The purpose of this study is to determine opinions of the student teacher in the classroom teacher education program on alternative assessment in the social studies. This study was used 2004-2005 education year, 108 student teacher. Open ended questionnaire and interview administered in order to collect data. Results of the study show that student teachers comprehended concept of the alternative assesment, compared traditional and alternative assessments, determined superior and lack of the alternative assessment and prepared alternative assessment and enjoyed this study. Also, the uses of alternative assessments in the social studies were required
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim bölümü sınıf öğretmenliğinde okuyan öğretmen adaylarının tamamlayıcı değerlendirme konusundaki görüşlerini belirlemektir. Çalışma 2004-2005 Öğretim yılında 108 öğretmen adayı üzerinde yapılmıştır. Veriler açık uçlu anket ve görüşme yoluyla elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının tamamlayıcı değerlendirmeyi kavram olarak doğru anladıkları, geleneksel değerlendirme ile karşılaştırarak üstün ve zayıf yönlerini belirttikleri ve kendilerinin tamamlayıcı değerlendirme hazırladıkları ve zevk aldıkları söylenebilir. Bu nedenle,öğretmen adayları sosyal bilgiler öğretiminde tamamlayıcı değerlendirmeyi kullanmayı gerekli görmüşlerdir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 1 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.