Bu araştırmada, ilkokul üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin yazma hızının bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, betimleyici tarama modeli esas alınarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 öğretim yılında Kilis ilindeki ilkokullarda öğrenim gören 95 ilkokul üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından oluşturulan öğrenci kişisel bilgi ve doküman inceleme formu ile toplanmıştır. Öğrencilerinin yazma hızını belirlemek için kullanılan metinler, Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2019-2020 Eğitim-öğretim yılında kullandığı Türkçe ders kitaplarından sınıf seviyesine göre seçilmiştir. Araştırmada, öğrencilerin dik temel yazı ile yazma hızı; cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, el tercihi, okul öncesi eğitim alma durumu, , sınıf türü ve sınıf mevcudu değişkenleri açısından incelenmiştir. Verilerin analizinde SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Ölçümler normal dağılım gösterdiği için parametrik testlerden t-testi ile veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin yazma hızının, sınıf türü değişkeni açısından anlamlı düzeyde farklılaştığı; ancak diğer değişkenler açısından anlamlı düzeyde farklılaşmadığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | July 28, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 1 |
Bu eser, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.