Bu çalışma nitel araştırmalarda veri toplama yöntemi olarak Zor Konular Tekniği’nin odak grup görüşmelerinde kullanımını incelemektedir.
Bu yöntem çalışması, Psikolojik Danışma ve Rehberlik programında son sınıf öğrencisi olan 23 öğrencinin çevrimiçi psikolojik danışma
deneyimlerine ilişkin bakış açılarının incelendiği iki aşamalı bir keşif çalışmasından çıkarılmıştır. Orijinal çalışmanın verileri, odak grup
toplantılarında Zor Konular Tekniği kullanılarak erişilen derinlemesine konuşmaları içermektedir. Toplanan veri setleri MAXQDA 2022
veri analizi programı kullanılarak tematik olarak analiz edilmiştir. Zor Konular Tekniği; zorluklar, etik konular ve olası çözüm önerileri
gibi eşik kavramları içeren, katılımcılara ve araştırma ekibine çalışma hakkında daha fazla düşünme zamanı tanıyan bir keşif sürecidir.
Bu teknikle yürütülen çalışmalarda her katılımcı odak grup sırasında ele alınan konuyu incelerken ve analiz ederken konuyu diğerlerinin
görüşlerinin üstüne ekleme yaparak geliştirir. Bu çalışmada, katılımcılar odak grup çalışmalarında Zor Konular Tekniği’ni kullanarak, bir
kavramı derinlemesine anlamalarını önleyen engelleri de keşfetme fırsatı bulmuşlardır. Katılımcılar bireysel olarak çevrimiçi psikolojik
danışma ile ilgili deneyimlerinde daha aktif ve etkili olmalarını engelleyen durumları belirlerken, diğerlerinin de zorlandığını, tereddüt
ettiğini ve duraksadığını görmüş, bu paylaşım yoluyla cesaretlenmiş, motive olmuşlardır. Bu çalışma, odak grup görüşmelerinde kullanılan
Zor Konular Tekniği’ne ilişkin metodolojik çıkarımlar önermektedir. Zor Konular Tekniği odak grup araştırmalarında kullanıldığında
katılımcıların her birine kendisi dışındaki katılımcıların tartışma konularına nasıl tepki verdiklerini analiz etmeleri için ek süre sağlar. Bu
çalışmada, katılımcılar, çevrimiçi danışmanlık uygulamalarını güçlendirmek için işbirlikçi söylemlere katılmış ve birlikte pratik yöntemler
oluşturmuşlardır. Bu etkileşimler Psikolojik Danışma ve Rehberlik öğrencilerinde çevrimiçi danışmanlık algılarının gelişmesine zemin
hazırlamıştır. Bu çalışma, odak grup görüşmelerinde zor konular tekniğini benimsemenin olası faydalarını, bu tekniği kullanmanın verilerin
derinliğine ulaşma açısından önemini açıklamaktadır. Elde edilen sonuçların farklı alanlarda benzer sorunları araştırmayı hedefleyen
çalışmalara nasıl yol gösterebileceği de ayrıca tartışılmıştır.
TED Üniversitesi
T-21-B2010-90083
Bu çalışma TED Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Desteği ile gerçekleştirilmiştir.
This paper examines the use of the Tricky Topics (TTs) technique in focus groups as a data collection method in qualitative research.
This methodological study originated from a two-phase exploratory study that explored the perspectives of 23 senior Psychological
Counseling and Guidance students on their online psychological counseling experiences. The data of the original study comprised indepth
conversations via focus group meetings using the TTs technique. The collected data sets were analyzed through thematic analysis
using MAXQDA 2022. During the data collection with the TTs technique, each participant builds on the opinions of others as they
investigate and analyze the issues covered during the focus group. The experiences of the senior Psychological Counseling and Guidance
program students on the use of the TTs technique indicated that using this technique helped them explore the barriers that stop them from
understanding a concept in greater depth. The TTs technique encouraged and motivated participants to further explore the issues of online
counseling when they observed others struggling, hesitating, and pausing to conceptualize what prevented them from being more active
and effective in their practices and learning. This study suggests methodological implications for the TTs technique. When used in focus
group research, the TTs technique provides participants with additional time to analyze how others reacted to the main discussion points.
In this study, participants engaged in collaborative discourse and co-created practical measures to strengthen online counseling practices.
These interactions resulted in the enhancement of Psychological Counseling and Guidance students’ perceptions of online counseling.
This study explains the possible benefits of adopting the TTs technique in focus group interviews in terms of revealing the depth of the
data. The implications of this methodology are further discussed, including how the findings could inform other studies that investigate
specific concerns within a profession.
T-21-B2010-90083
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | T-21-B2010-90083 |
Publication Date | August 14, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |