Bu araştırmayla yaratıcılığın karmaşık yapısının daha fazla aydınlatılması amaçlanmaktadır. Araştırma örneklemini oluşturmak için 4 farklı liseden veriler toplanmıştır. Araştırma örneklemini 12. sınıfta öğrenim gören 451 lise öğrencisinden [270’i kız (%60) 181’i erkek (%40)] oluşmaktadır. Verilerin analizinde kanonik korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Kanonik korelasyon çok değişkenli regresyon analizini kullanarak iki değişken kümesi arasında ilişkiyi incelemektir. Bu nedenle araştırmada 2 veri seti oluşturulmuştur. Yaratatıcılığın Öncülleri (Motivasyon Kararlılık ve Merak-Keşfetme) 1. veri setini ve Yaratıcı Öz (Yaratıcı Biliş, Yaratıcı Öz-Yeterlilik ve Yaratıcı Kimlik)’ de 2. veri setini oluşturmuştur. Araştırmada veri setleri arasınada 1 kanonik fonksiyon elde edilmiştir. Araştırma bulgularına göre Yaratıcı Biliş (.92) Yaratıcı Öz’ü açıklamada en fazla etkiye sahitir. Yaratıcı Öz-Yeterlilik (.74) ise, Yaratıcı Kişilik’ ten (.49) daha fazla etkilere sahiptir. Ayrıca Yaratıcılığın Öncülleri ve Yaratıcı Öz veri setleri arasında paylaşılan ortak varyans %32,2 olarak bulunmuştur. Bu bulgu da Yaratıcı Öz kavramının ortaya konmasına yardımcı olmuştur. Yaratıcı Öz kavramının daha fazla aydınlatılması gereklidir. Böylece araştırmacılar, eğitimciler, çalışma kuruluşları ve farklı alanlar için yararlı sonuçlar üretilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | July 28, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 1 |
Bu eser, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.