Eğitim-öğretim hayatı sürecinde öğrenciler okul ortamında çeşitli faaliyetlerde bulunurlar. Bu faaliyet alanlarından birisi de öğrenci kulüpleridir. Üniversite yaşamında yetişkin bir birey olarak öğrenci, kulüp faaliyetleri ile hem topluma yön verecek etkinlikler gerçekleştirir hem de kendi gelişimine katkıda bulunmaktadır. Üniversiteler mesleki yaşama yönelik eğitim yapmanın yanı sıra bireylerin sosyal gelişimlerini sağlamayı ve bireylere farklı konularda beceriler kazandırmayı da hedefler. Bu nedenle üniversitelerde öğrenci kulüplerinin kurulması üniversitenin amaçlarına ulaşması için oldukça önemlidir.Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi AYBÜ öğrenci kulüpleri, üniversite öğrencilerinin bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal, sportif ve mesleki alanlarda sürekli faaliyet göstermeleri amacıyla oluşturdukları öğrenci kulüpleridir. Bunlardan birisi olan AYBÜ Sağlıklı Yaşam Kulübü 2016 tarihinde kurulmuştur. Kulübün amacı sağlıklı bireylerin ve sağlıklı toplumun gelişmesine katkıda bulunmak, sağlık eğitimleri planlamak; bilimsel, sosyal ve kültürel etkinlikler organize etmek, sağlıklı yaşamın temel bileşenlerini anlatarak çağımızın hastalıkları konusunda eğitmek ve bilgilendirme çalışmaları yapmaktır. Bu çalışmada, AYBÜ Sağlıklı Yaşam Kulübü öğrencilerinin sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik gerçekleştirdiği bu etkinlikler ve bu etkinliklere ilişkin öğrencilerin kazanımları ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Çalışmada öğrencilerin sosyal yönden gelişim, kişisel gelişim, farklı kişilerle iletişim sağlamak amacıyla ve görev ve sorumluluk bilinci nedeniyle kulübe üye oldukları saptanmıştır. Öğrenciler bir öğrenci kulübünde yer almanın yararlarını; iletişim becerilerinde artış sağlama, mesleki ve toplumsal duyarlılık sağlama, problem çözme becerisini geliştirme, ekip çalışması becerisini sağlamak olarak ifade etmiştir. Öğrenciler kulüp faaliyetleri sırasında prosedürler, düşük katılımcı sayısı, maddi kaynaklar ve grup çalışmasının getirdiği olumsuzluklar nedeni ile sorun yaşadıklarını belirtmiştir
During the education-life process, students are involved in various activities in university environment. One of these activity areas is the student clubs. As an adult individual in university life, the student will be able to both organize club activities which guide societies, and contribute to his or her development through club activities.Ankara Yıldırım Beyazıt University AYBU student clubs are the student clubs that are designed by university students to operate continuously in scientific, social, cultural, artistic, sports and Professional fields. One of these clubs is “AYBU Healthy Life Club” which established in 2016. This club aims to contribute to the development of healthy individuals and healthy society, organize health education, organize activities, and lastly, to educate and inform people about the current diseases by explaining the basic criteria of healthy life. Within the scope of these objectives, several activites were planned by members of AYBU Healthy Life Club. In this study, activities conducted by of AYBÜ Healthy Life Club students to protect and improve the health and the achievements of the students in relation to the activities are discussed in detail. In the study, it was determined that the students joined the Healthy Life club with the aims of social development, personal development, communication with different people, and due to awareness of duty and responsibility as well. According to students’ views on the benefits of joining a student club, it helped them toincrease communication skills, to provide professional and social sensitivity, to improve problem solving skills and to gain team work skills. Students reported problems with long and procedures, low number of participants, financial resources, and negativity caused by group work during club activities
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 13 |
IMPORTANT NOTE: OUR JOURNAL IS PUBLISHED THREE TIMES A YEAR, IN APRIL, AUGUST AND DECEMBER, EXCEPT FOR SPECIAL ISSUES. SUBMITTED MANUSCRIPTS ARE NOT SUBMITTED FOR A SPECIFIC ISSUE. MANUSCRIPTS SENT TO OUR JOURNAL ARE PUBLISHED IN THE FIRST APPROPRIATE ISSUE FOLLOWING THE COMPLETION OF THE REVIEW PROCESS.