Çalışma Türkiyede eğitim hukukuna ilişkin genel bir teorinin gerekliliğini tartışmaktadır. Eğitim hukuku yalnızca eğitime ilişkin yürürlükteki yasal metinlerin incelenmesi ve yorumlanmasını ifade etmez. Özellikle farklı kademelere ilişkin olsa dahi tüm eğitim alanına yönelik genel kavramların ilkesel düzeyde düzenlenmesi ve eğitim hukukuna ilişkin karmaşık sorunların kendine özgü ilkeler doğrultusunda ele alınması gerekmektedir. Eğitim hukuku disiplinler arası bir anlayışa sahiptir ve çoğu durumda teknik hukuki bakış açısı yeterli olmamaktadır.
The article argues the necessity of a general theory of education law in Turkey. The education law does not only refer to the examination and interpretation of the legal rules on education. Especially, even belonging to different categories of education, it is necessary to regulate the general concepts of the whole education field on principal basis and to handle the complex problems according to these distinctive principles of this field. The education law has an inter-disciplinary understanding and in most of the cases the technical legal perspective is not adequate
Education law education justice the theory of education law the general part of the education law
Other ID | JA32SP79NU |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 2 Issue: 2 |