BibTex RIS Cite

Impact of Guitar Course Education Program Based on Programmed Education on the Success Level of the Students

Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 139 - 156, 01.01.2010

Abstract

This study has been carried out in order to determine the impact of the guitar course education program related with the individual instrument guitar based on programmed education, which is included in Bachelor's programs of the Education Institutes, Departments of Fine Arts Education, Major Music Education on the success level of guitar students in Turkey. It is modeled on the Pretest-Posttest Control Group Design. Participants (N=10) in this research are second-year, third-year and fourth-year college students in guitar performance majors during the 2008-2009 calendar year at the Department of Music Education at Marmara University. The designated program for guitar education, which was particularly prepared for this research, is applied to the students in the experimental group throughout fourteen weeks whereas students in the control group keep following the regular curriculum. During the assessment process, an achievement test is used, which was developed by the researcher. As a result, students in the experimental group demonstrated considerable improvement in terms of achievement in their guitar classes. Furthermore, improvement that was accomplished by the experimental group is significantly advanced compared to the students in the control group. In sum, it shows that the program, which is particularly prepared for this research, outstandingly enhances students’ achievement in their guitar classes compared to the students who are educated with traditional methods.

References

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Emir, S. (2001), Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yaratıcı Düşünmenin Erişi Ve Kalıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erözkan, A. (2007). Bilimsel araştırmalarda yöntemler. D. Ekiz (Ed.), Bilimsel araştırma yöntemleri (99-123). İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Çilden, Ş. (2006), “Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sürecinde Çalgı Eğitiminin Nitelik Sorunlarının İncelenmesi”, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu (s. 541-547), Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Kalaycı, Ş. (2006),SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayınevi.
  • Otacıoğlu, S. G. (2005), Müzik Öğretmenliği Piyano Eğitimi Dersi İçin Bir Model Denemesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Piji, D. (2006), Dizgeli Öğretime Göre Geliştirilen Eşlik Dersi Programının Akademik Başarıya, Tutuma, Yeterlik Algısına Ve Kalıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sönmez, V. (2007), Öğretim İlke Ve Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2004), Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı (11. Baskı), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Takkaç, A. (2007), Dizgeli Eğitimin Sosyal Bilgiler Dersinde 5. Sınıf Öğrencilerinin Erişilerine Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uçan, A. (2005), Müzik Eğitimi (3. Baskı), Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • YÖK (1998), Müzik Öğretmenliği Lisans Programı
  • http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/ogretmen_yetistirme_lisans/muzik.doc web adresinden 11 Mayıs 2007 tarihinde edinilmiştir.

Dizgeli Eğitime Dayalı Gitar Dersi Öğretim Programının Öğrencilerin Başarı Düzeyine Etkisi

Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 139 - 156, 01.01.2010

Abstract

Bu araştırma Türkiye’de Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri Müzik Eğitimi Anabilim Dalları lisans programında yer alan bireysel çalgı gitar dersi için dizgeli (programlandırılmış) eğitime dayalı olarak hazırlanan öğretim programının gitar öğrencilerinin gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda “Öntest-Sontest Kontrol Gruplu Deneysel Desen” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu (N=10), Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında 2008-2009 eğitim-öğretim yılında gitar eğitimine devam eden ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf gitar öğrencileri oluşturmaktadır. 14 haftayı kapsayan ve 14 üniteden oluşan gitar dersi öğretim programı deney grubuna uygulanırken, kontrol grubunda ise var olan normal süreçte eğitim-öğretime devam edilmiştir. Araştırmanın verilerini elde etmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen Başarı Testi kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesiyle elde edilen sonuçlarda, deney grubundaki öğrencilerin uygulama süreci sonunda gitar dersi başarı düzeylerinde artış olduğu görülmüş; ayrıca bu artışın kontrol grubuna oranla daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, gitar eğitiminde dizgeli eğitim modeline göre hazırlanmış öğretim programının öğrencilerin gitar dersi başarı düzeylerini arttırmada klasik eğitime göre yapılan gitar eğitiminden çok daha etkili ve geliştirici olduğu saptanmıştır

References

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Emir, S. (2001), Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yaratıcı Düşünmenin Erişi Ve Kalıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erözkan, A. (2007). Bilimsel araştırmalarda yöntemler. D. Ekiz (Ed.), Bilimsel araştırma yöntemleri (99-123). İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Çilden, Ş. (2006), “Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sürecinde Çalgı Eğitiminin Nitelik Sorunlarının İncelenmesi”, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu (s. 541-547), Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Kalaycı, Ş. (2006),SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayınevi.
  • Otacıoğlu, S. G. (2005), Müzik Öğretmenliği Piyano Eğitimi Dersi İçin Bir Model Denemesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Piji, D. (2006), Dizgeli Öğretime Göre Geliştirilen Eşlik Dersi Programının Akademik Başarıya, Tutuma, Yeterlik Algısına Ve Kalıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sönmez, V. (2007), Öğretim İlke Ve Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2004), Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı (11. Baskı), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Takkaç, A. (2007), Dizgeli Eğitimin Sosyal Bilgiler Dersinde 5. Sınıf Öğrencilerinin Erişilerine Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uçan, A. (2005), Müzik Eğitimi (3. Baskı), Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • YÖK (1998), Müzik Öğretmenliği Lisans Programı
  • http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/ogretmen_yetistirme_lisans/muzik.doc web adresinden 11 Mayıs 2007 tarihinde edinilmiştir.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Tuba Yokuş This is me

Publication Date January 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Yokuş, T. (2010). Dizgeli Eğitime Dayalı Gitar Dersi Öğretim Programının Öğrencilerin Başarı Düzeyine Etkisi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(1), 139-156.
AMA Yokuş T. Dizgeli Eğitime Dayalı Gitar Dersi Öğretim Programının Öğrencilerin Başarı Düzeyine Etkisi. JSSR. January 2010;5(1):139-156.
Chicago Yokuş, Tuba. “Dizgeli Eğitime Dayalı Gitar Dersi Öğretim Programının Öğrencilerin Başarı Düzeyine Etkisi”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 5, no. 1 (January 2010): 139-56.
EndNote Yokuş T (January 1, 2010) Dizgeli Eğitime Dayalı Gitar Dersi Öğretim Programının Öğrencilerin Başarı Düzeyine Etkisi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 5 1 139–156.
IEEE T. Yokuş, “Dizgeli Eğitime Dayalı Gitar Dersi Öğretim Programının Öğrencilerin Başarı Düzeyine Etkisi”, JSSR, vol. 5, no. 1, pp. 139–156, 2010.
ISNAD Yokuş, Tuba. “Dizgeli Eğitime Dayalı Gitar Dersi Öğretim Programının Öğrencilerin Başarı Düzeyine Etkisi”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 5/1 (January 2010), 139-156.
JAMA Yokuş T. Dizgeli Eğitime Dayalı Gitar Dersi Öğretim Programının Öğrencilerin Başarı Düzeyine Etkisi. JSSR. 2010;5:139–156.
MLA Yokuş, Tuba. “Dizgeli Eğitime Dayalı Gitar Dersi Öğretim Programının Öğrencilerin Başarı Düzeyine Etkisi”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, vol. 5, no. 1, 2010, pp. 139-56.
Vancouver Yokuş T. Dizgeli Eğitime Dayalı Gitar Dersi Öğretim Programının Öğrencilerin Başarı Düzeyine Etkisi. JSSR. 2010;5(1):139-56.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.