Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Kaynaştırma Eğitimi Alan Çocuklarda Okul Sağlığı Hemşiresinin Rolleri

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 1, 78 - 84, 12.04.2018
https://doi.org/10.16899/gopctd.414720

Öz

Özel gereksinimi olan çocuk, çeşitli nedenlerle
bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından
akranlarından beklenilen düzeyden anlamlı farklılık gösteren çocuk olarak
tanımlanmaktadır
.  Özel
gereksinimli çocukların fiziksel, duygusal, sosyal ve eğitim gereksinimleri
sağlıklı akranlarına göre farklılık göstermektedir.

Özel gereksinimi olan çocuklara yönelik verilen eğitim hizmetlerinden biride
kaynaştırma eğitimidir.
Kaynaştırma
eğitimine devam eden çocuklar okulda
boşaltım ve hareket
gereksinimini karşılayabilme, okula ulaşımı sağlama,  ilaçlarını kullanabilme gibi fiziksel
gereksinimlerini karşılamakta güçlük yaşayabilmektedir. Ayrıca arkadaşları ve
öğretmenleri ile iletişim kurma, sosyal aktivitelere katılma ve akranları ile
vakit geçirme gibi psikososyal gereksinimlerini karşılamada sorunlar
yaşayabilmektedir. Kaynaştırma eğitimi alan çocukların ebeveynleri zamanlarının
çoğunu okulda çocukları ile beraber geçirme, kendilerine zaman ayıramama, sosyal
çevreden uzaklaşma gibi sorunlar yaşamaktadırlar.
Bu çocukların ve ailelerin gereksinimlerinin
karşılanması okul sağlığı hemşiresinin önemli rolleri arasındadır.
Okul
sağlığı hemşiresinin bakım verici, eğitici, araştırıcı, danışmanlık verici,
karar verici, koruyucu ve savunucu olma rolleri bulunmaktadır. Özel gereksinimi
olan çocukların ve ailelerinin bakım gereksinimlerinin hemşireler tarafından
karşılanması, ailelerin bakım yükünü azaltması, 
çocuk ve ailenin yaşam kalitesinin artması açısından önemlidir. Bu
derlemede kaynaştırma eğitimi alan çocukların ve ailelerinin gereksinimleri ve
okul sağlığı hemşiresinin rolleri ele alınmıştır.

Kaynakça

  • 1. Bines H, Lei P. Disability and education: The longest road to inclusion. İJEDUDEV. 2011;31(5):419-424.
  • 2. Yaralı D. Öğretmen Adaylarının Özel Eğitim Dersine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. PAUSBED. 2016;24,59-76.
  • 3. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği 2009. Resmi Gazete: 26184.
  • 4. World report on disability 2011. Son Erişim Tarihi: 22.12 2016. Elektronik adresi: http://www.who.int/disabilities/world_report/2011/report.pdf
  • 5. Türkiye İstatistik Kurumu Türkiye Özürlüler Araştırması Bülteni 2002. Son Erişim Tarihi: 20.12.2016. Elektronik adresi: http://www.tuik.gov.tr.
  • 6. Eripek S. Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları. S Eripek, Editör. İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Yayınları: Eskişehir; 2007.s.1-21.
  • 7. Koster M, Nakken H, Jan Pijl S, Van Houten E. Being Part Of The Peer Group: A literature study focusing on the social dimension of inclusion in education. International Journal Of Inclusive Education. 2009;13(2):117-140.
  • 8. Reed FD, Mcıntyre LL, Dusek J, Quintero N. Preliminary assessment of friendship, problem behavior, and social adjustment in children with disabilities in an inclusive education setting. J Dev Phys Disabil. 2011;23(6):477-489.
  • 9. Friend M, Cook L, Hurley-Chamberlain D, Shamberger C. Co-teaching:An illustration of the complexity of collaboration in special education. J Educ Psychol Cons. 2010;20(1):9-27.
  • 10. Okul öncesi eğitim programı. MEB Yayınları: Ankara; 2013.

Roles of school health nurses in children with inculisive education

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 1, 78 - 84, 12.04.2018
https://doi.org/10.16899/gopctd.414720

Öz

A child with a special needs is
defined as a child who for a variety of reasons has individual and
developmental characteristics and educational qualifications that differ
significantly from the level expected from their peers.

Physical, emotional, social and educational needs of children with special
needs differ according to their healthy peers. One
of the educational services for children with special needs is integration
education. The children who continuing integration education may have
difficulty doing their physical needs, such as defecation at school, movement
needs, going to school , stepping stairs, and taking  daily medicine by himself/herself. They
 can also experience problems in meeting
psycho-social needs such as communicating with friends and teachers,
participating in social activities in school and spending time with their
peers. Parents of this kind of children often have problems as, unable to take
their own special time, and isolation from social environment, which can reduce
the quality of  life of parents. Meeting
the needs of these children and their families is one of the important roles of
the school health nurse. The school health nurse has roles to be caring,
educating, researching, counseling, decision making, protective and defensive.
It is important for nurses to meet the care needs of children and their
families who need special care, to reduce the care responsibilities of
families, and to increase the quality of life for the children and the parents.
In this review, the needs of inclusive children and their families  and the role of the school health nurse have
been addressed.

