Bu çalışmanın amacı ortaokul matematik öğretmeni adaylarının QR kodları entegre ederek geliştirdikleri etkinliklerin, etkinlik geliştirme
süreçlerinin incelenmesi ve bu etkinliklerin matematik öğretiminde kullanımı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Bu araştırmada
nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ilköğretim matematik öğretmenliği
programına devam eden 20 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre, öğretmen adayları QR kodlara belgeleri, Web
2.0 araçlarında hazırladıkları oyun ve alıştırmaları, animasyon-video, infografik ve posterleri ekleyerek teknolojiyi geliştirdikleri etkinliklere
entegre etmişlerdir. Derslerini ilgi çekici hale getirmek, içeriği zenginleştirmek, ders dışı çalışmalar yaptırmak ve teknoloji çağına ayak
uydurmak için QR kodları derslerinde kullanmak istediklerini belirtmişlerdir. Ayrıca matematik derslerinde QR kod kullanımının bazı
sınırlılıkları olduğunu ifade etmişlerdir
The aim of this study was to investigate pre-service mathematics teachers’ views on integrating QR code technologies into their activity
designing process. In this study, case study, one of the qualitative research methods, was used. The participants of the study were 20 preservice
mathematics teachers who enrolled within a teacher education program. According to the findings, pre-service teachers integrated
QR codes by adding games and exercises they prepared with Web 2.0 tools, animation-video, infographics and posters. They also stated
that they want to use QR codes in their lessons to make their lessons interesting, to enrich the content, to have extracurricular studies and
to keep up with the technology era. They also explained that there are some limitations to the use of QR codes in mathematics lessons.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 14, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |