BibTex RIS Cite

Farabi Öğrencilerine göre Anadolu Üniversitesi'nin Kurum İmajı: Gelen Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma

Year 2015, Issue: 2, 178 - 186, 01.08.2015

Abstract

Farabi değişim programı, Türkiye’deki yükseköğretim kurumları arasında öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğine olanak sağlayan değişim programıdır. Bu çalışmanın amacı Farabi değişim programı ile Anadolu Üniversitesi’ne gelen öğrencilerin üniversitenin kurum imajını nasıl algıladıklarını, bu öğrencilerin Anadolu Üniversitesi’ni tercih ederken göz önünde bulundurdukları kıstaslar arasında Anadolu Üniversitesi’nin yerini ve karar sürecinde hangi faktörlerin etkisinin olduğunu tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda çalışma betimsel tarama modeli çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada 2013-2014 akademik yılı güz döneminde Anadolu Üniversitesi’ne gelen 180 öğrencinin 132’sinden elde edilen veriler kullanılmıştır. Çalışma sonucunda Anadolu Üniversitesi’ne Farabi değişim programı ile gelen öğrencilerin üniversiteye yönelik imaj algılarının olumlu olduğu ve karar sürecinde üniversitenin etkisi olmakla birlikte şehir ve fakülte/bölümün de etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Literatürde Farabi değişim programından yararlanarak üniversitelere gelen öğrencilere göre üniversite imajını ve üniversite imajının karar sürecindeki rolünü araştıran ampirik çalışmaya rastlanmamıştır. Çalışma hem ampirik literatüre katkı sağlaması, hem de üniversite yönetimlerine değişim programlarından yararlanan öğrencilerin üniversite seçimini etkileyen faktörler hakkında pratik bilgiler sağlaması açısından önemlidir

References

  • Akbulut, Y. (2010). Sosyal bilimlerde SPSS uygulamaları. İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık.
  • Aktaş, İ. (2010). Üniversite-kent iletişimi bağlamında üniversite imajının değerlendirilmesi: Erciyes Üniversitesi örneği. Yayın- lanmış Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Altunışık R, Coşkun R., Bayraktaroğlu S., & Yıldırım E. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri; SPSS uygulamalı (6. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Arpan, L. M., Raney, A. A., & Zivnuska, S. (2003). A cognitive approach to understanding university image. Corporate Communications: an International Journal, 8(2), 97-113.
  • Bakan, Ö. (2005). Kurumsal imaj oluşumu ve etkili faktörler. Konya: Tablet Kitabevi.
  • Cerit, Y. (2006). Eğitim fakültesi öğrencilerinin üniversitenin örgütsel imaj düzeyine ilişkin algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2006, 47, 343-365.
  • Çetinsaya, G. (2013). Bologna eşgüdüm komisyonu toplantısı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi. Retrieved from http:// www.yok.gov.tr/web/guest/yok-baskani-cetinsaya- yuksekogretimdeki-yenilikleri-ve-hedefleri-anlatti
  • Duarte, P. O., Alves, H. B., & Raposo, M. B. (2010). Understanding university image: a structural equation model approach. International Review Public Nonprofit Mark, 7, 21-36.
  • Dursun ,M. (2011). Müşterilerin kurumsal imaj algısının müşteri bağlılığı üzerindeki etkisi: hizmet sektöründe bir araştırma. İstanbul Üniversitesi, İşletme İktisadı Enstitüsü Dergisi-Yönetim Dergisi, 22(69), 97-118.
  • Erkmen, T., & Çerik, Ş. (2007). Kurum imajını oluşturan kurum kimliği boyutları bağlamında örgüte bağlılığın incelenmesi: üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama. Öneri Dergisi, 7(28), 107-119.
  • Esener, B. (2006). Kurum kimliği ve imajının tüketici davranışları üzerindeki etkisinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. London: Sage Publications.
  • Gatewood, R.D., Gowen M.A., & Lautenschlager G.J. (1993). Corporate image, recruitment image, and initial job choice decisions. Academiy of Management Journal, 36(2), 414-426.

