Bu çalışmada, bir geminin pozisyon tutma performansı üzerindeki Dinamik Konumlandırma DK sisteminin etkileri incelenmiştir. IMO’nun “Dinamik Konumlandırma Sistemlerine Sahip Üniteler ve Gemiler İçin Kurallar IMO MSC Circ 645, 6 Haziran 1994 ve IMO MSC.1/Circ. 1580, 16 Haziran 2017” kılavuzu dikkate alınarak; DK sisteminin genel özellikleri, DK sistemine sahip gemiler için gerekli kuralların analizi, sistem ve sistem bileşenleri gereksinimlerinin tanımlanması yapılmıştır. Dinamik konumlandırma DK sistemine sahip bir geminin, tüm sistem bileşenlerinin tasarımı, kullanım kriterleri ve testleri geminin kendisi, diğer gemiler, personel güvenliği ve çevre için oluşabilecek tüm risklerin azaltılmasında HMEA ve risk yönetim araçlarının kullanımı ve öneminden bahsedilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 13 |
Bu site ve içerisinde yayınlanan eserler Creative Commons AI 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
GiDB|DERGi, İstanbul Teknik Üniversitesi tarafından yayınlanmaktadır.