BibTex RIS Cite

The Study of Grouping SMEs According to their Marketing Problem Levels and Determining the Differences between Groups in Terms of their Tendency for Export and E-trade

Year 2007, Volume: 2 Issue: 2, 24 - 44, 01.06.2007

Abstract

Marketing problems have a great part in the SMEs’ basic problems that they have because of their characteristics. However, these problems can not be expected as at the same level and the planar change can differ for basic two employment opportunities like exporting tendency and the predisposition to e-trade. In our study which carried out with this perspective SMEs were divided into different groups according to their problem levels. Differences were determined among the groups in respect of the variables of employee number and marketing department existence. Another important finding is that the variables of exporting tendency and the predisposition to e-trade do not make a difference between the groups. With the outline of the acquired results, in order to direct the manufacturer SMEs to exporting via internet a model was included at the end of our study

References

  • Akgemici, T. (2001), Kobiler’in Temel Sorunları Ve Sağlanan Destekler, Ankara: Kosgeb
  • Aynagöz, Ö. (1998), Türkiye’de Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmelerin İhracat Potansiyeli (Yüksek Lisans Tezi) Gazi Üniversitesi
  • Bıckers, C. (2000), “Tools Of E-Trade” Far Eastern Economic Review, 163(4):10
  • Blankson, C. and Stokes, D. (2000), “Marketing Practice In The Uk Small Business Sector” Marketing Intelligence And Planning, 20(1):49-61
  • Churchill, A.G. and Brown, J.T., (2004), Basic Marketing Research, Ohio:Thomson South- Western
  • Churchill, G. and Iacobucci, D. (2001), Marketing Research Methodological Foundations, (The Harcourt Series in Marketing), 8th.Edition, New York:South-Western College Publications.
  • Çakıcı, A. (2002), Mersin’de Faaliyet Gösteren Kobi’lerin Sorunları Ve Beklentileri, Mersin:Mersin Üniversitesi Yayınları Yay. No:9
  • Dou,W. ve D. C. Chou (2003), “A Structural Analysis Of Business-To-Business Digital Markets” Industrial Marketing Mangement, 31:165-176
  • Ebert, R.J. and R.W. Griffin (1998), “Business Essential”, New Jersey:Prentice Hall,Inc.Second Ed.
  • Erkan,M. ve A. E. (2001) “Küreselleşme Sürecinde Kobiler’in Yeniden Yapılandırılması Ve Bir Model Önerisi.” I. Orta Anadolu Kongresi “Kobiler’in Finansman Ve Pazarlama Sorunları”, Ankara: Kosgeb Yayınları
  • Kara, M. (1998), Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmeler: İç Pazar Ve İhracatta Karşılaştıkları Pazarlama Sorunları Ve Çözüm Önerileri-Trabzon Sanayinde Bir Uygulama (Doktora Tezi) Karadeniz Teknik Üniversitesi
  • Karadal, H. (2001),“Kobiler’in Uluslararası Pazarlara Açılmasını Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma” I. Orta Anadolu Kongresi “Kobiler’in Finansman Ve Pazarlama Sorunları”, Ankara: Kosgeb Yayınları
  • Karamustafa, O., M. Çetin, A. Karakaya, ve S. Taslak (2001), “Kobiler’in İhracat Darlığı Nedenleri Üzerine Bir Araştırma: Samsun İli Örneği.” I. Orta Anadolu Kongresi “Kobiler’in Finansman Ve Pazarlama Sorunları”, Ankara: Kosgeb Yayınları
  • Koçak, F.A. (1997), “Davranışsal Açıdan Türkiye’de Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmelerin İhracat Pazarlaması Karar Alma Süreci” (Doktora Tezi) Ankara Üniversitesi
  • Kurtuluş, K. (2004), Pazarlama Araştırmaları, Genişletilmiş 7. Basım, İstanbul:Literatür Yayıncılık
  • Leonidou, L.C. (1999), “Barriers To International Purcahsing: The Revelance Of Firm Characteristics” International Business Review, 8:487-512
  • Mahajan, V. ve R.,V. (2000), “Model For E-Business” International Journal Of Marketing, 17:215-225
  • Murphy, M. (1999), “Top Ten Small-Business Mistakes” Metal Finishing, 99(7)
  • Nakip, M. (2003) Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve SPSS Destekli Uygulamalar, 1.Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • OECD (2003) The Statistic Newsletter
  • Serdengeçti, T. (2001), Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmelerin Sorunları Ve Çözüm Önerileri İle Yürürlükteki Kobi Teşvik Sistemi, Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Teşvik Ve Uygulama Genel Müdürlüğü,Ankara.
  • Strauss, J. ve R. Frost (2000), Internet Marketing, New Jersey: Prentice Hall,Inc
  • Sui, W.S. (2000), “Marketing And Company Performance Of Chinese Small Firms In Hong Kong”Marketing Intelligence And Planning,18(5):292-307
  • Tiessen, J.H. , R.W. Wrıght, ve I. Turner ( 2001), “A Model Of E-Commerce Use By İnternationalizing Smes” Journal Of International Management, 7:211-233
  • Westhead, P. (1995), “Exporting And Non-Exporting Small Firms In Great Britain” International Journal Of Entrepreneurial Behviour And Research, 1(2):6-36
  • Yalcın, İ. (1998), Kobiler’in Sektörel Dış Ticaret Şirketleri Olarak Örgütlenme Sorunları ve Çözüm Önerileri(EGS. AŞ’de Bir Uygulama) (Doktora Tezi)
  • Yılmaz, C., Özdil, T. ve Akdoğan, G. (2001), “Kobiler İçin Elektronik Ticaret Ne İfade Ediyor?” I. Orta Anadolu Kongresi “Kobiler’in Finansman ve Pazarlama Sorunları”, Ankara: KOSGEB Yayınları
  • www.canaktan.org/yonetim/kobi/girisimcilik-kobiler/turk-ekonomisinde-kobiler-yeri.htm [25.5.03]
  • www.ihracatdunyasi.com/osmantuncelli_makale2.html[8.2.04]
  • www.foreigntrade.gov.tr/ead/DTDGERGI/nisan2002/kobi.htm [8.5.03]
  • www.ba.metu.edu.tr/~manclub/yayinlar/glokal/sayi12/kobiler.htm [8.5.03]
  • www.kobinet.org.tr/hizmetler/bilgibankasi/ekonomi/OAKDocs/OAK-T25.pdf [20.5.03]
  • www.ihracratdunyasi.com/osmantuncelli_makale1.html [8.2.04]

