Bu çalışmada siyaset piyasasında, az bilgi ile karar veren seçmenlerin davranışları, rasyonel cahillik kavramsalı içinde iktisadi bir bakışla ele alınmaktadır. Fayda maliyet analizi açısından bakıldığında, oy kullanma davranışında seçmenin, partilerle ilgili detaylı bilgi edinmeden ideoloji ve liderine bakarak karar vermesi rasyonel bir tutumdur. Kişinin bir bilgiyi edinmesi ve onu bir kararında kullanmasının maliyeti o kararın sağladığı yarardan fazlaysa, söz konusu bilgiden yoksun kalmasına rasyonel cahillik adı verilmektedir
kamu tercihi rasyonel cehalet siyaset pazarı siyasal ideoloji
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 1 Sayı: 1 |