Hava
Sirkülasyon Tankı (ACT), geminin çift dip kısmına monte edilen tankta biriken
hava ile sürtünme direncini büyük ölçüde azaltan bir sistemdir. Sistemin mikro kabarcıklar kullanan hava yağlama sisteminden
farkı, daimi hava beslemesini enjekte etmek için ek enerjiye ihtiyaç duyulmamasıdır.
Tank, geminin alt su akışının sürtünme kuvveti ile, tankta dolaşan havanın
akışını oluşturarak hava kaçışını en aza indirecek şekilde tasarlanmalıdır. Bu
çalışmada, ACT ile büyük bir sürtünme azaltma etkisi elde etmek için çok geniş
ve draftı küçük bir gemi seçilmiştir. Mevcut araştırma projesinde, ACT,
200m'lik bir geminin ölçekli modelinin çift dip tabanına kurulmuştur. CFD hesaplamalarında, ACT'de oluşan hava sirkülasyonunun
özelliklerini ve hava ile su arasındaki sınırdaki oluşturulan dalgaların
fiziksel özelliklerinin anlaşılması hedeflenmiştir. CFD sonuçlarına dayanarak
bir ACT geliştirilmiştir ve gemiye etkiyen direncin ölçülebilmesi için model
deneyleri gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, ACT’nin ölçek etkisi CFD
kullanılarak incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 212 |