BibTex RIS Cite

Öğretim Elemanlarının Erasmus Personel Ders Verme Hareketliliğine İlişkin Görüşleri: Akdeniz Üniversitesi Örneği

Year 2013, Issue: 2, 133 - 141, 01.08.2013

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Akdeniz üniversitesinde çalışan öğretim elemanlarının Erasmus personel ders verme hareketliliği programı hakkında görüşlerini betimlemektir. Bu çalışma nitel bir araştırmadır. Bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Çalışmanın verileri bu programdan daha önce yararlanmış gönüllü yedi öğretim elemanından sağlanmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış form ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, nitel araştırmalarda betimsel analiz içerisinde yer alan frekans analizi tekniği ile çözümlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcılar ortak proje geliştirme ve yurtdışı deneyimi kazanma amacıyla programa katıldıkları; ev sahibi üniversite ile ilişkileri güçlendirme beklentilerinin olduğu; yabancı dil gelişimi, farklı bir ülke, üniversite, kültür, öğretim elemanı, öğrenci, eğitim sistemi tanıma yararı sağladığı; program süresi, ulaşım, yabancı dil, beslenme, bürokratik sıkıntılar ve iklim, bilgi paylaşımı alanlarında çeşitli problemlerle karşılaştıkları; programın süresinin uzatılması, hibe artırılması ve yararlanıcıların artırılması önerilerinde bulunmuşlardır

References

  • Avrupa Birliği Bakanlığı (2012). Katılım sürecine ilişkin temel belgeler. Erişim: 7 Ocak 2012, http://www.abgs.gov.tr/index. php?p=123&l=1
  • Dilekli, S. & Yeşilkaya, Y. (2002). Maastricht kriterleri. Avrupa Birliği Ile Ilişkiler Genel Müdürlüğü. Devlet Planlama Teşkilati. Erişim: 7 Ocak 2012, http://ekutup.dpt.gov.tr/ab/maastricht/dileklis/ kriter.pdf.
  • Devlet Planlama Teşkilatı [DPT]. (2008). 2005 / 2006 - 2006 / 2007 Erasmus Programı değişim istatistikleri öğrenci değişimi öğretim elemanı değişimi. Erişim: 3 Ocak 2012, http:// www.ua.gov.tr/uploads/erasmus/Erasmus%20Istatistik%20 2005%20ve%202006.pdf.
  • Devlet Planlama Teşkilatı [DPT]. (2009a). Hayat boyu öğrenme programı (LLP) ülke merkezli proje ve bireysel faaliyetler 2010 yılı ulusal teklif dosyası. Erişim: 3 Ocak 2012, http://dib.mku. edu.tr/docs/2010-HayatboyuOgrenme-TeklifCagrisi.pdf.
  • Devlet Planlama Teşkilatı [DPT]. (2009b). Hayatboyu öğrenme programı 2008-2010 genel teklif çağrısı stratejik öncelikler-2009 güncellemesi. Erişim: 3 Ocak 2012, http://www.ua.gov.tr/ index.cfm?action=detay&yayinid=6222368EEC2BEB194AD2A 3523E2FD73C7F812&CFID=7606&CFTOKEN=55050031.
  • European Commission [EC]. (2012a). Outgoing and incoming Erasmus staff mobility for teaching assignments in 2009/2010. Erişim: 7 Ocak 2012, http://ec.europa.eu/education/erasmus/ doc/stat/0910/teaching.pdf.
  • European Commission [EC]. (2012b). Outgoing and incoming Erasmus staff mobility for teaching assignments in 2007/2008. Erişim: 7 Ocak 2012, http://ec.europa.eu/education/erasmus/ doc/stat/table308b.pdf.
  • EC.(2012c). Information about the budget. Erişim: 7 Ocak 2012, http://ec.europa.eu/education/erasmus/doc/stat/chart15. pdf.
  • Enders, J. (1998). Academic staff mobility in the European Com- munity: The ERASMUS experience. Comparative Education Review, 42 (1):46-60.
  • Hasdemir, F. & Çalıkoğlu, M. R (2011). Avrupa Birliği eğitim programları ve değişim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2): 66-68.

Views of Academic Staff on Erasmus Teaching Staff Mobility: The Case of Akdeniz University

Year 2013, Issue: 2, 133 - 141, 01.08.2013

Abstract

The aim of this research is to describe the views of the academic staff working at Akdeniz University about the Erasmus Teaching Staff Mobility Programme. This study is a qualitative research. The study was designed as a holistic single case descriptive study. The data for this research were obtained from seven voluntary academic staff who experienced this programme. Semi-structured interview was used as the data collection tool. The data collected were figured out using frequency analysis technique which is included in descriptive analysis of qualitative research. At the end of the study, it can be said that participants have joined the programme for creating mutual projects, gaining abroad experience and they had expectations for strengthening the relationship with the hosting university; they had the opportunity to recognize different languages, different countries, universities, cultures, instructors and education systems; they encountered some problems like programme duration, transportation, foreign language, nutrition, bureaucratic problems, climate and information sharing and they offered some suggestions such as expanding the duration of the programme, increasing the amount of the grant and the number of participants

