Pazar kurtları paylaştıkları bilgilerle takipçilerini, alışverişin riskinden; zaman, enerji kaybı ve maliyetinden korumaktadır. Ayrıca, pazar kurdu takipçilerinin yaşam tarzları, tüketim davranışlarını da etkilemektedir. Bu çalışmada, pazar kurdu takipçilerinin yaşam tarzlarına göre hedonik tüketim davranışlarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Sosyal medya kullanan 500 pazar kurdu takipçisinden sağlanan veriler aracılığıyla hedonik tüketim davranışları analiz edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda Pazar kurdu takipçilerinin yaşam tarzları ile hedonik tüketim gerçekleştirmeleri arasında düşük bir ilişki düzeyi olduğu anlaşılmıştır. Her geçen gün değişen ve gelişen teknoloji, hayatın her noktası etkilediği gibi tüketicinin yaşam tarzını da etkilemiş durumdadır. Böylelikle tüketicinin satın alma davranışları değişime uğramıştır. Günümüzde her gün yenilenen ve değişen ürün çeşitliliği de bireylerde doyum oranı azaltmakta, hedonik beklentileri çoğalmaktadır. Çok fazla ürün ve reklama maruz kalan tüketicinin odaklanma oranı azalmakta ve geniş ürün yelpazesi içerisinde ürün seçimi yapması hem zaman hem de enerji açısından zorlaşmaktadır. Bu süreçte, müşterilerin; ürün bilgilerine ulaşması ve satın alma kararlarını yönlendirme de pazar kurtları önemli bir etken haline gelmektedir. Araştırmanın pazar kurtları ve hedonik tüketim davranışları konusunda araştırma yapacak araştırmacılara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 1 |