Amaç: Bu tanımlayıcı araştırma hemşirelik bölümünde öğrenim gören hemşirelik öğrencilerinin kültürel
duyarlılıklarını belirlemek amacı yapılmıştır.
Yöntem: Araştırmanın evrenini bir üniversitenin hemşirelik öğrencileri oluşturmuştur. Örnekleme 307
öğrenci dahil edilmiştir. Veriler anket formu ve Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin
analizinde sayı, yüzdelik dağılımları, ortalama, standart sapma, t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.
Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 20,9±2,1,%65,8’i kadın, %30’u 1.sınıf öğrencisidir. Öğrencilerin
Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği toplam puan ortalamasına (75,58±8,51) göre öğrencilerin kültürlerarası duyarlılık
düzeyinin kötü olmadığı belirlenmiştir. Hemşirelik eğitimi sırasında Erasmus ve Mevlana gibi değişim programları
ile başka bir ülkeye giden ve yabancı bir ülkede hemşire olarak çalışmak isteyen öğrencilerin kültürlerarası
duyarlılık düzeylerinin daha yüksek olduğu ve gruplar arası farkın istatistiksel açıdan anlamlı olduğu
bulunmuştur (p<0,05).
Sonuç: Bu sonuçlar doğrultusunda, yurtdışı deneyiminin farklı kültürlerden arkadaş edinmeyi sağlayacağı
düşüncesiyle öğrencilerin farklı kültürleri tanımalarını sağlayacak Erasmus, Mevlana programı gibi yurtdışı eğitim
ve değişim programlarının yaygınlaştırılması önerilmektedir.
Kültür duyarlılık kültürler arası hemşirelik hemşirelik öğrencisi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 1-2 |