This study evaluates the success of the students who graduated from the Music Departments at the Anatolian Fine Arts High Schools in the first level of the Qualifying Exam for Music Teacher Education. The total number of students who took the qualifying exam was 544. Each candidate answered the questions consisting of twovoice,, three-voice, four-voice, melody, and rhythm repeating at different levels of the qualifying exam and their answers were evaluated by panel of 5 jurors. The results of 253 students who graduated from the Anatolian Fine Arts High Schools are compared with the results of those 291 students who graduated from regular high schools. It is concluded that there is not a significant difference in succeeding in the qualifying exam between the candidates from the Fine Anatolian Art High Schools and the ones from the regular high schools
Bu çalışmada, Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri’nin Müzik Bölümleri ile diğer liselerden mezun olan öğrencilerin Müzik Öğretmenliği Programı Özel Yetenek Giriş Sınavı Birinci Aşaması’ndaki başarı ve başarısızlıklarını değerlendirmek amaçlanmıştır. Bu amaçla, sınava giren 544 adayın her birinin sınavın aşamalarındaki soru tipleri olan iki ses, üç ses, dört ses, ezgi ve ritim tekrarında verdikleri cevaplar, beş jüri üyesinin puanlarının ortalaması alınarak değerlendirilmiş ve adayların hangi soru tiplerinde başarılı ya da başarısız oldukları tespit edilmiştir. Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölüm’ünden mezun olan 253 aday ile diğer liselerden gelen 291 adayın başarı başarısızlık değerlendirmeleri karşılaştırıldığında Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri’nden mezun adaylarla diğer liselerden mezun adaylar arasında anlamlı bir başarı farkının bulunmadığı saptanmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 2 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.