Research Article
BibTex RIS Cite

COVID-19 Sürecinde Özel Gereksinimli Öğrenciler ile Çalışan Meslek Elemanlarının Gereksinimleri

Year 2022, , 402 - 412, 31.08.2022
https://doi.org/10.5961/higheredusci.1085688

Abstract

COVID-19 salgını nedeniyle birçok ülkede okulların kapatılmasıyla birlikte yüz yüze eğitime ara verilmiştir. Türkiye’de Millî Eğitim
Bakanlığı 23 Mart 2020 tarihinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) üzerinden genel eğitime devam eden öğrenciler için uzaktan eğitim
uygulamasını başlatırken, özel gereksinimli öğrencilere internet ortamındaki interaktif uygulamaları kullanmaları önerilmiştir. Bu
nedenle özel gereksinimli öğrencilerin öğretmenlerinden aileleri bilgilendirmeleri ve öğrencileri sürece dâhil etmeleri beklenmiştir. Bu
araştırmayla özel gereksinimli öğrencilerle çalışan meslek elemanlarının salgının ilk günlerine yönelik görüşlerini ve ihtiyaçlarını belirlemek
amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni ile gerçekleştirilen araştırmanın katılımcıları Gaziantep’te resmi ve özel
kurumlarda çalışan 91 meslek elemanından oluşmaktadır. Veriler, demografik bilgi formu ve açık uçlu beş sorudan oluşan çevrim içi anket
formu ile 28/04/2020 - 19/05/2020 tarihleri arasındaki toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analizle değerlendirilmiştir. Meslek
elemanlarının en yoğun ihtiyaç duydukları konuların; uzaktan eğitim sistemi ve öğretim süreciyle ilgili bilgi ihtiyacı, sosyal ihtiyaçlar,
psikolojik destek ve sağlık desteği olduğu görülmüştür. Çoğunlukla öğrencilerine etkinlik ödevleri verdiklerini ve ödevlere geri bildirim
sunduklarını; ebeveynlerse eve dayalı oyun, etkinlik vb. öneriler verdiklerini belirtmişlerdir. Çoğunluğu öğrencilere verdiklerinin yeterli
olduğunu ancak yüz yüze eğitim kadar verimli olmadığını ve sınıf iklimini yakalayamadıklarını ifade etmiştir. Öğretmenlerin sürece uyum
sağlamaları için uzaktan eğitime yönelik hizmet içi eğitim verilmesi önerilmektedir