References

  • Avrupa Birliği Bakanlığı (2012). Katılım sürecine ilişkin temel belgeler. Erişim: 7 Ocak 2012, http://www.abgs.gov.tr/index. php?p=123&l=1
  • Dilekli, S. & Yeşilkaya, Y. (2002). Maastricht kriterleri. Avrupa Birliği Ile Ilişkiler Genel Müdürlüğü. Devlet Planlama Teşkilati. Erişim: 7 Ocak 2012, http://ekutup.dpt.gov.tr/ab/maastricht/dileklis/ kriter.pdf.
  • Devlet Planlama Teşkilatı [DPT]. (2008). 2005 / 2006 - 2006 / 2007 Erasmus Programı değişim istatistikleri öğrenci değişimi öğretim elemanı değişimi. Erişim: 3 Ocak 2012, http:// www.ua.gov.tr/uploads/erasmus/Erasmus%20Istatistik%20 2005%20ve%202006.pdf.
  • Devlet Planlama Teşkilatı [DPT]. (2009a). Hayat boyu öğrenme programı (LLP) ülke merkezli proje ve bireysel faaliyetler 2010 yılı ulusal teklif dosyası. Erişim: 3 Ocak 2012, http://dib.mku. edu.tr/docs/2010-HayatboyuOgrenme-TeklifCagrisi.pdf.
  • Devlet Planlama Teşkilatı [DPT]. (2009b). Hayatboyu öğrenme programı 2008-2010 genel teklif çağrısı stratejik öncelikler-2009 güncellemesi. Erişim: 3 Ocak 2012, http://www.ua.gov.tr/ index.cfm?action=detay&yayinid=6222368EEC2BEB194AD2A 3523E2FD73C7F812&CFID=7606&CFTOKEN=55050031.
  • European Commission [EC]. (2012a). Outgoing and incoming Erasmus staff mobility for teaching assignments in 2009/2010. Erişim: 7 Ocak 2012, http://ec.europa.eu/education/erasmus/ doc/stat/0910/teaching.pdf.
  • European Commission [EC]. (2012b). Outgoing and incoming Erasmus staff mobility for teaching assignments in 2007/2008. Erişim: 7 Ocak 2012, http://ec.europa.eu/education/erasmus/ doc/stat/table308b.pdf.
  • EC.(2012c). Information about the budget. Erişim: 7 Ocak 2012, http://ec.europa.eu/education/erasmus/doc/stat/chart15. pdf.
  • Enders, J. (1998). Academic staff mobility in the European Com- munity: The ERASMUS experience. Comparative Education Review, 42 (1):46-60.
  • Hasdemir, F. & Çalıkoğlu, M. R (2011). Avrupa Birliği eğitim programları ve değişim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2): 66-68.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Gamze Kasalak This is me

Publication Date August 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 2

Cite

APA Kasalak, G. (2013). Öğretim Elemanlarının Erasmus Personel Ders Verme Hareketliliğine İlişkin Görüşleri: Akdeniz Üniversitesi Örneği. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(2), 133-141.
AMA Kasalak G. Öğretim Elemanlarının Erasmus Personel Ders Verme Hareketliliğine İlişkin Görüşleri: Akdeniz Üniversitesi Örneği. J Higher Edu Sci. August 2013;(2):133-141.
Chicago Kasalak, Gamze. “Öğretim Elemanlarının Erasmus Personel Ders Verme Hareketliliğine İlişkin Görüşleri: Akdeniz Üniversitesi Örneği”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, no. 2 (August 2013): 133-41.
EndNote Kasalak G (August 1, 2013) Öğretim Elemanlarının Erasmus Personel Ders Verme Hareketliliğine İlişkin Görüşleri: Akdeniz Üniversitesi Örneği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 133–141.
IEEE G. Kasalak, “Öğretim Elemanlarının Erasmus Personel Ders Verme Hareketliliğine İlişkin Görüşleri: Akdeniz Üniversitesi Örneği”, J Higher Edu Sci, no. 2, pp. 133–141, August 2013.
ISNAD Kasalak, Gamze. “Öğretim Elemanlarının Erasmus Personel Ders Verme Hareketliliğine İlişkin Görüşleri: Akdeniz Üniversitesi Örneği”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 (August 2013), 133-141.
JAMA Kasalak G. Öğretim Elemanlarının Erasmus Personel Ders Verme Hareketliliğine İlişkin Görüşleri: Akdeniz Üniversitesi Örneği. J Higher Edu Sci. 2013;:133–141.
MLA Kasalak, Gamze. “Öğretim Elemanlarının Erasmus Personel Ders Verme Hareketliliğine İlişkin Görüşleri: Akdeniz Üniversitesi Örneği”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, no. 2, 2013, pp. 133-41.
Vancouver Kasalak G. Öğretim Elemanlarının Erasmus Personel Ders Verme Hareketliliğine İlişkin Görüşleri: Akdeniz Üniversitesi Örneği. J Higher Edu Sci. 2013(2):133-41.