This study is conducted to identify primary education social science teacher candidates’ comprehension level of some terms included in the 2005 social sciences curriculum. The study is conducted on 200 social sciences teacher candidates from Seljuk University, Gazi University, Adıyaman University, Uşak University and Niğde University. For this purpose, the candidates were asked to define some terms included in the 2005 curriculum and used in instruction. The data obtained were evaluated through open ended question forms, which is a quantitative research technique. The results of the study suggested that social sciences teacher candidates cannot define and comprehend some of the terms included in the social sciences curriculum
Bu araştırma ilköğretim sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 2005 sosyal bilgiler programında yer alan bazı kavramları anlama düzeylerini ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma 2008–2009 eğitim öğretim yılında Selçuk Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Adıyaman Üniversitesi, Uşak Üniversitesi ve Niğde Üniversitesi eğitim fakülteleri ilköğretim sosyal bilgiler öğretmenliğinde öğretim gören 200 öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede öğrencilerden 2005 sosyal bilgiler programında yer alan ve öğretiminde kullanılan bazı kavramları tanımlamaları istenmiştir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler programına ait bazı kavramları anlamaları/algılamalarını ortaya konması amacıyla yapılan nitel bir çalışma olup, durum çalışması deseni şeklindedir. Veri toplama aracı olarak “2005 Sosyal Bilgiler Programında Yer Alan Bazı Kavramlar” adlı açık-uçlu soru formundan yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler programında yer alan bazı kavramları doğru tanımlayamadıkları ve kavrayamadıkları ortaya çıkmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 7 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.