This research examines the importance of some program characteristics for parents choosing the current kindergarten and pre-kindergarten programs for their children. It also investigates whether the degree of importance varied by child's gender,educational levels and work hours of mothers and fathers, numbers of children families have and the birth order of the child. The findings show that the reliability is the most important characteristics of the program. This is followed by cleanness and order of the program and educational activities. Cost is the least important aspect of the program. Hours of the program is more important for working mothers group than it is for nonworking mothers group. For the non-working mother group, educational materials, educational level of the teachers and physical condition of the program are less important if fathers' work hours are between 7:00 and 18:00 than if fathers' work hours fall in the hours other than 7:00-18:00. For the working mothers group, the location and reliability of the program was more important if mother's educational level is higher than high school. Location of the program and recommendation of the program by somebody they know or knowing the program staff are more important, and physical condition of the program is less important for the parents who had one or two children than for the parents who had three children.
Bu araştırma çocukları özel okullara bağlı okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden velilerin bu kurumu seçerken göz önünde bulundurdukları özelliklerin önem derecesini incelemiştir. Önem derecelerinde çocuğun cinsiyetinin, anne ve babanın eğitim düzeyinin ve çalışma saatlerinin, ailedeki çocuk sayısının ve çocukların doğum sırasının katkısı araştırılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre velilerin en çok önem verdikleri kurum özelliği kurumun güvenilirliği olmuş, bunu kurumun temiz ve düzenli olması, bunu da eğitim imkânları ve faaliyetleri takip etmiştir. Velilerin en az önem verdiği alan ise kurumun ücreti olmuştur. Çalışan anneler için çalışmayan annelere göre kurum saatlerinin uygunluğu daha önemli olmuştur. Çalışmayan anneler grubunda, 7-18 saatleri arasında çalışan babaların bulunduğu ailelerin velileri diğer saatlerde çalışan babaların bulunduğu ailelerin velilerine göre eğitim materyallerine, öğretmenlerin öğrenim durumuna, kurumun fiziksel özelliklerine ve kurumun tavsiye edilmiş veya çalışanların tanıdık olmasına daha az önem verdikleri tespit edilmiştir. Çalışan anneler grubunda eğitim düzeyi liseden daha yüksek olan annelerin bulunduğu ailelerin velileri, eğitim düzeyi lise veya daha düşük olan annelerin bulunduğu ailelerin velilerine göre kurumun konumuna ve güvenilirliğine daha çok önem verdikleri bulunmuştur. Bir veya iki çocuğu olan veliler üç çocuğu olan velilere göre kurumun konumuna ve kurumun tavsiye edilmiş veya çalışanların tanıdık olmasına ve öğretmenin öğrenim durumuna daha çok, kurumun fiziksel şartlarına daha az önem verdikleri saptanmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 7 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.