Institutional Image of Anadolu University According To Farabi Students: A Research on Incoming Students

Year 2015, Issue: 2, 178 - 186, 01.08.2015

Abstract

Farabi Exchange Program provides mobility of students and academic staff among Turkish higher education institutions. The purpose of this research is to explore institutional image of Anadolu University according to Farabi students and to investigate what priorities or criteria they have when they prefer Anadolu University and to explore which factors impact the decision process. With this purpose, a survey design is used as a research method. The study covers surveys of 132 of 180 students who preferred Anadolu University through Farabi Exchange Program in the academic year of 2013-2014. Research results revealed that the incoming Farabi Exchange Program students perceive the institutional image of Anadolu University positively. Although the university itself has the most important effect on the decision process, it is found that other factors like the city and the faculty/ the department also have impact on the university preferences of Farabi students. No empirical research has been found investigating the institutional image and its role in the decision process of the students benefiting from the Farabi exchange program in the literature. This study is important since it contributes to the empirical literature and provides university administrations with practical information about factors affecting university preferences

References

  • Akbulut, Y. (2010). Sosyal bilimlerde SPSS uygulamaları. İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık.
  • Aktaş, İ. (2010). Üniversite-kent iletişimi bağlamında üniversite imajının değerlendirilmesi: Erciyes Üniversitesi örneği. Yayın- lanmış Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Altunışık R, Coşkun R., Bayraktaroğlu S., & Yıldırım E. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri; SPSS uygulamalı (6. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Arpan, L. M., Raney, A. A., & Zivnuska, S. (2003). A cognitive approach to understanding university image. Corporate Communications: an International Journal, 8(2), 97-113.
  • Bakan, Ö. (2005). Kurumsal imaj oluşumu ve etkili faktörler. Konya: Tablet Kitabevi.
  • Cerit, Y. (2006). Eğitim fakültesi öğrencilerinin üniversitenin örgütsel imaj düzeyine ilişkin algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2006, 47, 343-365.
  • Çetinsaya, G. (2013). Bologna eşgüdüm komisyonu toplantısı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi. Retrieved from http:// www.yok.gov.tr/web/guest/yok-baskani-cetinsaya- yuksekogretimdeki-yenilikleri-ve-hedefleri-anlatti
  • Duarte, P. O., Alves, H. B., & Raposo, M. B. (2010). Understanding university image: a structural equation model approach. International Review Public Nonprofit Mark, 7, 21-36.
  • Dursun ,M. (2011). Müşterilerin kurumsal imaj algısının müşteri bağlılığı üzerindeki etkisi: hizmet sektöründe bir araştırma. İstanbul Üniversitesi, İşletme İktisadı Enstitüsü Dergisi-Yönetim Dergisi, 22(69), 97-118.
  • Erkmen, T., & Çerik, Ş. (2007). Kurum imajını oluşturan kurum kimliği boyutları bağlamında örgüte bağlılığın incelenmesi: üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama. Öneri Dergisi, 7(28), 107-119.
  • Esener, B. (2006). Kurum kimliği ve imajının tüketici davranışları üzerindeki etkisinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. London: Sage Publications.
  • Gatewood, R.D., Gowen M.A., & Lautenschlager G.J. (1993). Corporate image, recruitment image, and initial job choice decisions. Academiy of Management Journal, 36(2), 414-426.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Dilek Meriç This is me

Nuray Tokgöz This is me

Publication Date August 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 2

Cite

APA Meriç, D., & Tokgöz, N. (2015). Farabi Öğrencilerine göre Anadolu Üniversitesi’nin Kurum İmajı: Gelen Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(2), 178-186.
AMA Meriç D, Tokgöz N. Farabi Öğrencilerine göre Anadolu Üniversitesi’nin Kurum İmajı: Gelen Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma. J Higher Edu Sci. August 2015;(2):178-186.
Chicago Meriç, Dilek, and Nuray Tokgöz. “Farabi Öğrencilerine göre Anadolu Üniversitesi’nin Kurum İmajı: Gelen Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, no. 2 (August 2015): 178-86.
EndNote Meriç D, Tokgöz N (August 1, 2015) Farabi Öğrencilerine göre Anadolu Üniversitesi’nin Kurum İmajı: Gelen Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 178–186.
IEEE D. Meriç and N. Tokgöz, “Farabi Öğrencilerine göre Anadolu Üniversitesi’nin Kurum İmajı: Gelen Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma”, J Higher Edu Sci, no. 2, pp. 178–186, August 2015.
ISNAD Meriç, Dilek - Tokgöz, Nuray. “Farabi Öğrencilerine göre Anadolu Üniversitesi’nin Kurum İmajı: Gelen Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 (August 2015), 178-186.
JAMA Meriç D, Tokgöz N. Farabi Öğrencilerine göre Anadolu Üniversitesi’nin Kurum İmajı: Gelen Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma. J Higher Edu Sci. 2015;:178–186.
MLA Meriç, Dilek and Nuray Tokgöz. “Farabi Öğrencilerine göre Anadolu Üniversitesi’nin Kurum İmajı: Gelen Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, no. 2, 2015, pp. 178-86.
Vancouver Meriç D, Tokgöz N. Farabi Öğrencilerine göre Anadolu Üniversitesi’nin Kurum İmajı: Gelen Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma. J Higher Edu Sci. 2015(2):178-86.