Research Article
BibTex RIS Cite

Tasarımla Rekabet Avantajı: Türkiye’deki İşletmeler Üzerine Bir İnceleme

Year 2020, , 85 - 107, 31.03.2020
https://doi.org/10.46373/hafebid.689317

Abstract

Küresel rekabetin hızla arttığı günümüz koşullarında müşteri beklenti ve taleplerini karşılamanın yolu işletmelerin etkin bir tasarım stratejisi oluşturmasından geçmektedir. Bu bağlamda endüstri ürünleri tasarımı, işletmelerin rakiplerine karşı rekabet üstünlüğü elde etmesinde stratejik bir öneme sahiptir. Konu ile ilgili olarak yapılan bilimsel çalışmalarda işletme verileri ve rekabet edebilirlik arasındaki ilişkinin tasarım aracılığıyla gerçekleştiğine dikkat çekilmektedir. Bu kapsamda yapılan çalışmada tasarımın mobilya, otomotiv ana/yan sanayi, endüstriyel makine sanayinde faaliyet gösteren firmaların işletme verileri ve rekabet edebilirlikteki rolünün istatistiksel analizi yapılmış ve elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Çalışmada elde edilen veriler doğrultusunda endüstriyel tasarımın öneminin işletmelerde genel olarak anlaşılır olduğu fakat tasarım yönetimi kabiliyetinin yetersiz olduğu sonucuna varılmıştır.

References

  • [1] Gürsu, H. (2014). Sahi, inovasyon neden bize bu kadar uzak? İstanbul: Destek Yayınları. [2] Terhi, H., Hytönen, J., & Lammi, M. (2005). Modelling The Strategic Impacts of Design in Business., (s. 70). Helsinki. [3] Caldecote, V. (1979). Invvestment in New Poduct Development. Journal of Royal Society of Arts. [4] Hollins, & Hollins. (1991). Total Design. İngiltere. [5] Bruce, M., & Bessant. (2002). Design in Business. Financial Times. [6] Küçükerman, P. Ö. (2014). 100 Adımda Endüstri için Ürün Tasarlamak. İstanbul: Tofaş Türk Otomotiv Fabrikası A.Ş. [7] T.C Gümrük ve TicaretBakanlığı. (2014-2015). Küresel Rekabetçilik Raporu. Ankara: RYKGM- Ekonomik Analiz ve Değerlendirme Dairesi. [8] Porter, M. E. (1990). The Competitive Advantage of Nations. Harward Business Review, 73-93. [9] Onur, M. (2011). Ülkesel Tasarım Stratejilerinin Oluşturulmasında Tasarım Konseylerinin Rolü Ve Önemi. Ankara. [10] Schumpeter, Joseph A., 1883-1950. Capitalism, Socialism, and Democracy. New York Harper & Row, 1962. [11]BusinessWeek. (2004). "Designer Cars". BusinessWeek, 56-61. [12] Economist, T. (1995). "Designer Angst". The Economist, 71-72. [13] Potter S. and Walsh, V., 1991, Design Teams on the Rails. In Design Management Journal, Fall, pp. 55-60. [14] Creativity, Design and Business Performance. (2005). DTI Economic Papers, s. 22 [15] Griffiths, D. (2002). Responding to the Economic Downturn,. DMI. [16] Walsh, V., Roy, R., & Bruce, M. (1988). Competitive by Design. Journal of Marketing Management, 201-216. [17] Hertenstein, J. H., Platt, M. B., & Veryzer, R. W. (2005). The Impact of Industrial Design Effectiveness on Corporate Financial Performance. Journal of Product Innovation Management, 22(3) [18] Motohashi, K. (1998). Innovation Strategy and Business Performance of Japanese. [19]Walsh, Roy, Bruce, & Potter. (1992). Winnig by Design. Oxford: Blackwell. [20] Sarasvathy, S. D. (2004). Making It Happen: Beyond Theories of the Firm to Theories of Firm Design. Entrepreneurship Theory and Practice. [21] Guo, L. (2010). Product Design and Financial Performance. The Design Management Institue. [22] Riedel, J., Roy, R., & Potter, S. (2008). Design and Market Position-Mapping The Market with The Madrid Market Map. International Product Development Management Conference. Hamburg, Germany. [23] Hsu, Y. (2006). Comparative study of product design strategy and related design issues. Journal of Engineering Design, 357-370.
  • [24]Choi, Lee, Williams. (2013). Innovation and firm performance in Korea and China: a cross-context test of mainstream theories. Economics, Computer Science, 25, 423-444 [25]Gao, Y., Liu, Z., Song, S., & Zheng, J. (2013). T.echnological Capacity, Product Position, and Firm Competitiveness. The Chinese Economy, 46(1), 55-74. [26]Keller, K.L. and Aaker, D.A. (1992). The Effects of Sequential Introduction of Brand Extensions. Journal of Marketing Research, 29, 35-50. [27] Ma, B., Ed, O., Na, B. (2018). A Review on Sample Size Determination for Cronbach's Alpha Test: A Simple Guide for Researchers. Malays J Med Sci. 2018 Nov;25(6):85-99.
Year 2020, , 85 - 107, 31.03.2020
https://doi.org/10.46373/hafebid.689317