References

  • Akbayrak, K., Vural, G. ve Ağar, M. (2021). Özel eğitim öğretmenlerinin koronavirüs pandemisi döneminde uzaktan eğitime ilişkin deneyim ve görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 471-499. https://doi.org/10.17679/inuefd.863029
  • Asbury, K., Fox, L., Deniz, E., Code, A. and Toseeb, U. (2020). How is Covid-19 affecting the mental health of children with special educational needs and disabilities and their families?. Psyarxiv. Erişim adresi: https://psyarxiv.com/sevyd/
  • Balaman, F. ve Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84. Erişim adresi: http://www.itobiad.com/tr/pub/issue/60435/769798
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/egitim/issue/54643/753149
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. AUAd, 6(3), 112-142. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1215818
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1179832
  • Collie, R.J. and Martin, A.J. (2020). Teacher wellbeing during COVID-19. ACER Teacher Magazine. Erişim adresi: https://www.teachermagazine.com.au/articles/teacher-wellbeing-during-covid-19
  • Cvejic, R.C., Arnold, S.R.C., Foley, K.R. and Trollor, J.N. (2018). Neuropsychiatric profile and psychotropic medication use in adults with autism spectrum disorder: Results from the Australian Longitudinal Study of Adults with Autism. BJPsych Open, 4(6), 461–466. https://doi.org/10.1192/bjo.2018.64
  • Çakın, M., ve Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijsser/issue/55748/747901
  • Çaykuş, E. T. ve Çaykuş, T. M. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde çocukların psikolojik dayanıklılığını güçlendirme yolları: ailelere, öğretmenlere ve ruh sağlığı uzmanlarına öneriler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 95-113. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1128102
  • Demiröz, K., Yıldırım Parlak, Ş., Karahan, S. and Kayhan, N. (2021). Covid-19 pandemic process experiences of the healthcare professional mothers with children with special needs. Cukurova University Faculty of Education Journal, 50(2), 749-777. https://doi.org/10.14812/cufej.847347
  • Gewin, V. (2020). Five tips for moving teaching online as covid-19 takes hold. Doğa, (580), 295- 296. https://dx.doi.org/10.1038/d41586-020-00896-7
  • Görgün, B. ve Balıkçı, Ö. (2021). COVID-19 salgınında özel öğrenme güçlüğü olan bireylere, ailelerine ve öğretmenlerine sunulan destekler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 988-1014. https://doi.org/10.17679/inuefd.929520
  • Hopcan, S., Polat-Hopcan E. and Öztürk, M. E. (2021). Are special education teachers ready for distance education? Experiences and needs during the Covid-19 outbreak. Bartın University Journal of Faculty of Education, 10(3), 526-540. https://doi.org/10.1016/buefad. 823743
  • Karahan, S., Yildirim Parlak, S., Demiroz, K., Kaya, M. and Kayhan, N. (2021). Experiences of the mothers to cope with the problem behaviors of the children with special needs during coronavirus (COVID-19) process. Journal of Qualitative Research in Education, 25, 76-101. https://doi.org/10.14689/enad.25.4
  • Kerem Günel, M. (2020). Covid-19 ve serebral palsili çocuklar. Erişim adresi: https://www.akademikakil.com/covid-19-ve-serebral-palsilicocuklar/mintazekeremgunel/
  • Kırmızıgül, H. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 283-289. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1128111
  • König, J., Jäger-Biela, D. and Glutsch, N. (2020). Adapting to online teaching during COVID-19 school closure: Teacher education and teacher competence effects among early career teachers in Germany. European Journal of Teacher Education, 43(4), 608-622. https://doi.org/10.1080/02619768.2020.1809650
  • Lange, D. (2021). COVID and the classroom: the impact of the COVID-19 pandemic on special education and policy implementation. Honors Theses. Paper 1308. Erişim adresi: https://digitalcommons.colby.edu/honorstheses/1308
  • Lukkari, O. (2021). Home-school cooperation during the COVID-19 pandemic: the perspective of elementary school special education teachers in Finland. Master’s Thesis in Education. University of Jyväskylä. Faculty of Education and Psychology. Erişim adresi: https://jyx.jyu.fi/bitstream/handle/123456789/76325/URN%3ANBN%3Afi%3Ajyu-202106083539.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Metin, M., Gürbey, S. ve Çevik, A. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşleri. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 66-89. https://doi.org/10.46762/mamulebd.881284
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2020a). Bakan Selçuk, koronavirüs'e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. Erişim adresi: https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alanindaalinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020b). Bakan Selçuk, 23 Mart'ta başlayacak uzaktan eğitime ilişkin detayları anlattı. Erişim adresi: https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-23-martta-baslayacak-uzaktanegitime-iliskin-detaylari-anlatti/haber/20554/tr
  • Mengi, A., ve Alpdoğan, Y. (2020). Covid-19 salgını sürecinde özel eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitim süreçlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 413-437. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/58895/776226
  • Miller, K. (2020). Let's Aim for Physical Rather Than Social Distancing. Psychology Today. Erişim adresi: https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-refugee-experience/202003/lets-aim-physical-rather-social-distancing
  • Nuland, S.V., Mandzuk, D., Petrick, K.T. and Cooper, T. (2020). COVID-19 and its effects on teacher education in Ontario: A complex adaptive systems perspective. Journal of Education for Teaching, 46(3), 1-10. https://doi.org/10.1080/02607476.2020.1803050
  • OECD. (2020). A framework to guide an education response to the COVID-19 pandemic of 2020. Erişim adresi:https://read.oecd-ilibrary.org/view/?ref=126_126988-t63lxosohs&title=A-framework-to-guide-an-education-response-to-the-Covid-19-pandemic-of-2020
  • Sindiani, A.M., Obeidat, N., Alshdaifat, E., Elsalem, L., Alwani, M., Rawashdeh, H., Fares, A., Alalawne, T. and Tawalbeh, L. İ. (2020). Distance education during the COVID-19 outbreak: A cross-sectional study among medical students in North of Jordan. Annals of Medicine and Surgery, 59, 186– 194. doi: https://doi.org/10.1016/j.amsu.2020.09.036
  • Şenol, F. B. ve Can Yaşar, M. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde öğretmen ve ebeveyn gözünden “özel eğitim”. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 439-458. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/58895/787808
  • Turan, H. (2021). Covid-19 pandemisinde özel gereksinimli çocuklar ile çalışan öğretmenlerde sağlık anksiyetesinin tükenmişlik üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul.
  • Toseeb, U., Asbury, K., Code, A., Fox, L. ve Deniz, E. (2020). Supporting families with children with special educational needs and disabilities during COVID19. Erişim adresi: https://psyarxiv.com/tm69k/
  • Toquero, C.M.D. (2021). 'Sana All' ınclusive education amid covid-19: challenges, strategies, and prospects of special education teachers. International and Multidisciplinary Journal of Social Sciences, 10(1), 30-51. https://doi.org/10.17583/rimcis.2021.6316
  • UNESCO. (2020a). COVID-19 educational disruption and response. Erişim adresi: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse
  • UNESCO. (2020b). SDG-Education 2030 Steering Committee Urges Protection of Education, now and post-crisis. Erişim adresi: https://sdg4education2030.org/sdg-education-2030-steeringcommittee-urges-protection-education-now-and-post-crisis
  • Ünay, E., Erdem, R. ve Çakıroğlu, O. (2021). Covid-19 sürecinde özel eğitimde uzaktan eğitim uygulamaları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(Özel Sayı), 158-184. https://doi.org/10.19171/uefad.845915
  • Yakut, A. (2021). Educators' experiences in special education institutions during the COVID-19 outbreak. Journal of Research in Special Educational Needs, 21(4), 345-354. https://doi.org/10.1111/1471-3802.12533
  • Yıldırım-Parlak, Ş., Karahan, S., Demiröz, K. ve Özaydın, L. (2021). KOVİD-19 salgını sürecinde özel gereksinimli çocukları olan ebeveynlerin ihtiyaçları. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, (Online Görünüm), 25-54. https://doi.org/10.23863/kalem.2021.199
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • World Bank. (2020). How countries are using edtech (including online learning, radio, television, texting) to support access to remote learning during the COVID-19 pandemic. Erişim adresi: https://www.worldbank.org/en/topic/edutech/brief/how-countries-are-using-edtech-to-support-remote-learning-during-the-covid-19-pandemic

