Değişen çevre koşulları karşısında örgütlerin pazarlama departmanları yürüttükleri çeşitli faaliyetlerde yenilikler hayata geçirmektedir. Bu yenilikleri pazarlama çalışanlarının benimseme düzeyleri farklı olabilmektedir. Bu çalışmada pazarlama çalışanlarının bireysel yenilikçilik düzeylerinin ortaya konulması ve bazı demografik değişkenler bakımından farklılık olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Betimsel araştırma modelinin benimsendiği çalışmada veriler, 391 pazarlama çalışanından online anket yoluyla elde edilmiştir. Toplanan verilerin analizinde; betimsel istatistikler, bağımsız iki örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Pazarlama çalışanlarının bireysel yenilikçilik ölçeği puan ortalaması 72,68 (n=391, ss=9,37) olarak bulunmuştur. Analizler neticesinde; pazarlama çalışanlarının bireysel yenilikçilik düzeylerinin ağırlıklı olarak "öncü" kategorisinde olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların yenilikçilik düzey puanları; yaş, cinsiyet, çalışma süresi, yönetim kademesi (pozisyon) açısından anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Diğer yandan eğitim durumu ve çalışılan sektör bakımından anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Lisans ve lisansüstü mezunlarının lise mezunlarına göre, üretim sektöründe çalışanların hizmet sektöründe çalışanlara göre yenilikçilik düzeyleri daha yüksektir. Araştırma sonucunda, pazarlama çalışanlarının oldukça yenilikçi bir puan ortalamasına sahip oldukları, pazarlama alanında çalışacak kişilerin yeni fikirlere açık ve yenilikleri hızlı bir şekilde benimsemelerinin önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Bireysel Yenilikçilik Yeniliklerin Benimsenmesi Yenilikçilik Kategorileri Pazarlama Çalışanları
Marketing departments of organizations implement innovations in various activities they carry out in the face of changing environmental conditions. The level of adoption of these innovations by marketing employees can be different. In this study, it is aimed to reveal the individual innovativeness levels of marketing employees and to determine whether there is a difference in terms of some demographic variables. In the study, in which the descriptive research model was adopted, the data were obtained from 391 marketing employees through an online survey. In the analysis of the collected data; descriptive statistics, independent samples t-test and One-way ANOVA were used. The individual innovativeness scale mean score of the marketing employees was found to be 72.68 (n=391, sd=9.37). As a result of the analysis; It has been determined that the individual innovativeness levels of marketing employees are predominantly in the "pioneer" category. The innovativeness level scores of the participants; there is no significant difference in terms of age, gender, working time, management level (position). On the other hand, it has been observed that there is a significant difference in terms of education level and the sector. The innovation level of graduates and post-graduates is higher than high school graduates, and those working in the production sector are higher than those working in the service sector. As a result of the research, it has been concluded that marketing employees have a very innovative average score, and it is important for those who will work in the field of marketing to be open to new ideas and to adopt innovations quickly.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Submission Date | May 31, 2022 |
Acceptance Date | October 21, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 17 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.