Bu çalışmanın amacı girişimcilik kültürünün oluşumunda ve girişimcilik eğilimlerinin ortaya çıkışında üniversitesinin etkisini ortaya koymak ve konunun önemini değerlendirmektir. Bu çerçevede, çalışmada oluşumundaki etkileri ele alınmıştır. Girişimcilikle - ekonomik gelişme arasındaki ilişkiye değinilmiştir. Girişimcilik kültürünün ve girişimcilik eğiliminin temel bileşenleri tespit edilip, bunların ne ölçüde üniversiteler tarafından kazandırılabileceği yorumlanmıştır. Bunların yanımda, Giresun Üniversitesi’nde gerçekleştirilen bir alan araştırmasının sonuçlarıyla da bildiri zenginleştirilmiştir. Alan araştırmasında, Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde okuyan öğrencilerin girişimciliğe yaklaşımları ve ilgili eğilimlerin sınıfa göre nasıl değişim gösterdiği ortaya konmuştur. Veri analizi sonuçlarına göre; örneklem dâhilinde, üniversitedeki sınıf kaçıncı yılda okunduğu ve ailede bir girişimci olup olmaması ile girişimcilik eğilimleri, girişimcilik ile ilgili tutumlar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki yoktur. Diğer taraftan, girişimcilikle ilgili tutumların öğretim türü ve cinsiyetten bağımsız olduğu yönündeki öngörü doğrulanmıştır
The aim of this research is to reveal the role of universities on the formation of entrepreneurship culture and on the tendencies of entrepreneurship; and assess the importance of the topic. Therefore, in the first stage, the entrepreneurship related activities of universities are disscussed. The link between entrepreneurship and economic development is shortly mentioned. The basic components of entrepreneurship culture and entrepreneurial tendencies are identified; and ‘in what rate, these elements can be given by universities is interpreted. Moreover, the paper also includes the results of a research which was conducted in Giresun University. The research was on the approach and the tendency of students to entrepreneurship, in Giresun University. Also, the association between the year – tendency is analyzed. The results of the data analysis showed that, there is no association between the number of year, and the existence of an entrepreneur family member, and the tendencies, or attitudes towards entrepreneurship. On the other hand, it was found that, the attitudes towards entrepreneurship are independent from education type and gender
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 3 |