Determining the Needs of Professional Staff Working with Students with Special Needs During COVID-19

Year 2022, , 402 - 412, 31.08.2022
https://doi.org/10.5961/higheredusci.1085688

Abstract

Face-to-face education has been suspended due to the closure of schools in many countries because of COVID-19 pandemic. While the
Ministry of National Education in Turkey started the distance education application for students who continue their general education
through the Education Information Network (EBA) on March 23, 2020, students with special needs were recommended to use interactive
applications on the internet. For this reason, teachers of students with special needs were expected to inform families and involve students
in the process. With this research, it is aimed to determine the opinions and needs of the professionals working with students with special needs regarding the first days of the pandemic. The participants of the research, which was carried out with the phenomenology design,
which is one of the qualitative research methods, consist of 91 professional staff working in public and private institutions in Gaziantep.
Data were collected between 28/04/2020 - 19/05/2020 with a demographic information form and an online questionnaire consisting
of five open-ended questions. The data obtained were evaluated with descriptive analysis. The subjects professional staff need most were:
information needs, social needs, psychological support and health support related to the distance education system and the teaching
process. They mostly give activity assignments to their students and provide feedback on the assignments and give recommendations
like home-based games, activities etc. to the parents. Most of them stated that what they give to students is sufficient, but it is not as
efficient as face-to-face education and they cannot catch up with the classroom climate. In order for teachers to adapt to the process, it is
recommended to provide in-service training on distance education.

