Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin inovatif yaklaşım becerileri ve yenilikçi davranışlarını değerlendirmek ve geliştirmek
amacıyla yapıldı.
Yöntem: Tek grup ön test-son test modeline dayalı yarı deneysel tipteki çalışma 26 Kasım 2019 - 20 Ekim 2020 tarihlerinde bir üniversitede
hemşirelik bölümünde okuyan toplam 360 hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirildi. Veriler, “İnovatif Yaklaşım Becerileri Değerlendirme
Formu”, “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği” ve “İnovasyon Eğitimi Değerlendirme Formu” kullanılarak toplandı. Öğrencilerin inovasyon ve
yenilikçilik durumları eğitim öncesi ve sonrası değerlendirildi. Çalışma verilerinin analizi SPSS 22 paket programı ile yapıldı.
Bulgular: Öğrencilerin Bireysel Yenilikçilik Ölçeği eğitim sonrası ölçek puan ortalamasının (62.58±9.73), eğitim öncesi ölçek puan
ortalamasından (56.65±3.23) anlamlı olarak yüksek olduğu belirlendi (p<0.001). Ölçek toplam puanına göre öğrencilerin Bireysel
Yenilikçilik Ölçeği’nde, eğitim öncesi öğrencilerin %57.8’i kuşkucu, %40.6’sının sorgulayıcı, %1.2’sinin öncü olduğu, eğitim sonrasında
%55.8’in sorgulayıcı, %19.4’ün kuşkucu olduğu tespit edildi. Eğitim sonrası öğrencilerin en çok sorgulayıcı ve ikinci olarak da kuşkucu
oldukları belirlendi. Eğitim sonrasında ölçek toplam puan ortalamaları ile İnovasyon Eğitimi Değerlendirme Formu’ndan alınan toplam
puan ortalamaları arasında düşük ancak anlamlı bir ilişki bulundu (p=0.000, r= 0.202).
Sonuç: Eğitim sonrasında ölçek puan ortalamalarının anlamlı olarak yükselmesine rağmen, öğrencilerin yenilikçilik puanlarına göre
“düşük düzeyde yenilikçi” oldukları sonucuna varıldı. Mesleki olarak inovatif ve yenilikçi davranışlarının gelişmesi için bu kavramların benimsenmesi ve bu konuda farkındalık oluşturulması gerekmektedir. Hemşirelik eğitimi veren sağlık profesyonelleri, inovatif ve yenilikçi
yaklaşımlara açık meslek adayları yetiştirmek ile sorumludur. Hemşirelik alanında konuya ilişkin daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.
Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi
19.KARİYER.022
Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi'ne çalışmamıza destek olduğu teşekkür ederiz.
Aim: This research was conducted to evaluate and develop the innovative approach skills and innovative behaviors of nursing students.
Method: The quasi-experimental study based on a single-group pre-test-post-test model was conducted with a total of 360 nursing students
studying at a nursing department of university between November 26, 2019 - October 20, 2020. Data were collected using the “Innovative
Approach Skills Evaluation Form”, “Individual Innovation Scale” and “Innovation Education Evaluation Form”. The students’ innovation
and innovation status were evaluated before and after the training. Analysis of study data was done with SPSS 22 package program.
Results: It was determined that the students’ Individual Innovation Scale post-training scale mean score (62.58±9.73) was significantly
higher than the pre-educational scale mean score (56.65±3.23) (p<0.001). According to the total score of the scale, in the Individual
Innovation Scale of the students, it was determined that 57.8% of the students were skeptical before the training, 40.6% were questioning,
1.2% were pioneers, 55.8% were questioning, 19.4% were skeptical after the training. After the training, it was determined that the students
were most inquisitive and secondly skeptical. A low but significant correlation was found between the mean scores of the scale after the
training, and total mean scores obtained from Innovation Education Evaluation Form (p=0.000, r= 0.202).
Conclusion: Although the mean score of the scale increased significantly after the training, it was concluded that the students were “low
innovative” according to their innovativeness scores. In order to develop innovative, innovative behaviors professionally, these concepts
should be adopted, awareness should be created on this issue. Health professionals who provide nursing education are responsible for
educating career candidates who are open to innovative, innovative approaches. More studies on the subject are needed in the field of
nursing.
19.KARİYER.022
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | 19.KARİYER.022 |
Publication Date | August 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |