"Şeyhü’l-İslâm" lakabıyla tanınan, verdiği eserler ve hayatı boyunca yaptıklarıyla haklı bir saygınlığa sahip olan Hâce Abdullah Ensarî'dir. Onun en çok yankı bulan ve üzerinde yorum yapılan eserlerinin birisi de Menâzilü's-sâirin'dir. Menâzilü's-sâirîn'de tasavvuf terimlerini daha önce hiç yapılamayan bir biçimde tasnif etmiş ve açıklamıştır. Yüz makamı on ana başlıkta toplamış, her makamı bir âyet-i kerime ile desteklemiştir. Her makam âvam, havas ve hassu'l-havas için ayrı ayrı açıklanmıştır. Ensarî'nin bu eserini önemli kılan diğer bir sebep de onun şerhleridir. Özellikle vahdet-i vücûd düşüncesini geliştirici nitelikteki anlatımlar, şârihler arasında hararetli tartışmalara sebep olmuştur. Bu çalışmada Abdullah Ensarî'nin hayatı, eserleri ve tasavvufi görüşleri hakkında bilgi verilmeye çalışılmıştır
One of the most commented and reverberated Works of art of Abdullah Ensarî, who is widely known with his works of art and what he has done throughout his life and known as "Şeyhülislâm" and so has a right esteem, is Menâzilü's-sairîn. In Menâzilü's-sairîn, he organized and explained
mysticisim terminology as never have been done before. He qrouped up a
hundred terms in ten main titles and supported each with one âyet-i
kerime. Each term was explained separetly for avam, havas and hassu'lhavas.
Another significant reason that makes Ensarî's work of art
interesting is annotation. Especially explanations reinforcing vahdet-i
vücûd idea has led lively discussions among annotators. In this work we
are tryring to give information about the life of Abdullah Ensarî and
tasavvuf.
Other ID | JA53GD32RJ |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 29 Issue: 29 |
Harran İlahiyat Dergisi-Harran Ilahiyat Journal Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.