Uluslararası
ve Olimpik kürek yarışmalarında kullanılan yüksek performanslı yarış
teknelerinin uzunluğu ve genişliği yıllar içerisinde biraz değişmiş olsa da
gövde formları büyük ölçüde aynı kalmıştır. Bu konudaki çalışmaların çoğunluğu
kürek tekniğinin biyomekaniğini ve küreklerin sudaki etkinliğini araştırmıştır.
Bununla birlikte tekne formuna ve tekne hızına bağlı olarak ağırlık dağılımı
açısından optimal araştırma eksikliği vardır. Birçok kürek yarışı bir saniyeden
daha az farkla kazanılmaktadir. Bu sebepten dolayi, bu çalışmada deneysel ve
Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (HAD) yöntemlerini kullanarak bir sekiz tek
yarış teknesinin 2000 m'lik yarışa en uygun trimini araştırmayı hedeflemiştir.
Sayısal bir model üretilirek doğruluğunu değerlendirmek için model testlerle
karşılaştırılmıştır. Model teknenin trim optimizasyonu ortalama bir yarış hızda
gerçekleştirilmiş ve gerçek olan, kürek çekme hareketine bağlı değişen tekne
hızları hariç tutulmuştur. Sonuçlar, referans ağırlık dağılımı ile (sıfır trim
durumu) karşılaştırıldığında direncin azalmasını ortaya koymakla birlikte
sporcuların aynı hızı korumak için yapması gereken çabadaki değişikliği de
göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 212 |