In conjunction with the financial scandals happened in the World in recent years, the concept of audit has gained more importance for businesses. Several studies have also been conducted in Turkey. Recently, the scope of audit activities has been expanded with the 6102 TTK. It is important to be investigated the awareness of the students who study at the universities on the audit activity that is continuously developing. For this purpose, viewpoint of students who have taken audit course in the Faculty of Economics and Administrative Sciences to independent audit was investigated. Within the scope of this study, face-to-face questionnaires were applied to the students who have taken the audit course at Gaziosmanpaşa University Faculty of Economics and Administrative Sciences. The obtained data were analyzed by SPSS 22.0 statistical program. As a result of the study, it was aimed to reveal the thoughts and awareness of the students on independent audit.
Dünyada son yıllarda yaşanan finansal skandallardan sonra denetim kavramı işletmeler açısından daha da önem kazanmıştır. Türkiye’de de bu konuda çeşitli çalışmalar yapılmaktadır. En son 6102 TTK ile denetim faaliyetlerinin kapsamı genişletilmiştir. Sürekli gelişen denetim faaliyeti konusunda üniversitelerde okuyan öğrencilerin denetim konusunda farkındalıklarının araştırılması önemlidir. Bu amaçla çalışmada İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde denetim dersi almış öğrencilerin bağımsız denetime bakış açıları incelenmiştir. Çalışma kapsamında Gaziosmanpaşa Üniversitesinde İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde okuyan denetim dersi almış öğrencilere yüz yüze anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22.0 istatistikî program yardımıyla analize tabi tutulmuştur. Çalışma sonunda öğrencilerin bağımsız denetime ilişkin düşüncelerinin ve farkındalıklarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.