Bu araştırmanın amacı, okuma yazma öğretiminde dik temel yazı kullanımını incelemektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim-öğretim yılı içerisinde Diyarbakır ilinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilkokullarda görev yapmakta olan 1. sınıf öğretmenleri ile 1. sınıf öğrenci velileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evren içinde seçkisiz örneklem yöntemi ile seçilen 15 sınıf öğretmeni ile 15 veli oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için görüşme ve doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda 1. sınıf öğretmen ve velilerinin; bitişik eğik yazının öğretimine ilişkin olumsuz görüşe sahip oldukları görülmüştür. Bunun nedeni konu hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıklarına bağlanmıştır. Buna karşın, bitişik eğik yazının farklı bir ders olarak öğretilmesi gerektiğine inandıkları fark edilmiştir. Öğretmen ve velilerin, ilk okuma yazma öğretimi sürecinde dik temel harflerin kullanımından kaynaklanan sıkıntıların kısa sürede çözümlendiğine inandıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.
İlk okuma yazma öğretimi dik temel harfler bitişik eğik harfler öğretmen ve veli görüşleri.
The purpose of this research is to examine the use of upright writing in literacy teaching. In the research, the interview technique is used from qualitative research methods. In the academic year of 2017-2018, the universe of the research is constituted by first-grade teachers who are working in the primary schools attached to the Ministry of National Education in Diyarbakır province and first-grade student parents. The sample of the research is composed of fifteen class teachers and fifteen parents who are selected by the unselected sampling method in the universe. Interviews and document reviews were used to collect the data of the study. At the end of the research; It has been observed that both first-grade teachers and parents have a negative opinion about the teaching of adjacent oblique writing It was concluded that teachers and parents believe that the problems arising from the use of vertical letters in the first literacy teaching process are resolved in a short time.
Teaching first literacy upright basic letters adjacent inclined letters teacher and parent opinion
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 2 |
Bu eser, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.