BibTex RIS Cite

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYETERLİK İNANÇLARI VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)

Year 2015, Volume: 2 Issue: 2, 61 - 69, 01.09.2015

Abstract

Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının özyeterlik inançları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmaya son sınıfta öğrenim görmekte olan 95 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplamak için Öğretmen Özyeterlik Ölçeği ve Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik, korelasyon ve Mann-Whitney U testi istatistikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının özyeterlik algılarının cinsiyet değişkenine göre öğrenci katılımı ve öğretim stratejileri alt boyutlarında anlamlı biçimde farklılaşma belirlenirken sınıf yönetimi ve mesleğe karşı tutumlarında anlamlı farklılığın olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının özyeterlik ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında pozitif düzeyde bir korelasyon olduğu belirlenmiştir

An Analisys on the Science Teacher Candidates' Self Confidence and Their Attitudes Towards Teaching Profession. (Elazig City Example)

Year 2015, Volume: 2 Issue: 2, 61 - 69, 01.09.2015

Abstract

The purpose of this study was to examined preservice science teachers’ self efficacy beliefs and attitudes towards profession and investigate the relationships between preservice science teachers’ self efficacy beliefs and attitudes towards profession. The sample of the study consisted of 95 preservice science teachers at Fırat University, Faculty of Education. In order to collect data Teacher SelfEfficacy Scale and the Teaching Profession Attitude Scale was used. In analyzing the data, descriptive statistics, correlation and Mann-Whitney U test statistics were used. While research results was found that preservice science teachers’ self efficacy beliefs significant differences with regard to gender to determine sub scale student participation and teaching strategies differentiation significantly, verified that there was no significant difference in attitudes towards classroom management and teaching Professional. In addition to results displayed that positive correlation was found between preservice science teachers’ self efficacy beliefs and their attitudes towards teaching profession

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA82KS78ZG
Journal Section Research Articles
Authors

Gamze Kırılmazkaya This is me

Fikriye Kırbağ Zengin This is me

Publication Date September 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Kırılmazkaya, G., & Kırbağ Zengin, F. (2015). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYETERLİK İNANÇLARI VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, 2(2), 61-69.
AMA Kırılmazkaya G, Kırbağ Zengin F. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYETERLİK İNANÇLARI VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi. September 2015;2(2):61-69.
Chicago Kırılmazkaya, Gamze, and Fikriye Kırbağ Zengin. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYETERLİK İNANÇLARI VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi 2, no. 2 (September 2015): 61-69.
EndNote Kırılmazkaya G, Kırbağ Zengin F (September 1, 2015) FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYETERLİK İNANÇLARI VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi 2 2 61–69.
IEEE G. Kırılmazkaya and F. Kırbağ Zengin, “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYETERLİK İNANÇLARI VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”, Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, vol. 2, no. 2, pp. 61–69, 2015.
ISNAD Kırılmazkaya, Gamze - Kırbağ Zengin, Fikriye. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYETERLİK İNANÇLARI VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi 2/2 (September 2015), 61-69.
JAMA Kırılmazkaya G, Kırbağ Zengin F. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYETERLİK İNANÇLARI VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi. 2015;2:61–69.
MLA Kırılmazkaya, Gamze and Fikriye Kırbağ Zengin. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYETERLİK İNANÇLARI VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, vol. 2, no. 2, 2015, pp. 61-69.
Vancouver Kırılmazkaya G, Kırbağ Zengin F. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYETERLİK İNANÇLARI VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi. 2015;2(2):61-9.