BibTex RIS Cite

Devlet Konservatuvarlarına Öğrenci Seçme Sınavında Esas Alınan Puanların Akademik Başarı Üzerindeki Yordama Geçerliği

Year 2018, Issue: 2, 298 - 304, 01.08.2018

Abstract

Yapılan bu araştırmada konservatuvar öğrencilerinin akademik başarı düzeyleri ile konservatuvarlara öğrenci alımında göz önünde bulundurulan sınav puanları arasındaki ilişkileri incelemek ve bu değişkenlerin öğrencilerin akademik başarılarını yordama gücünü belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma, korelasyonel araştırma modelinde olup nicel bir çalışmadır. Yordayan ve yordanan değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde korelasyon ve regresyon analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda konservatuvar öğrencilerinin akademik başarıları üzerinde yükseköğretime geçiş sınavı, özel yetenek sınavı ve ortaöğretim başarı puanlarının etkili olduğuna ilişkin denklemin anlamlı olduğu ve en az bir değişkenin denkleme girdiği belirlenmiştir. Bu değişkenlerden yükseköğretime geçiş ve özel yetenek sınav puanları tek başlarına konservatuvar öğrencilerinin akademik başarı not ortalamalarını anlamlı düzeyde yordarken, ortaöğretim başarı puanının akademik başarı not ortalamalarının yordanması üzerinde tek başına anlamlı bir etkiye sahip olmadığı görülmüştür

References

  • Altunışık, R., Coşkun R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Anastasia, A. (1990). Psychological testing (6th ed.). New York: Macmillan Publishing Co.
  • Arapgirlioğlu, H., & Tankız, K. D. (2013). Özel yetenek sınavlarında AOBP ve YGS puanlarının yerleştirme puanları içerisindeki dağılımının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 14-26.
  • Balcı. A. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Baykal, A. (2006). ÖSYS konusunda can alıcı sorulara can sıkıcı cevaplar. In İ. Erdoğan (Ed.). Avrupa Birliği Vizyonu, Türkiye’de Eğitim ve Özel Okullar (pp. 159-199). İstanbul: Türkiye Özel Okullar Birliği.
  • Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme: Klasik test teorisi ve uygulanması. Ankara: ÖSYM.
  • Büyüköztürk, Ş., & Deryakulu, D. (2002). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği ile sınıf öğretmenliği programı öğrencilerinin akademik başarılarını etkileyen faktörler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 30, 187–204.
  • Crocker, L. M., & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • Cronbach, L. J., & Meehl, P. E. (1955). Construct validity in psychological tests. Psychological Bulletin, 52, 281–302.
  • Çelenk, K. (2016). Türkiye’de mesleki müzik eğitimi veren kurumların özel yetenek sınavlarındaki ağırlıklı puanların ve yerleşen adayların okul başarı durumlarının değerlendirilmesi (Atatürk Üniversitesi GSF Müzik Bilimleri Bölümü örneği). 1. Erzurum Ulusal Müzik Bilimleri Sempozyumu Bildiriler Kitabı. Cilt 2 (pp. 661-692). Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları No: 1209.
  • Deaton, R., & Schutz, G. J. (2001). Examining the predictive power of the ACT and high school GPA. Panama City Beach, Florida: Tennessee Higher Education Commission Southern Association of Institutional Research.
  • Demirci, B., & Gülüm, O. (2016). 2011-2012 Öğretim yılında özel yetenek sınavına giren adayların başarı durumlarının değerlendirilmesi (Atatürk Üniversitesi K.K.E.F. örneği). X. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildiri Kitabı. (pp. 585-592). Niğde: Niğde Üniversitesi Yayınları. No: 26.
  • Ece, A. S. (2006). Özel yetenek sınavlarında ÖSS puanı ile yetenek puanları (işitme alanı, ses alanı, çalgı alanı) arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 133-144.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar-ilkeleryöntemler. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kline, P. (2000). Handbook of psychological testing. London and New York: Routledge.
  • Murphy, K. R., & Davidshofer, C. O. (2001). Psychological testing (5th ed.). New Jersey: Prentice Hall.
  • Öncü H. (1994). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Matser Basım San. ve Tic. Ltd. Şti. ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu. (2017). Ankara: ÖSYM. Retrieved from http://dokuman.osym.gov.tr/ pdfdokuman/2017/OSYS/LYS/KONTENJANKILAVUZ18072017. pdf
  • Özdamar, K. (2002). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi 1. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Özdemir A., & Gelbal S. (2016). İlköğretim ve ortaöğretim başarı ölçülerinin yükseköğretime geçiş sınav puanlarını yordama gücü. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 7(2), 309-334.
  • Sağer, T., Zahal, O., Gürpınar, E., & Özhan, U. (2014). Müzik öğretmenliği programı özel yetenek sinavlarında OBP ile alan puanları ve sınav başarı durumları arasındaki ilişkiler. The Journal of Academic Social Science Studies, 24(1), 33-46.
  • Sencer, M., & Sencer, Y. (1978). Toplumsal araştırmalarda yöntembilim. Ankara: Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları.
  • Tan, Ş. (2008). Öğretimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tavşancıl, E. (1989). Lise tür ve kolunun yükseköğretimdeki akademik başarıya etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Tekin, H. (2000). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Thorndike R. L., & Hagen, E. (1961). Measurement and evaluation in psychology and education. Newyork: John Wiley and Sons. Turgut M. F. (1995). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Yargıcı Matbaası.
  • Turgut, M. F., & Baykul, Y. (2012). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz H. (2002). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. (5. Baskı). Konya: Çizgi Kitabevi.

