“Özgün içtimai (sosyal) ilimler”, bir
toplum kendi medeniyet-kültür-zihniyet-din-ahlak anlayışlarının özüne uygun
olarak oluşturulmuş; felsefe, içtimaiyat (sosyoloji), iktisat, hukuk,
siyaset, nefsiyyat (psikoloji), tarih felsefesi, edebiyat, insan ilmi
eksenindeki ilimlerin toplamından oluşmaktadır. Bu alanlar asla hiçbir toplum
için evrensel olmamaktadır. Bundan dolayı tüm bu ilimler, her toplumun kendi özgün medeniyet, kültür,
zihniyet, din, ahlak yapısının bütüncüllüğünden oluşmaktadır. Osmanlı Türk
devleti 19. yüzyıla kadar, kendi özgün ilim ve içtimai yapı özelliklerini bu
noktada bulunarak, dünya sistemine yön verebilmiştir.
Modern
Türkiye, modernleşmeci ve batılılaştırmacı sosyal bilimler üzerinden kendi
aydınını/öğretim üyesini yetiştirme sürecine girmiştir. Bu öğretim üyeleri de
üniversitelerde modern bilim metodolojsine yani pozitivizme göre düşünce
aktarımını sağlamışlar ve “toplumsal sistem”ini kurmuşlardır. Buna göre bir
medeniyet inşası için bu bilgi yöntemi ve mevcut öğretim üyesinin bilimsel
düşünüş sistemi ne kadar özgün ne kadar taklitçilik taşımakta olduğu, öğretim
üyesi, üniversite ve bilgi yöntemi üzerinden açıklanmaya çalışılması gerektiği
bu makalenin yazılım amacını oluşturmaktadır.
Pozitivizm tevhidi düşünce aydın/öğretim üyesi bilgi yöntemi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 3 |