Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimlerinin problemli sosyal ağ kullanımına
göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Genel tarama modeli ile yapılan bu araştırmaya 2019-2020
öğretim yılı güz döneminde bir devlet üniversitesinin çeşitli bölümlerinde öğrenim gören 316 öğrenci
katılmıştır. Araştırmanın verileri Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği ve Problemli Sosyal Ağ Kullanım
Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Katılımcılar, problemli sosyal ağ kullanım ölçeğinden aldıkları puanlara
göre “düşük düzey”, “orta düzey” ve “yüksek düzey” problemli sosyal ağ kullanıcıları şeklinde
sınıflandırılmıştır. Toplanan veriler tek yönlü varyans analizi ve korelasyon analizi ile çözümlenmiştir.
Araştırmanın sonucunda düşük düzeydeki problemli sosyal ağ kullanıcılarının eleştirel düşünme
eğilimleri puanlarının yüksek düzeydeki problemli sosyal ağ kullanıcılarından istatistiksel olarak
anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, eleştirel düşünme eğilimi ile problemli
sosyal ağ kullanımı arasında ters yönde, düşük düzeyde ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki oluğu
belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara dayalı olarak eleştirel düşünme eğiliminin öğrencileri
problemli sosyal ağ kullanımına karşı koruma işlevi görebileceği sonucuna ulaşılmıştır.
Eleştirel düşünme eleştirel düşünme eğilimi sosyal medya problemli sosyal ağ kullanımı dijital bağımlılık
Yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Acceptance Date | October 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: Özel Sayı |
IMPORTANT NOTE: OUR JOURNAL IS PUBLISHED THREE TIMES A YEAR, IN APRIL, AUGUST AND DECEMBER, EXCEPT FOR SPECIAL ISSUES. SUBMITTED MANUSCRIPTS ARE NOT SUBMITTED FOR A SPECIFIC ISSUE. MANUSCRIPTS SENT TO OUR JOURNAL ARE PUBLISHED IN THE FIRST APPROPRIATE ISSUE FOLLOWING THE COMPLETION OF THE REVIEW PROCESS.