Yazma, karmaşık bir eylemdir. Öğrenicilerin yazma becerisini
geliştirmek için, onları farklı yazma grevleriyle karşılaştırmak gerekir.
Özellikle ders kitapları, yazma görevleri bağlamında çeşitlilik taşımalıdır. Bu
çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılan ders
kitaplarındaki yazma görevlerini tespit etmektir. Çalışmada “Yedi İklim Türkçe
Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti Ders Kitabı” (Yedi İklim) ve “İstanbul Yabancılar İçin
Türkçe Ders Kitabı” (İstanbul) incelenmektedir. İki kitap önce kendi içinde
değerlendirilmiş, ardından karşılaştırılmıştır. Tarama modelindeki bu
araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada, Yedi İklim’de
kaynak tabanlı, İstanbul’da dilbilgisine dayalı yazma görevlerinin daha yoğun
olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Writing is a
complex act. To improve learner's writing skills, it is necessary to compare
them with different writing tasks. Especially textbooks should be diversified
in the context of writing tasks. The aim of this study is to determine the
writing tasks in the textbooks used in teaching Turkish as a foreign language.
"Yedi İklim Türkçe Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti Ders
Kitabı" (Yedi İklim) and "İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Ders
Kitabı" (İstanbul) are examined in the study. The two books were evaluated
first, then compared. In this research in the survey model, the document review
method was used. According to the results of the study: Resource based writing
tasks are more intense in the Yedi İklim, and grammar based writing are more
intense in İstanbul.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |
Bu eser, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.