Doktora öğrenimi, kişilere bağımsız araştırma yapmak, bilimsel olayları derin bir bakış açısı ile yorumlayıp yeni sentezlere ulaşmak gibi yetenekleri kazandırdığı için çok önemlidir. Bu araştırma, hemşirelikte doktora eğitimine devam eden öğrencilerin doktora eğitimlerine yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı fenomonolojik tipte yapılan araştırma, farklı üniversitelerdeki hemşirelik doktora programlarında eğitimini sürdüren15 öğrenciyle yapılmıştır. Veriler, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tümevarımcı içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Dokümanların incelenmesi sonucunda öğrencilerin görüşleri, doktora eğitimine yönelik olumsuz değerlendirmeler, doktora eğitimine yönelik beklentiler olarak iki temel kategori ve ilişkili tema ve alt temalar belirlenmiştir. Doktora eğitimine yönelik olumsuz değerlendirmeler kategorisinde; eğiticiye yönelik olumsuz değerlendirme, derslere yönelik olumsuz değerlendirme, eğitim koşullarına yönelik olumsuz değerlendirme üç tema, doktora eğitimine yönelik beklentiler kategorisinde ise eğiticiden beklentiler, eğitim yöntemi ve müfredata yönelik beklentiler, tez ve araştırma çalışmaları ile ilgili beklentiler, öğrenciden beklentiler, doktora eğitimi standartları, eğitimin verildiği mekana yönelik beklentiler olmak üzere altı tema saptanmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin doktora eğitimine başlama, sürdürme ve tez aşamasında standartların olmasını istedikleri, eğiticilerin süreç boyunca tutum ve yaklaşımıyla öğrenciye rol model olmasına yönelik planlamalar yapmaları önerilmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 11 |
IMPORTANT NOTE: OUR JOURNAL IS PUBLISHED THREE TIMES A YEAR, IN APRIL, AUGUST AND DECEMBER, EXCEPT FOR SPECIAL ISSUES. SUBMITTED MANUSCRIPTS ARE NOT SUBMITTED FOR A SPECIFIC ISSUE. MANUSCRIPTS SENT TO OUR JOURNAL ARE PUBLISHED IN THE FIRST APPROPRIATE ISSUE FOLLOWING THE COMPLETION OF THE REVIEW PROCESS.