Çağdaş Müslüman dünyada Mu’tezilî düşünceler farklı şekillerde değerlendirilmektedir. Özellikle Şiî’liğin tekrar uyanışından sonraki İran’da, Mu’tezile, kelâmi düşünceye olan nüfuzunu sürdürmektedir. Yemen’de Zeydî düşüncenin mirasına ait (olarak varlık gösteren) Mu’tezilî düşünce bu ülkede çoğalma gücünü kaybetmiştir. Modern hareketlerin etkisindeki bazı Sünnî ülkelerde genel olarak Mu’tezile, İslâmın akılcı bir karaktere sahip olmasının bir delili olarak düşünülmektedir. Bu durum, bir dereceye kadar, özellikle Mısır’da geçen iki nesil boyunca rönesans olarak adlandırılan bazı bilimsel merakların uyanmasına rehberlik etmiştir. Fakat modern fundamantalistlik bunun bir erken doğum olduğunu gösterdi. Mu’tezilî fikirler bir kere daha sapıklık yaftası ile suçlanarak geri plâna itildi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Other ID | JA95DC48PP |
Journal Section | Tercüme Makale |
Authors | |
Translators | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Issue: 21 |
Harran İlahiyat Dergisi-Harran Ilahiyat Journal Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.