Startup'ların rekabetçi ortamında, ürün-pazar uyumunu sağlamak hayatta kalmak ve büyümek için hayati önem taşır. Bu makale, Minimum Viable Product (MVP) geliştirme sürecine içerik stratejisini entegre eden "Ürün-Pazar Uyumu" (ÜPU) yerine bu tanımı yeniden yaparak "Ürün-İçerik-Pazar Uyumu" (UİPU) adı verilen genişletilmiş bir çerçeve önermektedir. Makale, vaka incelemeleri ve mevcut literatürü sunarak stratejik içerik oluşturmanın müşteri ihtiyaçları ve pazar talepleri ile nasıl uyum sağladığını ve MVP'lerin etkinliğini bu yenı pazarlama yaklaşımı ile nasıl artırdığını vurgulamaktadır. Araştırma, erken ürün aşamalarında içerik stratejisinin gerekliliğini ve bunun pazar katılımı ve ürün doğrulaması üzerindeki etkisini vurgulamaktadır.
Bu makalenin yazarları olarak, araştırma sürecinin tüm aşamalarında etik ilkelere uyduğumuzu beyan ederim. Onaylıyorum ki: Araştırma, ilgili tüm kurumsal ve uluslararası etik yönergelerle uyumlu olarak yürütülmüştür. Veri uydurma, tahrif etme veya uygunsuz veri manipülasyonu yapılmamıştır. Makale başka bir dergiye sunulmamış veya yayımlanmamıştır. Ayrıca, bu yayınla ilgili herhangi bir çıkar çatışması olmadığını ve varsa finansman kaynaklarının çalışma tasarımı, veri toplama, analiz, yorumlama veya makalenin yazımı üzerinde hiçbir etkisi olmadığını beyan ederim.
In the competitive landscape of startups, achieving product-market fit is essential for survival and growth. This article introduces an expanded framework called “Product-Content-Market Fit” (PCMF), which integrates content strategy into the Minimum Viable Product (MVP) development process. Through case studies and existing literature, this study illustrates how strategic content creation aligns with customer needs and market demands, enhancing the effectiveness of MVPs. The research emphasizes the importance of a content strategy in the early stages of product development and its impact on market engagement and product validation.
I, the authors of this manuscript, declare that we have adhered to ethical principles in all stages of the research process. I confirm that: The research complied with all relevant institutional and international ethical guidelines. No data fabrication, falsification, or inappropriate data manipulation was conducted. The manuscript has not been submitted to or published in another journal. I also declare that there are no conflicts of interest associated with this publication and that the funding sources, if any, had no influence on the study design, data collection, analysis, interpretation, or writing of the manuscript.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration, Business Systems in Context (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | May 28, 2024 |
Acceptance Date | August 5, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 10 Issue: 2 |