Bu makalede denizaltı mukavim teknelerinde ana yapısal
eleman olarak yaygın biçimde kullanılmakta olan takviyeli silindirik kabukların
dış basınç altında burkulması incelenmiştir. Bu tip yapıların temel burkulma modları
takviyeler arası kabuğun simetrik burkulması, asimetrik burkulması ve takviyeler ile
silindir kabuğunun birlikte çöktüğü genel kararsızlık burkulma modu olmak üzere
üçe ayrılmaktadır. Bu çalışmada kullanılan modelin boyutları, yapının burkulma modu
asimetrik burkulma modu olacak şekilde seçilmiştir. Kullanılan model küçük
ölçekli model olup, küçük ölçekli modelden elde edilen sonuçların tam ölçekli
denizaltı mukavim teknelerine uygulanması mümkündür. Bu çalışmada küçük ölçekli
model üzerinde deney gerçekleştirilerek bu yapının nihai mukavemeti belirlenmiş
ve elde edilen sonuç sayısal bir yöntem olan sonlu elemanlar yöntemi ile ve
günümüzde klas kuruluşlarının da kullanmakta oldukları formülasyonların
temelini oluşturan analitik çözümlerle karşılaştırmalı olarak sunulmuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 203 |