References

  • Akbayrak, K., Vural, G. ve Ağar, M. (2021). Özel eğitim öğretmenlerinin koronavirüs pandemisi döneminde uzaktan eğitime ilişkin deneyim ve görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 471-499. https://doi.org/10.17679/inuefd.863029
  • Asbury, K., Fox, L., Deniz, E., Code, A. and Toseeb, U. (2020). How is Covid-19 affecting the mental health of children with special educational needs and disabilities and their families?. Psyarxiv. Erişim adresi: https://psyarxiv.com/sevyd/
  • Balaman, F. ve Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84. Erişim adresi: http://www.itobiad.com/tr/pub/issue/60435/769798
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/egitim/issue/54643/753149
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. AUAd, 6(3), 112-142. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1215818
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1179832
  • Collie, R.J. and Martin, A.J. (2020). Teacher wellbeing during COVID-19. ACER Teacher Magazine. Erişim adresi: https://www.teachermagazine.com.au/articles/teacher-wellbeing-during-covid-19
  • Cvejic, R.C., Arnold, S.R.C., Foley, K.R. and Trollor, J.N. (2018). Neuropsychiatric profile and psychotropic medication use in adults with autism spectrum disorder: Results from the Australian Longitudinal Study of Adults with Autism. BJPsych Open, 4(6), 461–466. https://doi.org/10.1192/bjo.2018.64
  • Çakın, M., ve Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijsser/issue/55748/747901
  • Çaykuş, E. T. ve Çaykuş, T. M. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde çocukların psikolojik dayanıklılığını güçlendirme yolları: ailelere, öğretmenlere ve ruh sağlığı uzmanlarına öneriler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 95-113. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1128102
  • Demiröz, K., Yıldırım Parlak, Ş., Karahan, S. and Kayhan, N. (2021). Covid-19 pandemic process experiences of the healthcare professional mothers with children with special needs. Cukurova University Faculty of Education Journal, 50(2), 749-777. https://doi.org/10.14812/cufej.847347
  • Gewin, V. (2020). Five tips for moving teaching online as covid-19 takes hold. Doğa, (580), 295- 296. https://dx.doi.org/10.1038/d41586-020-00896-7
  • Görgün, B. ve Balıkçı, Ö. (2021). COVID-19 salgınında özel öğrenme güçlüğü olan bireylere, ailelerine ve öğretmenlerine sunulan destekler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 988-1014. https://doi.org/10.17679/inuefd.929520
  • Hopcan, S., Polat-Hopcan E. and Öztürk, M. E. (2021). Are special education teachers ready for distance education? Experiences and needs during the Covid-19 outbreak. Bartın University Journal of Faculty of Education, 10(3), 526-540. https://doi.org/10.1016/buefad. 823743
  • Karahan, S., Yildirim Parlak, S., Demiroz, K., Kaya, M. and Kayhan, N. (2021). Experiences of the mothers to cope with the problem behaviors of the children with special needs during coronavirus (COVID-19) process. Journal of Qualitative Research in Education, 25, 76-101. https://doi.org/10.14689/enad.25.4
  • Kerem Günel, M. (2020). Covid-19 ve serebral palsili çocuklar. Erişim adresi: https://www.akademikakil.com/covid-19-ve-serebral-palsilicocuklar/mintazekeremgunel/
  • Kırmızıgül, H. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 283-289. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1128111
  • König, J., Jäger-Biela, D. and Glutsch, N. (2020). Adapting to online teaching during COVID-19 school closure: Teacher education and teacher competence effects among early career teachers in Germany. European Journal of Teacher Education, 43(4), 608-622. https://doi.org/10.1080/02619768.2020.1809650
  • Lange, D. (2021). COVID and the classroom: the impact of the COVID-19 pandemic on special education and policy implementation. Honors Theses. Paper 1308. Erişim adresi: https://digitalcommons.colby.edu/honorstheses/1308
  • Lukkari, O. (2021). Home-school cooperation during the COVID-19 pandemic: the perspective of elementary school special education teachers in Finland. Master’s Thesis in Education. University of Jyväskylä. Faculty of Education and Psychology. Erişim adresi: https://jyx.jyu.fi/bitstream/handle/123456789/76325/URN%3ANBN%3Afi%3Ajyu-202106083539.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Metin, M., Gürbey, S. ve Çevik, A. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşleri. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 66-89. https://doi.org/10.46762/mamulebd.881284
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2020a). Bakan Selçuk, koronavirüs'e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. Erişim adresi: https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alanindaalinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020b). Bakan Selçuk, 23 Mart'ta başlayacak uzaktan eğitime ilişkin detayları anlattı. Erişim adresi: https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-23-martta-baslayacak-uzaktanegitime-iliskin-detaylari-anlatti/haber/20554/tr
  • Mengi, A., ve Alpdoğan, Y. (2020). Covid-19 salgını sürecinde özel eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitim süreçlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 413-437. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/58895/776226
  • Miller, K. (2020). Let's Aim for Physical Rather Than Social Distancing. Psychology Today. Erişim adresi: https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-refugee-experience/202003/lets-aim-physical-rather-social-distancing
  • Nuland, S.V., Mandzuk, D., Petrick, K.T. and Cooper, T. (2020). COVID-19 and its effects on teacher education in Ontario: A complex adaptive systems perspective. Journal of Education for Teaching, 46(3), 1-10. https://doi.org/10.1080/02607476.2020.1803050
  • OECD. (2020). A framework to guide an education response to the COVID-19 pandemic of 2020. Erişim adresi:https://read.oecd-ilibrary.org/view/?ref=126_126988-t63lxosohs&title=A-framework-to-guide-an-education-response-to-the-Covid-19-pandemic-of-2020
  • Sindiani, A.M., Obeidat, N., Alshdaifat, E., Elsalem, L., Alwani, M., Rawashdeh, H., Fares, A., Alalawne, T. and Tawalbeh, L. İ. (2020). Distance education during the COVID-19 outbreak: A cross-sectional study among medical students in North of Jordan. Annals of Medicine and Surgery, 59, 186– 194. doi: https://doi.org/10.1016/j.amsu.2020.09.036
  • Şenol, F. B. ve Can Yaşar, M. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde öğretmen ve ebeveyn gözünden “özel eğitim”. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 439-458. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/58895/787808
  • Turan, H. (2021). Covid-19 pandemisinde özel gereksinimli çocuklar ile çalışan öğretmenlerde sağlık anksiyetesinin tükenmişlik üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul.
  • Toseeb, U., Asbury, K., Code, A., Fox, L. ve Deniz, E. (2020). Supporting families with children with special educational needs and disabilities during COVID19. Erişim adresi: https://psyarxiv.com/tm69k/
  • Toquero, C.M.D. (2021). 'Sana All' ınclusive education amid covid-19: challenges, strategies, and prospects of special education teachers. International and Multidisciplinary Journal of Social Sciences, 10(1), 30-51. https://doi.org/10.17583/rimcis.2021.6316
  • UNESCO. (2020a). COVID-19 educational disruption and response. Erişim adresi: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse
  • UNESCO. (2020b). SDG-Education 2030 Steering Committee Urges Protection of Education, now and post-crisis. Erişim adresi: https://sdg4education2030.org/sdg-education-2030-steeringcommittee-urges-protection-education-now-and-post-crisis
  • Ünay, E., Erdem, R. ve Çakıroğlu, O. (2021). Covid-19 sürecinde özel eğitimde uzaktan eğitim uygulamaları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(Özel Sayı), 158-184. https://doi.org/10.19171/uefad.845915
  • Yakut, A. (2021). Educators' experiences in special education institutions during the COVID-19 outbreak. Journal of Research in Special Educational Needs, 21(4), 345-354. https://doi.org/10.1111/1471-3802.12533
  • Yıldırım-Parlak, Ş., Karahan, S., Demiröz, K. ve Özaydın, L. (2021). KOVİD-19 salgını sürecinde özel gereksinimli çocukları olan ebeveynlerin ihtiyaçları. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, (Online Görünüm), 25-54. https://doi.org/10.23863/kalem.2021.199
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • World Bank. (2020). How countries are using edtech (including online learning, radio, television, texting) to support access to remote learning during the COVID-19 pandemic. Erişim adresi: https://www.worldbank.org/en/topic/edutech/brief/how-countries-are-using-edtech-to-support-remote-learning-during-the-covid-19-pandemic
There are 39 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Sevim Karahan 0000-0001-7753-4105

Kübra Demiröz 0000-0002-6054-0901

Şeyda Yıldırım Parlak 0000-0002-1139-2447

Latife Özaydın 0000-0002-2975-1620

Publication Date August 31, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Karahan, S., Demiröz, K., Yıldırım Parlak, Ş., Özaydın, L. (2022). COVID-19 Sürecinde Özel Gereksinimli Öğrenciler ile Çalışan Meslek Elemanlarının Gereksinimleri. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 12(2), 402-412. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1085688
AMA Karahan S, Demiröz K, Yıldırım Parlak Ş, Özaydın L. COVID-19 Sürecinde Özel Gereksinimli Öğrenciler ile Çalışan Meslek Elemanlarının Gereksinimleri. J Higher Edu Sci. August 2022;12(2):402-412. doi:10.5961/higheredusci.1085688
Chicago Karahan, Sevim, Kübra Demiröz, Şeyda Yıldırım Parlak, and Latife Özaydın. “COVID-19 Sürecinde Özel Gereksinimli Öğrenciler Ile Çalışan Meslek Elemanlarının Gereksinimleri”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 12, no. 2 (August 2022): 402-12. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1085688.
EndNote Karahan S, Demiröz K, Yıldırım Parlak Ş, Özaydın L (August 1, 2022) COVID-19 Sürecinde Özel Gereksinimli Öğrenciler ile Çalışan Meslek Elemanlarının Gereksinimleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 12 2 402–412.
IEEE S. Karahan, K. Demiröz, Ş. Yıldırım Parlak, and L. Özaydın, “COVID-19 Sürecinde Özel Gereksinimli Öğrenciler ile Çalışan Meslek Elemanlarının Gereksinimleri”, J Higher Edu Sci, vol. 12, no. 2, pp. 402–412, 2022, doi: 10.5961/higheredusci.1085688.
ISNAD Karahan, Sevim et al. “COVID-19 Sürecinde Özel Gereksinimli Öğrenciler Ile Çalışan Meslek Elemanlarının Gereksinimleri”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 12/2 (August 2022), 402-412. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1085688.
JAMA Karahan S, Demiröz K, Yıldırım Parlak Ş, Özaydın L. COVID-19 Sürecinde Özel Gereksinimli Öğrenciler ile Çalışan Meslek Elemanlarının Gereksinimleri. J Higher Edu Sci. 2022;12:402–412.
MLA Karahan, Sevim et al. “COVID-19 Sürecinde Özel Gereksinimli Öğrenciler Ile Çalışan Meslek Elemanlarının Gereksinimleri”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, vol. 12, no. 2, 2022, pp. 402-1, doi:10.5961/higheredusci.1085688.
Vancouver Karahan S, Demiröz K, Yıldırım Parlak Ş, Özaydın L. COVID-19 Sürecinde Özel Gereksinimli Öğrenciler ile Çalışan Meslek Elemanlarının Gereksinimleri. J Higher Edu Sci. 2022;12(2):402-1.