Kobiler’in Pazarlama Sorunları Seviyelerine Göre Gruplandırılması ve İhracat ile E- Ticaret Eğilimleri Açısından Gruplar Arası Farkı Belirleme Çalışması

Year 2007, Volume: 2 Issue: 2, 24 - 44, 01.06.2007

Abstract

Kobiler’in özelliklerinden ötürü yaşadıkları temel sorunların içinde pazarlama sorunları ciddi bir paya sahiptir. Ancak bu sorunların aynı düzeyde olduğu beklenemez ve düzeysel değişim ihracat eğilimi ve E-ticarete yatkınlık gibi temel iki iş fırsatı için farklılaşabilir. Bu perspektifle gerçekleştirilen çalışmamızda Kobiler sorun düzeylerine göre farklı kümelere ayrılmıştır. Kümeler arasında çalışan sayısı ve pazarlama departmanın varlığı değişkenlerine göre fark belirlenmiştir. İhracata eğilim ve e-ticarete yatkınlık değişkenlerinin kümeler arasında fark yaratmadığı da diğer önemli bir bulgudur. Elde edilen sonuçlar çerçevesinde, üretim yapan Kobiler’in interneti kullanarak ihracata yönelimleri için bir model önerilmiştir

References

  • Akgemici, T. (2001), Kobiler’in Temel Sorunları Ve Sağlanan Destekler, Ankara: Kosgeb
  • Aynagöz, Ö. (1998), Türkiye’de Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmelerin İhracat Potansiyeli (Yüksek Lisans Tezi) Gazi Üniversitesi
  • Bıckers, C. (2000), “Tools Of E-Trade” Far Eastern Economic Review, 163(4):10
  • Blankson, C. and Stokes, D. (2000), “Marketing Practice In The Uk Small Business Sector” Marketing Intelligence And Planning, 20(1):49-61
  • Churchill, A.G. and Brown, J.T., (2004), Basic Marketing Research, Ohio:Thomson South- Western
  • Churchill, G. and Iacobucci, D. (2001), Marketing Research Methodological Foundations, (The Harcourt Series in Marketing), 8th.Edition, New York:South-Western College Publications.
  • Çakıcı, A. (2002), Mersin’de Faaliyet Gösteren Kobi’lerin Sorunları Ve Beklentileri, Mersin:Mersin Üniversitesi Yayınları Yay. No:9
  • Dou,W. ve D. C. Chou (2003), “A Structural Analysis Of Business-To-Business Digital Markets” Industrial Marketing Mangement, 31:165-176
  • Ebert, R.J. and R.W. Griffin (1998), “Business Essential”, New Jersey:Prentice Hall,Inc.Second Ed.
  • Erkan,M. ve A. E. (2001) “Küreselleşme Sürecinde Kobiler’in Yeniden Yapılandırılması Ve Bir Model Önerisi.” I. Orta Anadolu Kongresi “Kobiler’in Finansman Ve Pazarlama Sorunları”, Ankara: Kosgeb Yayınları
  • Kara, M. (1998), Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmeler: İç Pazar Ve İhracatta Karşılaştıkları Pazarlama Sorunları Ve Çözüm Önerileri-Trabzon Sanayinde Bir Uygulama (Doktora Tezi) Karadeniz Teknik Üniversitesi
  • Karadal, H. (2001),“Kobiler’in Uluslararası Pazarlara Açılmasını Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma” I. Orta Anadolu Kongresi “Kobiler’in Finansman Ve Pazarlama Sorunları”, Ankara: Kosgeb Yayınları
