Bir çok alanda yaygın bir şekilde kullanılmakta olan kayıcı tekneler sakin suda seyretseler dahi deplasman tipi teknelerden farklı bir hidrodinamik davranışa sahiptir. Bu durum bu tip teknelerin manevra parametrelerinin hesaplanmasını cazip bir hale getirmektedir. Bu çalışmada farklı ilerleme hızları ve farklı hücum açılarında, kayıcı bir tekneye etki eden yan ötelenme kuvveti ve savrulma momentini URANS yöntemi yardımıyla elde edebilmek için sayısal statik sürüklenme analizleri yapılmıştır. Sonuçlar yan ötelenme kuvveti ve savrulma momentinin ileri hız değişiminden ciddi oranda etkilendiğini ve bunun sonucunda hidrodinamik türevlerin %50'nin üstünde bir değişime uğradığını göstermektedir. Bu nedenle özellikle ön kayıcı ve kayıcı bölgelerde, kayıcı teknelerin hidrodinamik türevlerinin doğru bir şekilde tahmin edilebilmesi için ileri hızın hesaplamalara dâhil edilmesi gerekmektedir.
Yıldız Teknik Üniversitesi Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Ferdi Çakıcı'ya ticari program, iş istasyonu gibi olanaklar ve makaleye olan bilimsel katkısından ötürü teşekkür ederim.
Planing hulls, commonly used in many areas, have different hydrodynamic behavior than the displacement hulls, even in calm water. Therefore, this makes the calculation of the maneuvering parameters of these hulls appealing. In the present study, a planing hull's numerical static drift analyses are performed using the unsteady RANS approach to evaluate the sway force and yaw moment at different angles of attack and advance velocities. The results show that the sway force and yaw moment are considerably affected by the advance velocity change, resulting in a variation of hydrodynamic derivatives above 50%. Thus, the forward speed should be included in the calculations for the accurate prediction of hydrodynamic maneuvering derivatives of planing hulls, especially in pre-planning and planing regimes.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |