Bu çalışmada empatinin tanımları ve önemi tarihsel gelişiminden başlayarak sunulmuştur. Empatinin bileşenleri ve teorileri ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Empati ile karıştırılan benzer kavramların ayırt edici özellikleri belirtilmiştir. Okul öncesi çocuklarda empatinin gelişimi ve desteklenmesine ilişkin ilgili literatür gözden geçirilmiş ve çocuklarda empatiyi etkileyen faktörler aile, okul ve nörogelişimsel olmak üzere üç boyutta incelenmiştir. Literatür taraması sonucunda empatinin doğumdan itibaren gelişmeye başladığı ve yeterli bir destekle gelişmeye devam ettiği sonucuna varılmıştır. Bu sonuç ışığında aileler ve okullar için ilgili öneriler sunulmuştur.
In this study, definitions and importance of empathy were presented starting from its historical development. The components of and theories on empathy were explained in detail. The distinctive features of similar concepts confused with empathy were specified. The relevant literature on the development and support of empathy in preschool children was reviewed, and the factors affecting empathy in children were examined under three aspects: family, school, and neurodevelopmental. As a result of the literature review, it was concluded that empathy starts to develop from birth and continue developing with an adequate support. In light of this result, relevant suggestions were presented for families and schools.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Derlemeler |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2020 |
Submission Date | October 21, 2020 |
Acceptance Date | December 5, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 2 |
Gelişim ve Psikoloji Dergisi (GPD) (Journal of Development and Psychology (JODAP)) yılda iki kez yayınlanan uluslararası hakemli ve akademik bir dergidir. e-ISSN 2717-7858