  • Karamustafa, O., M. Çetin, A. Karakaya, ve S. Taslak (2001), “Kobiler’in İhracat Darlığı Nedenleri Üzerine Bir Araştırma: Samsun İli Örneği.” I. Orta Anadolu Kongresi “Kobiler’in Finansman Ve Pazarlama Sorunları”, Ankara: Kosgeb Yayınları
  • Koçak, F.A. (1997), “Davranışsal Açıdan Türkiye’de Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmelerin İhracat Pazarlaması Karar Alma Süreci” (Doktora Tezi) Ankara Üniversitesi
  • Kurtuluş, K. (2004), Pazarlama Araştırmaları, Genişletilmiş 7. Basım, İstanbul:Literatür Yayıncılık
  • Leonidou, L.C. (1999), “Barriers To International Purcahsing: The Revelance Of Firm Characteristics” International Business Review, 8:487-512
  • Mahajan, V. ve R.,V. (2000), “Model For E-Business” International Journal Of Marketing, 17:215-225
  • Murphy, M. (1999), “Top Ten Small-Business Mistakes” Metal Finishing, 99(7)
  • Nakip, M. (2003) Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve SPSS Destekli Uygulamalar, 1.Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • OECD (2003) The Statistic Newsletter
  • Serdengeçti, T. (2001), Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmelerin Sorunları Ve Çözüm Önerileri İle Yürürlükteki Kobi Teşvik Sistemi, Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Teşvik Ve Uygulama Genel Müdürlüğü,Ankara.
  • Strauss, J. ve R. Frost (2000), Internet Marketing, New Jersey: Prentice Hall,Inc
  • Sui, W.S. (2000), “Marketing And Company Performance Of Chinese Small Firms In Hong Kong”Marketing Intelligence And Planning,18(5):292-307
  • Tiessen, J.H. , R.W. Wrıght, ve I. Turner ( 2001), “A Model Of E-Commerce Use By İnternationalizing Smes” Journal Of International Management, 7:211-233
  • Westhead, P. (1995), “Exporting And Non-Exporting Small Firms In Great Britain” International Journal Of Entrepreneurial Behviour And Research, 1(2):6-36
  • Yalcın, İ. (1998), Kobiler’in Sektörel Dış Ticaret Şirketleri Olarak Örgütlenme Sorunları ve Çözüm Önerileri(EGS. AŞ’de Bir Uygulama) (Doktora Tezi)
  • Yılmaz, C., Özdil, T. ve Akdoğan, G. (2001), “Kobiler İçin Elektronik Ticaret Ne İfade Ediyor?” I. Orta Anadolu Kongresi “Kobiler’in Finansman ve Pazarlama Sorunları”, Ankara: KOSGEB Yayınları
  • www.canaktan.org/yonetim/kobi/girisimcilik-kobiler/turk-ekonomisinde-kobiler-yeri.htm [25.5.03]
  • www.ihracatdunyasi.com/osmantuncelli_makale2.html[8.2.04]
  • www.foreigntrade.gov.tr/ead/DTDGERGI/nisan2002/kobi.htm [8.5.03]
  • www.ba.metu.edu.tr/~manclub/yayinlar/glokal/sayi12/kobiler.htm [8.5.03]
  • www.kobinet.org.tr/hizmetler/bilgibankasi/ekonomi/OAKDocs/OAK-T25.pdf [20.5.03]
  • www.ihracratdunyasi.com/osmantuncelli_makale1.html [8.2.04]
There are 33 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Eyüp Akın This is me