Kaynakça

  • 1. Bines H, Lei P. Disability and education: The longest road to inclusion. İJEDUDEV. 2011;31(5):419-424.
  • 2. Yaralı D. Öğretmen Adaylarının Özel Eğitim Dersine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. PAUSBED. 2016;24,59-76.
  • 3. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği 2009. Resmi Gazete: 26184.
  • 4. World report on disability 2011. Son Erişim Tarihi: 22.12 2016. Elektronik adresi: http://www.who.int/disabilities/world_report/2011/report.pdf
  • 5. Türkiye İstatistik Kurumu Türkiye Özürlüler Araştırması Bülteni 2002. Son Erişim Tarihi: 20.12.2016. Elektronik adresi: http://www.tuik.gov.tr.
  • 6. Eripek S. Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları. S Eripek, Editör. İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Yayınları: Eskişehir; 2007.s.1-21.
  • 7. Koster M, Nakken H, Jan Pijl S, Van Houten E. Being Part Of The Peer Group: A literature study focusing on the social dimension of inclusion in education. International Journal Of Inclusive Education. 2009;13(2):117-140.
  • 8. Reed FD, Mcıntyre LL, Dusek J, Quintero N. Preliminary assessment of friendship, problem behavior, and social adjustment in children with disabilities in an inclusive education setting. J Dev Phys Disabil. 2011;23(6):477-489.
  • 9. Friend M, Cook L, Hurley-Chamberlain D, Shamberger C. Co-teaching:An illustration of the complexity of collaboration in special education. J Educ Psychol Cons. 2010;20(1):9-27.
  • 10. Okul öncesi eğitim programı. MEB Yayınları: Ankara; 2013.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Derleme
Yazarlar

Selverhan Yurttutan Bu kişi benim

Naime Altay

Yayımlanma Tarihi 12 Nisan 2018
Kabul Tarihi 10 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yurttutan, S., & Altay, N. (2018). Kaynaştırma Eğitimi Alan Çocuklarda Okul Sağlığı Hemşiresinin Rolleri. Çağdaş Tıp Dergisi, 8(1), 78-84. https://doi.org/10.16899/gopctd.414720
AMA Yurttutan S, Altay N. Kaynaştırma Eğitimi Alan Çocuklarda Okul Sağlığı Hemşiresinin Rolleri. J Contemp Med. Mart 2018;8(1):78-84. doi:10.16899/gopctd.414720
Chicago Yurttutan, Selverhan, ve Naime Altay. “Kaynaştırma Eğitimi Alan Çocuklarda Okul Sağlığı Hemşiresinin Rolleri”. Çağdaş Tıp Dergisi 8, sy. 1 (Mart 2018): 78-84. https://doi.org/10.16899/gopctd.414720.
EndNote Yurttutan S, Altay N (01 Mart 2018) Kaynaştırma Eğitimi Alan Çocuklarda Okul Sağlığı Hemşiresinin Rolleri. Çağdaş Tıp Dergisi 8 1 78–84.
IEEE S. Yurttutan ve N. Altay, “Kaynaştırma Eğitimi Alan Çocuklarda Okul Sağlığı Hemşiresinin Rolleri”, J Contemp Med, c. 8, sy. 1, ss. 78–84, 2018, doi: 10.16899/gopctd.414720.
ISNAD Yurttutan, Selverhan - Altay, Naime. “Kaynaştırma Eğitimi Alan Çocuklarda Okul Sağlığı Hemşiresinin Rolleri”. Çağdaş Tıp Dergisi 8/1 (Mart 2018), 78-84. https://doi.org/10.16899/gopctd.414720.
JAMA Yurttutan S, Altay N. Kaynaştırma Eğitimi Alan Çocuklarda Okul Sağlığı Hemşiresinin Rolleri. J Contemp Med. 2018;8:78–84.
MLA Yurttutan, Selverhan ve Naime Altay. “Kaynaştırma Eğitimi Alan Çocuklarda Okul Sağlığı Hemşiresinin Rolleri”. Çağdaş Tıp Dergisi, c. 8, sy. 1, 2018, ss. 78-84, doi:10.16899/gopctd.414720.
Vancouver Yurttutan S, Altay N. Kaynaştırma Eğitimi Alan Çocuklarda Okul Sağlığı Hemşiresinin Rolleri. J Contemp Med. 2018;8(1):78-84.