BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 2, 197 - 212, 01.06.2010

Abstract

The general aim of the research is to determine the attitudes of last class Tokat Gaziosmanpaşa Unıversıty Educational Faculty towards teaching profession .”Attıtude Scale of Teaching Profession” developed by Üstünel (2006) was utilized in order to determine the attitudes of student towards teaching profession.Personal information and the other data of students were collected via questionare All of the last year students were ıncluded in the research N=212. Personel information and the other information relating the student in the analysis of the frequency (f) and percentage (%) , and their attitudes towards the teaching profession and gender and the student choose the section you want to do when the teacher determine status of relation between T-test was used unrelated sample between attitude towards the teaching profession and graduated high school is studying the type of school program to determine the relationship unbound “ Kruskal Wallis Htest was used for measurement. Their attitudes towards the teaching profession and their program of study to measure the binary value for the “ Mann Whitney U-test was used. Research finding the department of primary school teachers (SÖ), art teachers (RÖ) and social studies teachers (SBÖ) of students attitudes to the teacher profession is at high level but psychological counseling and guidance (PDR)department and computer and instructional technology education (BÖTE) students in their attitudes to the teaching profession showed moderate. At the end of research report related to the result and recommandation were given in the proposal.

References

  • Alkan,C. ve Hacıoğlu, F (1997). Öğretmenlik Uygulamaları:Öğretim Teknolojisi. Ankara Alkım Yayınevi.
  • Akkoyunlu,B; Orhan F. Umay,A.(2005) “ Bilgisayar Öğretmenliği Öz- Yeterlik Ölçeği” Geliştirme Çabası.Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 1-8
  • Akkoyunlu ,B ve Kurbanoğlu,S. (2003) Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı ve Bilgisayar Öz – Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma .Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi ,24 ,1-10
  • Aksoy,M Emin. Bilgisayar Kursundan Geçen Öğretmenlerin Bir Eğitim Aracı Olarak Bilgisayara İlişkin Tutumları (Yayınlanmamış Doktora Tezi) A.Ü Sosoyal Bilimler Enstitüsü 1989, Ankara.
  • Arkonaç,S.A. (2005).Psikoloji – Zihin Süreçleri Bilimi (4.Basım).İstanbul : Alfa Yayınları.
  • Balta,Ç.Ö. ve Horzum B. (2008) Web Tabanlı Öğretim Ortamındaki Öğrencilerin İnternet Bağımlılığını Etkileyen Faktörler.Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Bandura,A. /2006). Guide for constructing self-eficacy scales. In T. Urdan & F.Pajares (Eds.), Self-efficacy beliefs of adolescents (pp.307-337). Greenwich, CT Informatıon Age.
  • Cüceloğlu, D. (2004) . İnsan ve Davranışı. (13.Basım) İstanbul , Remzi Kitabevi.
  • Çekbaş, Y.Savran A.Durkan,N. (2003). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayara İlişkin Tutumları (Bilgi Teknolojileri Kongresi.II.S. 311) Denizli. Pamukkale Üniversitesi.
  • Çelik,H.C & Bindak ,R. (2005) .İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara İlişkin Tutumları. İnönü Üniversitesi Dergisi,6 .
  • Deryakulu,D. (2008) Bilişim Teknolojileri Öğretiminde Sosyo- Psikolojik Değişkenler . Akademi Yayınları. Ankara.
  • Gerçek,C.Köseoğlu, F. Yılmaz, M. Soran.H. (2006) Öğretmen Adaylarının Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. S 130- 139..
  • Göksu,T. (2007) Sosyal Psikoloji. Ankara. Seçkin Yayıncılık.
  • Hogg,M.A & Vaughan, G M ;(2005) Sosyal Psıkoloji (Çeviri : İ.Yıldız ve A. Gelmez) Ankara. Ütopya Yayınevi.
  • Kağıtçıbaşı,Ç. (2006) Yeni İnsan ve İnsanlar. ( 10.Basım) İstanbul. Evrim Yayınevi.
  • Keser,H. ,Bayır,Ş.ve Numanoğlu,G. Uluslar arası 5 Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi. 1-3 Ekim 2009. Cild 1. s.190-194, Edirne Türkiye.
  • Lee,S-J & Chae,Y-G.(2007) Children`s internet use in family contex: Influence on family relatıonshıp and parental mediation, Cyber Psychology& Behavior .
  • Pareskeva, F. Bouta , H & Papagianni ,A. (2008) İndividual characteristıcs and computer self-efficacy in secondary education teacher to integrate technology in educational practıce. Computer & Education,50.( pp.1084-1091).
  • Salı,J.B. (2006) Tutumların Öğretimi, İçerik Türlerine Dayalı Öğretim. (Editör : A,Şimşek.) Ankara. Nobel Yayınları.
  • 8. International Educational Technology Conference .06- 09 May,2008. Anadolu Üniversitesi Eskişehir.
  • Üstüner,M. (2006) Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,45, 109-127.

Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği)

Year 2010, Volume: 5 Issue: 2, 197 - 212, 01.06.2010

Abstract

Araştırmanın genel amacı, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının belirlenmesidir. Tutumların belirlenmesinde Üstüner (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Kişisel bilgilerin tamamı, geliştirilen anket formlarıyla toplanmıştır. Son sınıf öğrencilerin tamamı araştırmaya dahil edilmiştir N=212. Öğrencilere ilişkin kişisel bilgiler ve diğer verilerin analizinde frekans (f) ve yüzde (%) ,ve bunların öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile cinsiyet, bölümü isteyerek seçme ve mezun olunca öğretmenlik yapmayı isteme durumları arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde ilişkisiz örneklemler için T-testi ,öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlar ile mezun olunan lise türü ve öğrenim gördüğü program arasındaki ,ilişkilerin belirlenmesinde kullanılmıştır.Öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile öğrenim gördükleri programlara ilişkin ikili değerleri test etmede ise ilişkisiz ölçümler için Mann Whitney U-testi kullanılmıştır. Araştırma bulguları, sınıf öğretmenliği (SÖ),resim öğretmenliği (RÖ) ve sosyal bilgiler (SBÖ) öğretmenliği bölümlerindeki öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının yüksek düzeyde olduğunu, fakat psikolojik danışma ve rehberlik bölümü (PDR) ile bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının ise orta düzeyde olduğunu göstermiştir

References

  • Alkan,C. ve Hacıoğlu, F (1997). Öğretmenlik Uygulamaları:Öğretim Teknolojisi. Ankara Alkım Yayınevi.
  • Akkoyunlu,B; Orhan F. Umay,A.(2005) “ Bilgisayar Öğretmenliği Öz- Yeterlik Ölçeği” Geliştirme Çabası.Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 1-8
  • Akkoyunlu ,B ve Kurbanoğlu,S. (2003) Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı ve Bilgisayar Öz – Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma .Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi ,24 ,1-10
  • Aksoy,M Emin. Bilgisayar Kursundan Geçen Öğretmenlerin Bir Eğitim Aracı Olarak Bilgisayara İlişkin Tutumları (Yayınlanmamış Doktora Tezi) A.Ü Sosoyal Bilimler Enstitüsü 1989, Ankara.
  • Arkonaç,S.A. (2005).Psikoloji – Zihin Süreçleri Bilimi (4.Basım).İstanbul : Alfa Yayınları.
  • Balta,Ç.Ö. ve Horzum B. (2008) Web Tabanlı Öğretim Ortamındaki Öğrencilerin İnternet Bağımlılığını Etkileyen Faktörler.Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Bandura,A. /2006). Guide for constructing self-eficacy scales. In T. Urdan & F.Pajares (Eds.), Self-efficacy beliefs of adolescents (pp.307-337). Greenwich, CT Informatıon Age.
  • Cüceloğlu, D. (2004) . İnsan ve Davranışı. (13.Basım) İstanbul , Remzi Kitabevi.
  • Çekbaş, Y.Savran A.Durkan,N. (2003). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayara İlişkin Tutumları (Bilgi Teknolojileri Kongresi.II.S. 311) Denizli. Pamukkale Üniversitesi.
  • Çelik,H.C & Bindak ,R. (2005) .İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara İlişkin Tutumları. İnönü Üniversitesi Dergisi,6 .
  • Deryakulu,D. (2008) Bilişim Teknolojileri Öğretiminde Sosyo- Psikolojik Değişkenler . Akademi Yayınları. Ankara.
  • Gerçek,C.Köseoğlu, F. Yılmaz, M. Soran.H. (2006) Öğretmen Adaylarının Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. S 130- 139..
  • Göksu,T. (2007) Sosyal Psikoloji. Ankara. Seçkin Yayıncılık.
  • Hogg,M.A & Vaughan, G M ;(2005) Sosyal Psıkoloji (Çeviri : İ.Yıldız ve A. Gelmez) Ankara. Ütopya Yayınevi.
  • Kağıtçıbaşı,Ç. (2006) Yeni İnsan ve İnsanlar. ( 10.Basım) İstanbul. Evrim Yayınevi.
  • Keser,H. ,Bayır,Ş.ve Numanoğlu,G. Uluslar arası 5 Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi. 1-3 Ekim 2009. Cild 1. s.190-194, Edirne Türkiye.
  • Lee,S-J & Chae,Y-G.(2007) Children`s internet use in family contex: Influence on family relatıonshıp and parental mediation, Cyber Psychology& Behavior .
  • Pareskeva, F. Bouta , H & Papagianni ,A. (2008) İndividual characteristıcs and computer self-efficacy in secondary education teacher to integrate technology in educational practıce. Computer & Education,50.( pp.1084-1091).
  • Salı,J.B. (2006) Tutumların Öğretimi, İçerik Türlerine Dayalı Öğretim. (Editör : A,Şimşek.) Ankara. Nobel Yayınları.
  • 8. International Educational Technology Conference .06- 09 May,2008. Anadolu Üniversitesi Eskişehir.
  • Üstüner,M. (2006) Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,45, 109-127.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Mehmet Emin Aksoy This is me

Publication Date June 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Aksoy, M. E. (2010). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği). Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 197-212.
AMA Aksoy ME. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği). JSSR. June 2010;5(2):197-212.
Chicago Aksoy, Mehmet Emin. “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği)”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 5, no. 2 (June 2010): 197-212.
EndNote Aksoy ME (June 1, 2010) Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği). Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 5 2 197–212.
IEEE M. E. Aksoy, “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği)”, JSSR, vol. 5, no. 2, pp. 197–212, 2010.
ISNAD Aksoy, Mehmet Emin. “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği)”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 5/2 (June 2010), 197-212.
JAMA Aksoy ME. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği). JSSR. 2010;5:197–212.
MLA Aksoy, Mehmet Emin. “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği)”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, vol. 5, no. 2, 2010, pp. 197-12.
Vancouver Aksoy ME. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği). JSSR. 2010;5(2):197-212.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.