The Predictive Validity of the Scores Obtained in State Conservatories’ Student Selection Exam on Students’ Academic Achievement

Year 2018, Issue: 2, 298 - 304, 01.08.2018

Abstract

In this study, it was aimed to investigate the relationship between the academic achievement levels of conservatory students and the exam scores considered in the selection of students to conservatories. The research also sets out to determine the predictive power of these variables on the academic achievement of the students. This quantitative study adopts a correlational research model. Correlation and regression analysis were used to determine the relationship between the predictors and the predicted variables. As a result of the analyses, it was determined that the equation showing that the scores obtained in higher education exam, special talent exam and secondary school achievement scores have an effect on the academic achievement of the conservatory students was significant. It was also revealed that at least one variable entered this equation. Higher education exam and special talent exam scores alone predicted the academic achievement averages of the conservatory students at a significant level. On the other hand, it was understood that the secondary school achievement score did not seem to have any significant effect on academic achievement alone

References

  • Altunışık, R., Coşkun R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Anastasia, A. (1990). Psychological testing (6th ed.). New York: Macmillan Publishing Co.
  • Arapgirlioğlu, H., & Tankız, K. D. (2013). Özel yetenek sınavlarında AOBP ve YGS puanlarının yerleştirme puanları içerisindeki dağılımının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 14-26.
  • Balcı. A. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Baykal, A. (2006). ÖSYS konusunda can alıcı sorulara can sıkıcı cevaplar. In İ. Erdoğan (Ed.). Avrupa Birliği Vizyonu, Türkiye’de Eğitim ve Özel Okullar (pp. 159-199). İstanbul: Türkiye Özel Okullar Birliği.
  • Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme: Klasik test teorisi ve uygulanması. Ankara: ÖSYM.
  • Büyüköztürk, Ş., & Deryakulu, D. (2002). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği ile sınıf öğretmenliği programı öğrencilerinin akademik başarılarını etkileyen faktörler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 30, 187–204.
  • Crocker, L. M., & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • Cronbach, L. J., & Meehl, P. E. (1955). Construct validity in psychological tests. Psychological Bulletin, 52, 281–302.
  • Çelenk, K. (2016). Türkiye’de mesleki müzik eğitimi veren kurumların özel yetenek sınavlarındaki ağırlıklı puanların ve yerleşen adayların okul başarı durumlarının değerlendirilmesi (Atatürk Üniversitesi GSF Müzik Bilimleri Bölümü örneği). 1. Erzurum Ulusal Müzik Bilimleri Sempozyumu Bildiriler Kitabı. Cilt 2 (pp. 661-692). Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları No: 1209.
  • Deaton, R., & Schutz, G. J. (2001). Examining the predictive power of the ACT and high school GPA. Panama City Beach, Florida: Tennessee Higher Education Commission Southern Association of Institutional Research.
  • Demirci, B., & Gülüm, O. (2016). 2011-2012 Öğretim yılında özel yetenek sınavına giren adayların başarı durumlarının değerlendirilmesi (Atatürk Üniversitesi K.K.E.F. örneği). X. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildiri Kitabı. (pp. 585-592). Niğde: Niğde Üniversitesi Yayınları. No: 26.
  • Ece, A. S. (2006). Özel yetenek sınavlarında ÖSS puanı ile yetenek puanları (işitme alanı, ses alanı, çalgı alanı) arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 133-144.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar-ilkeleryöntemler. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kline, P. (2000). Handbook of psychological testing. London and New York: Routledge.
  • Murphy, K. R., & Davidshofer, C. O. (2001). Psychological testing (5th ed.). New Jersey: Prentice Hall.
  • Öncü H. (1994). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Matser Basım San. ve Tic. Ltd. Şti. ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu. (2017). Ankara: ÖSYM. Retrieved from http://dokuman.osym.gov.tr/ pdfdokuman/2017/OSYS/LYS/KONTENJANKILAVUZ18072017. pdf
  • Özdamar, K. (2002). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi 1. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Özdemir A., & Gelbal S. (2016). İlköğretim ve ortaöğretim başarı ölçülerinin yükseköğretime geçiş sınav puanlarını yordama gücü. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 7(2), 309-334.
  • Sağer, T., Zahal, O., Gürpınar, E., & Özhan, U. (2014). Müzik öğretmenliği programı özel yetenek sinavlarında OBP ile alan puanları ve sınav başarı durumları arasındaki ilişkiler. The Journal of Academic Social Science Studies, 24(1), 33-46.
  • Sencer, M., & Sencer, Y. (1978). Toplumsal araştırmalarda yöntembilim. Ankara: Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları.
  • Tan, Ş. (2008). Öğretimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tavşancıl, E. (1989). Lise tür ve kolunun yükseköğretimdeki akademik başarıya etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Tekin, H. (2000). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Thorndike R. L., & Hagen, E. (1961). Measurement and evaluation in psychology and education. Newyork: John Wiley and Sons. Turgut M. F. (1995). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Yargıcı Matbaası.
  • Turgut, M. F., & Baykul, Y. (2012). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz H. (2002). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. (5. Baskı). Konya: Çizgi Kitabevi.
There are 28 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

