BibTex RIS Kaynak Göster

İHRACAT PAZARLAMASI STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSI ÜZERİNE ETKİLERİ: ELAZIĞ’DAKİ İHRACAT FİRMALARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 149 - 172, 01.03.2014

Öz

İhracat pazarlaması stratejileri, firmaların ihracat pazarlarındaki başarısını ve performansını etkileyen önemli bir unsurdur. Bu çalışmanın amacı, Elazığ’da ihracat yapan firmaların performanslarını, ihracat pazarlaması stratejileri çerçevesinde incelemektir. İhracat pazarlaması stratejileri ve firma performansı arasındaki ilişkilerin ortaya konulması çalışmanın temel amacı olmakla birlikte; firma özellikleri, yönetimin ihracata desteği ve çevresel faktörlerin de performans ile ilişkileri tespit edilmeye çalışılmıştır. İhracat pazarlaması stratejileri, pazarlama karması elemanları çerçevesinde ele alınarak farklı performans boyutları ile ilişkileri belirlenmiştir Araştırmanın sonuçları ilgili teori ile paralel olarak; firmaların uyguladıkları
ihracat pazarlaması stratejilerinin ihracat performansıyla doğrudan ilişkili
olduğunu; ihracat pazarlaması stratejilerinin performansı etkilediğini, performansı
açıklamada en önemli açıklayıcı değişken olduğunu ve ihracat performansının
ihracat pazarlaması stratejilerinin yanısıra firma özellikleri, yönetsel faktörler ve
çevresel faktörler ile de ilişkili olduğunu desteklemektedir

Export Marketing Strategies Impact on Firm Performance: An Application of Export Firm in Elazığ

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 149 - 172, 01.03.2014

Öz

The export marketing strategy is a significant factor that affects a firm’s success and performance in the export markets. In accordance with the export marketing strategies, the purpose of this study is to examine the performance of the firms in Elazığ that export. The primary purpose of this study is to identify the relationship between the export marketing strategy and firm performance; in addition, the study tries to reveal the relationship between firm characteristics, export support on the part of the management, environmental factors, and firm performance. In the study the export marketing strategy was dealt with according to the marketing mix elements and its relationship with various performance dimensions was determined. In parallel with the related theory, the study supports that:The export marketing strategy that firms employ is directly related to the export performance, The export marketing strategy is the most significant explanatory variable in explaining the performance and it affects performance, Besides the export marketing strategies, the export performance is related to the firm characteristics and managerial and environmental factors

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA64FS96PH
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Atilla. Yücel Bu kişi benim

Caner. Kara Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yücel, A., & Kara, C. (2014). İHRACAT PAZARLAMASI STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSI ÜZERİNE ETKİLERİ: ELAZIĞ’DAKİ İHRACAT FİRMALARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, 1(1), 149-172.
AMA Yücel A, Kara C. İHRACAT PAZARLAMASI STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSI ÜZERİNE ETKİLERİ: ELAZIĞ’DAKİ İHRACAT FİRMALARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi. Mart 2014;1(1):149-172.
Chicago Yücel, Atilla., ve Caner. Kara. “İHRACAT PAZARLAMASI STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSI ÜZERİNE ETKİLERİ: ELAZIĞ’DAKİ İHRACAT FİRMALARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi 1, sy. 1 (Mart 2014): 149-72.
EndNote Yücel A, Kara C (01 Mart 2014) İHRACAT PAZARLAMASI STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSI ÜZERİNE ETKİLERİ: ELAZIĞ’DAKİ İHRACAT FİRMALARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi 1 1 149–172.
IEEE A. Yücel ve C. Kara, “İHRACAT PAZARLAMASI STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSI ÜZERİNE ETKİLERİ: ELAZIĞ’DAKİ İHRACAT FİRMALARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA”, Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 1, ss. 149–172, 2014.
ISNAD Yücel, Atilla. - Kara, Caner. “İHRACAT PAZARLAMASI STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSI ÜZERİNE ETKİLERİ: ELAZIĞ’DAKİ İHRACAT FİRMALARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi 1/1 (Mart 2014), 149-172.
JAMA Yücel A, Kara C. İHRACAT PAZARLAMASI STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSI ÜZERİNE ETKİLERİ: ELAZIĞ’DAKİ İHRACAT FİRMALARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi. 2014;1:149–172.
MLA Yücel, Atilla. ve Caner. Kara. “İHRACAT PAZARLAMASI STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSI ÜZERİNE ETKİLERİ: ELAZIĞ’DAKİ İHRACAT FİRMALARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 1, 2014, ss. 149-72.
Vancouver Yücel A, Kara C. İHRACAT PAZARLAMASI STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSI ÜZERİNE ETKİLERİ: ELAZIĞ’DAKİ İHRACAT FİRMALARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi. 2014;1(1):149-72.