Bu çalışmada, hemşirelik öğrencilerinin sosyal ve entelektüel aktiviteleri ile akademik başarı durumları ve yaşam doyumları arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Tanımlayıcı tipteki bu araştırma, Şubat-Mart 2018 tarihleri arasında bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü’nde eğitim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür n=455 . Araştırma verileri araştırmacılar tarafından literatür incelenerek oluşturulan anket formu ve Yaşam Doyum Ölçeği YDÖ ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra Ki-Kare testi, Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis testi ve Spearman Korelasyon analizi yöntemleri kullanılmıştır. Öğrencilerin yaş ortalaması 20.5±1.8 olup, %86.6’sının cinsiyeti kadındır. Öğrencilerin %47.7’sinin genel not ortalaması 2.51-3.00 arası olup akademik başarı durumlarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. 2.51-3.00 orta ve 3.01-3.50 iyi not ortalamasına sahip öğrencilerin diğerlerine göre 0.00-2.00, 2.01-2.50, 3.51-4.00 anlamlı olarak daha fazla kitap fuarına gittiği p=0.011 , ayda 1-2 kez sinemaya gittiği p=0.045 ve kültürel gezilere katıldığı p=0.003 saptanmıştır. Öğrencilerin YDÖ puan ortalaması 14.4±4.3 olarak bulunmuştur. YDÖ puan ortalamaları ile genel not ortalamaları arasında anlamlı ilişki p=0.073 bulunmamıştır. Yabancı dil bilen p=0.007 , yabancı dil konuşan p=0.002 , arkadaş ilişkilerini iyi olarak tanımlayan p
In this study, it was aimed to investigate the relationship between social and intellectual activities of nursing students, and their academic achievement status, and life satisfaction. This descriptive study was conducted on n = 455 students in the first, second, third and fourth grades who were trained in the Nursing Department of the Faculty of Health Sciences of a University between February-March 2018. The research data were collected by the questionnaire form prepared by the researchers and the Life Satisfaction Scale SDS . In the evaluation of the data, descriptive statistics as well as Chi-Square test, Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis test, and Spearman correlation analysis methods were used. The average age of the students was 20.5±1.8, and the sex of 86.6% was females. It was determined that 47.7% of the students had a general grade average between 2.51-3.00 and academic achievement was moderate. p=0.011 significantly higher than the others 0.00-2.00, 2.01-2.50, 3.51-4.00 between 2.51-3.00 medium and 3.01-3.50 good 1-2 times going to cinema p=0.045 and participating in cultural excursions p=0.003 . The average score of the students was 14.4±4.3. There was no statistically significant relationship p=0.073 between CGS average scores and overall grade scores. p
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 2 |