Publication Date June 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Akın, E. (2007). Kobiler’in Pazarlama Sorunları Seviyelerine Göre Gruplandırılması ve İhracat ile E- Ticaret Eğilimleri Açısından Gruplar Arası Farkı Belirleme Çalışması. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(2), 24-44.
AMA Akın E. Kobiler’in Pazarlama Sorunları Seviyelerine Göre Gruplandırılması ve İhracat ile E- Ticaret Eğilimleri Açısından Gruplar Arası Farkı Belirleme Çalışması. JSSR. June 2007;2(2):24-44.
Chicago Akın, Eyüp. “Kobiler’in Pazarlama Sorunları Seviyelerine Göre Gruplandırılması Ve İhracat Ile E- Ticaret Eğilimleri Açısından Gruplar Arası Farkı Belirleme Çalışması”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 2, no. 2 (June 2007): 24-44.
EndNote Akın E (June 1, 2007) Kobiler’in Pazarlama Sorunları Seviyelerine Göre Gruplandırılması ve İhracat ile E- Ticaret Eğilimleri Açısından Gruplar Arası Farkı Belirleme Çalışması. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 2 2 24–44.
IEEE E. Akın, “Kobiler’in Pazarlama Sorunları Seviyelerine Göre Gruplandırılması ve İhracat ile E- Ticaret Eğilimleri Açısından Gruplar Arası Farkı Belirleme Çalışması”, JSSR, vol. 2, no. 2, pp. 24–44, 2007.
ISNAD Akın, Eyüp. “Kobiler’in Pazarlama Sorunları Seviyelerine Göre Gruplandırılması Ve İhracat Ile E- Ticaret Eğilimleri Açısından Gruplar Arası Farkı Belirleme Çalışması”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 2/2 (June 2007), 24-44.
JAMA Akın E. Kobiler’in Pazarlama Sorunları Seviyelerine Göre Gruplandırılması ve İhracat ile E- Ticaret Eğilimleri Açısından Gruplar Arası Farkı Belirleme Çalışması. JSSR. 2007;2:24–44.
MLA Akın, Eyüp. “Kobiler’in Pazarlama Sorunları Seviyelerine Göre Gruplandırılması Ve İhracat Ile E- Ticaret Eğilimleri Açısından Gruplar Arası Farkı Belirleme Çalışması”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, vol. 2, no. 2, 2007, pp. 24-44.
Vancouver Akın E. Kobiler’in Pazarlama Sorunları Seviyelerine Göre Gruplandırılması ve İhracat ile E- Ticaret Eğilimleri Açısından Gruplar Arası Farkı Belirleme Çalışması. JSSR. 2007;2(2):24-4.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.