Amaç: Bu araştırmada, uzman hekimde bulunması istenilen yetkinliklerin ikili karşılaştırma ile ölçeklemesi ve bu yetkinliklerin uzmanlığını almış hekim ve tıp fakültesi öğrencileri bakımından daha anlamlı bir ölçek üzerinde karşılaştırılması amaçlanmıştır.: Tıp Eğitimi Akreditasyon Konseyi mesleki yetkinlikleri; Hasta bakımı, Tıbbi bilgi, Uygulamaya dayalı öğrenme ve gelişim, Kişiler arası iletişim becerileri, Profesyonellik, Sistemlere dayalı uygulama biçiminde bildirmiştir.
Metod: Ölçekleme; denek ve yargıcı tepkilerinden elde edilen verilerin istatistiksel işlemler yoluyla daha anlamlı ve nitelikli verilere dönüştürülmesini sağlar ve verilerin yorumlanmasını kolaylaştırır. Araştırma, Hacettepe Üniversitesi tıp fakültesinde çalışmakta olan 34 uzman hekim ve 47 klinik eğitimine devam eden dönem IV öğrencileri ile yapılmıştır.
Bulgular: İkili karşılaştırmalar yöntemi ile yapılan ölçekleme çalışmasından elde edilen bulgulara göre, uzman hekimler de bulunması gereken yetkinliklerin hesaplanan ölçek değerlerinin en büyük olan yetkinlikten en küçük değere sahip olan yetkinliğe göre sıralandığında en büyük değere sahip olan yetkinliğin uzmanlığını alan hekimler için tıbbi bakım becerisi; tıp fakültesi öğrencileri içinse uygulamaya dayalı öğrenme ve gelişim olduğu belirlenmiştir.
Sonuç: Uzman hekim yetkinlikleri açısından uzman hekimler ve hekim adayları açısından farklılıklar bulunmaktadır.
Tıp Eğitimi İkili Karşılaştıma Yöntemi Ölçekleme Uzman Hekim Yetkinlikleri
Objective: In this study, it was studied what "wanted competencies of a medical expert " should be by scaling study with pairwise comparison to determined. Patient care Medical knowledge Practice-based learning and improvement Interpersonal communication skills Professionalism Systems-based practice were reported as the competencies of The Accreditation Council for Graduate Medical Education (ACGME).
Method: Scaling; allows the data obtained from subject and judge reactions to be transformed into more meaningful and qualitative data through statistical procedures and facilitates interpretation of data.This research was performed on 34 doctors who works at faculty of medicine in Hacettepe University and 47 medical students.
Results and According to the results of scaling study by pair-wise comparison, when "wanted competencies of a medical expert " was sorted from the most desired competence to the least desired competence by doctors, it was determined that the most desired competence was " Medical knowledge ". for students; the most desired competence was Practice-based learning. And the least desired competence was determined as “Patient care” for doctors and “Systems-based practice” for students.
Conclusion: In terms of competence of specialist physicians there are differences in terms of specialist physicians and medical students.
Medical Education Pair-Wise Comparison Method Scaling Competencies Of A Skilled Doctor
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Orjinal Çalışma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |