Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim hakkındaki görüş ve tutumlarıyla ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma türlerinden biri olan metasentez yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler doküman analizi tekniği ile toplanmış ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim hakkındaki görüş ve tutumlarıyla ilgili bu alanda yapılan dört yüksek lisan tezi, sekiz makale olmak üzere 12 çalışma incelenmiştir. Veriler temalar çerçevesinde incelenerek genel sonuçlara ulaşılmaya çalışılmış ve sentezleme yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimle ilgili tecrübelerinin olmadığı; uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunların aileden, öğrenciden, öğretmenden ve kitle iletişim araçları kaynaklı olduğu saptanmıştır.
In this study, it is aimed to examine the studies on the views and attitudes of classroom teachers about distance education. In this study, metasynthesis method, which is one of the qualitative research types, was used. The obtained data were collected by document analysis technique and analyzed by content analysis. In this research, 12 studies, including four master's theses and eight articles, made in this field about the views and attitudes of classroom teachers about distance education were examined. The data were analyzed within the framework of the themes and general results were tried to be reached and synthesis was made. According to the results of the research, primary school teachers do not have experience with distance education; It has been determined that the problems faced by classroom teachers in the distance education process originate from family, students, teachers and mass media.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | August 4, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 1 |
Bu eser, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.