İlker Kömürcü This is me

Publication Date August 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 2

Cite

APA Kömürcü, İ. (2018). Devlet Konservatuvarlarına Öğrenci Seçme Sınavında Esas Alınan Puanların Akademik Başarı Üzerindeki Yordama Geçerliği. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(2), 298-304.
AMA Kömürcü İ. Devlet Konservatuvarlarına Öğrenci Seçme Sınavında Esas Alınan Puanların Akademik Başarı Üzerindeki Yordama Geçerliği. J Higher Edu Sci. August 2018;(2):298-304.
Chicago Kömürcü, İlker. “Devlet Konservatuvarlarına Öğrenci Seçme Sınavında Esas Alınan Puanların Akademik Başarı Üzerindeki Yordama Geçerliği”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, no. 2 (August 2018): 298-304.
EndNote Kömürcü İ (August 1, 2018) Devlet Konservatuvarlarına Öğrenci Seçme Sınavında Esas Alınan Puanların Akademik Başarı Üzerindeki Yordama Geçerliği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 298–304.
IEEE İ. Kömürcü, “Devlet Konservatuvarlarına Öğrenci Seçme Sınavında Esas Alınan Puanların Akademik Başarı Üzerindeki Yordama Geçerliği”, J Higher Edu Sci, no. 2, pp. 298–304, August 2018.
ISNAD Kömürcü, İlker. “Devlet Konservatuvarlarına Öğrenci Seçme Sınavında Esas Alınan Puanların Akademik Başarı Üzerindeki Yordama Geçerliği”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 (August 2018), 298-304.
JAMA Kömürcü İ. Devlet Konservatuvarlarına Öğrenci Seçme Sınavında Esas Alınan Puanların Akademik Başarı Üzerindeki Yordama Geçerliği. J Higher Edu Sci. 2018;:298–304.
MLA Kömürcü, İlker. “Devlet Konservatuvarlarına Öğrenci Seçme Sınavında Esas Alınan Puanların Akademik Başarı Üzerindeki Yordama Geçerliği”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, no. 2, 2018, pp. 298-04.
Vancouver Kömürcü İ. Devlet Konservatuvarlarına Öğrenci Seçme Sınavında Esas Alınan Puanların Akademik Başarı Üzerindeki Yordama Geçerliği. J Higher Edu Sci. 2018(2):298-304.