Yüksek süratlerde kullanım amacı ile tasarlanan deniz yapılarının maruz kaldığı yüklerin büyük bir kısmı, denizde oluşan dalgalar nedeni ile meydana gelen çevrimsel yükler olduğundan, özellikle yüksek süratli botlar için yorulma analiz hesaplamaları dikkatli ve hassas bir şekilde dikkate alınmalıdır. Bu çalışma dahilinde alüminyum AA5059 alaşımı kullanılarak tasarlanmış olan semi-swath tipi bir teknenin, Ege Denizi, Akdeniz ve Karadeniz dalga ve deniz karekteristikleri dikkate alınarak ve Palmgren-Miner metodu kullanılarak her üç deniz için ayrı ayrı yorulma analizleri gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar neticesinde AA5059 alüminyum alaşımının 108 çevrim değeri için yorulma limit değeri olan ve S-N eğrisinden okunan yaklaşık 115 Mpa değeri aşılmadığı durumlarda yorulma çatlakları oluşmadan kaç yıl süre ile kullanılabileceği hesaplanmıştır[7]
Palmgren-Miner Yöntemi Sonlu Elemanlar Yöntemi Maestro FEA Programı Yorulma Analizleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 13 |
Bu site ve içerisinde yayınlanan eserler Creative Commons AI 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
GiDB|DERGi, İstanbul Teknik Üniversitesi tarafından yayınlanmaktadır.