Paylaşım ekonomisinin yükselişe geçmesi pek çok iş kolunda yer alan işletmelere, geleneksel yöntemlerle gereksinimlerini gideren tüketicilere ve yeni iş modellerini test etmek isteyen girişimcilere çok sayıda fırsat sunmaktadır. Ancak bu fırsatların yanı sıra, paylaşım ekonomisi “sanal”, “denetimsiz” ve kimi zaman “anonim” ve “yasal güvencesiz” bulunan yapısından ötürü çok sayıda kullanıcının çekinceli yaklaşım sergilemesine neden olabilmektedir. Bu çalışmada, paylaşım ekonomisinde güvensizlik konusu incelenmekte, kullanıcıların güven algılarının paylaşım türlerine göre değişkenlik gösterip göstermediği analiz edilmektedir. Bir başka deyişle, paylaşım türleri ve güvensizlik türleri arasındaki ilişkiler incelenmekte ve paylaşım sıklığı ve güvensizlik algısının bireylerin demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği analiz edilmektedir. Yapılan araştırma sonucunda, araştırmaya katılan bireylerin paylaşım türlerine göre güven algısının önemli farklılıklar içerdiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca, bazı paylaşım türleri ile güvensizlik algısı arasında anlamlı ilişki bulunamamıştır. Diğer taraftan bazı demografik özelliklere göre güven algısı düzeylerinde ve paylaşım niyetlerinde önemli farklılıklar tespit edilmiştir. Çalışmanın sonunda, gelecekte bu alanda çalışma yürütecek araştırmacılar ve dijital işletmeler için öneriler getirilmiştir.
Paylaşım ekonomisi paylaşım niyeti ortaklaşa tüketim güven Y kuşağı
Paylaşım ekonomisi Paylaşım Niyeti Ortaklaşa Tüketim Güven Y Kuşağı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2 |