Abstract

References

  • [1] Gürsu, H. (2014). Sahi, inovasyon neden bize bu kadar uzak? İstanbul: Destek Yayınları. [2] Terhi, H., Hytönen, J., & Lammi, M. (2005). Modelling The Strategic Impacts of Design in Business., (s. 70). Helsinki. [3] Caldecote, V. (1979). Invvestment in New Poduct Development. Journal of Royal Society of Arts. [4] Hollins, & Hollins. (1991). Total Design. İngiltere. [5] Bruce, M., & Bessant. (2002). Design in Business. Financial Times. [6] Küçükerman, P. Ö. (2014). 100 Adımda Endüstri için Ürün Tasarlamak. İstanbul: Tofaş Türk Otomotiv Fabrikası A.Ş. [7] T.C Gümrük ve TicaretBakanlığı. (2014-2015). Küresel Rekabetçilik Raporu. Ankara: RYKGM- Ekonomik Analiz ve Değerlendirme Dairesi. [8] Porter, M. E. (1990). The Competitive Advantage of Nations. Harward Business Review, 73-93. [9] Onur, M. (2011). Ülkesel Tasarım Stratejilerinin Oluşturulmasında Tasarım Konseylerinin Rolü Ve Önemi. Ankara. [10] Schumpeter, Joseph A., 1883-1950. Capitalism, Socialism, and Democracy. New York Harper & Row, 1962. [11]BusinessWeek. (2004). "Designer Cars". BusinessWeek, 56-61. [12] Economist, T. (1995). "Designer Angst". The Economist, 71-72. [13] Potter S. and Walsh, V., 1991, Design Teams on the Rails. In Design Management Journal, Fall, pp. 55-60. [14] Creativity, Design and Business Performance. (2005). DTI Economic Papers, s. 22 [15] Griffiths, D. (2002). Responding to the Economic Downturn,. DMI. [16] Walsh, V., Roy, R., & Bruce, M. (1988). Competitive by Design. Journal of Marketing Management, 201-216. [17] Hertenstein, J. H., Platt, M. B., & Veryzer, R. W. (2005). The Impact of Industrial Design Effectiveness on Corporate Financial Performance. Journal of Product Innovation Management, 22(3) [18] Motohashi, K. (1998). Innovation Strategy and Business Performance of Japanese. [19]Walsh, Roy, Bruce, & Potter. (1992). Winnig by Design. Oxford: Blackwell. [20] Sarasvathy, S. D. (2004). Making It Happen: Beyond Theories of the Firm to Theories of Firm Design. Entrepreneurship Theory and Practice. [21] Guo, L. (2010). Product Design and Financial Performance. The Design Management Institue. [22] Riedel, J., Roy, R., & Potter, S. (2008). Design and Market Position-Mapping The Market with The Madrid Market Map. International Product Development Management Conference. Hamburg, Germany. [23] Hsu, Y. (2006). Comparative study of product design strategy and related design issues. Journal of Engineering Design, 357-370.
  • [24]Choi, Lee, Williams. (2013). Innovation and firm performance in Korea and China: a cross-context test of mainstream theories. Economics, Computer Science, 25, 423-444 [25]Gao, Y., Liu, Z., Song, S., & Zheng, J. (2013). T.echnological Capacity, Product Position, and Firm Competitiveness. The Chinese Economy, 46(1), 55-74. [26]Keller, K.L. and Aaker, D.A. (1992). The Effects of Sequential Introduction of Brand Extensions. Journal of Marketing Research, 29, 35-50. [27] Ma, B., Ed, O., Na, B. (2018). A Review on Sample Size Determination for Cronbach's Alpha Test: A Simple Guide for Researchers. Malays J Med Sci. 2018 Nov;25(6):85-99.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sezin Eryılmaz

Publication Date March 31, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Eryılmaz, S. (2020). Tasarımla Rekabet Avantajı: Türkiye’deki İşletmeler Üzerine Bir İnceleme. Haliç Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 3(1), 85-107. https://doi.org/10.46373/hafebid.689317

T. C. Haliç Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi