BibTex RIS Cite

Küreselleşmenin Türkiye’deki Yükseköğretim ve Muhasebe Eğitimi Üzerindeki Etkileri

Year 2019, Issue: 2, 335 - 341, 01.08.2019

Abstract

Finansal piyasalardaki gelişmeler ve uluslararası ticareti faaliyetlerin artmasıyla birlikte muhasebe eğitiminin küresel dünyaya uyum sağlamasına duyulan ihtiyaç küreselleşme ile beraber tetiklenmektedir. Bu çalışma, küreselleşmenin Türkiye’deki yükseköğretim işlevlerini ve muhasebe eğitimini nasıl etkilediğini açıklamaktadır. Ayrıca, çalışmanın amacı küreselleşmenin, yükseköğretim ve muhasebe eğitimine olan etkilerini odak grubu tekniği kullanarak SWOT analizi ile güçlü yanları, zayıf yanları, fırsatları ve tehditleri oluşturarak mevcut durumu ortaya çıkarmaktır. İstanbul ilinde bulunan bir devlet, iki vakıf üniversitesinde ders vermekte olan toplamda 10 muhasebe ve finans öğretim üyesi ve görevlisi bir araya getirilerek, konu ile ilgili görüşler tartışılarak sekiz güçlü, beş zayıf, beş fırsat ve dört tehdit maddesi ortaya çıkmıştır

References

  • Adeyemi, S. B., & Fagbemi, T. O. (2010). Audit Quality, Corporate Governance and Firm Characteristics in Nigeria. International Journal of Business and Management, 5(5), 169-179.
  • Akkutay, E. A. (2017). Yükseköğretimde Küreselleşme Ve Yansımaları. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 4(1), 1-16.
  • Ball, R. (2016). Why we do international accounting research. Journal of International Accounting Research, 15(2), 1-6.
  • Breslauer, T., & Hazelkorn, E. (2016). Globalization Broadens Higher Education. International Educator, 25(4), 18-21.
  • Byers, P. Y., & Wilcox, J. R. (1988). Focus groups: An alternative method of gathering qualitative data in communication research. 74th Annual Meeting of the Speech Communication Association, New Orleans, LA.
  • Civan, M., & Yıldız, F. (2003). Globalleşme Sürecinden Muhasebe Meslek Eğitiminin Etkilenmesi. 6. Muhasebe Denetimi Sempozyumu, 16-19.
  • Çürük, T., & Doğan, Z. (2001). Muhasebe eğitiminin işletmelerin taleplerini karşılama düzeyi: Türkiye örneği. ODTÜ gelişme Dergisi, 28(3-4), 281-310.
  • Collins, A. (2016). Higher Education Globalization and Student Mobility: A Case Study of Comparision of Tourism and Hotel Management Schools. Conference Paper, CAUTHE 2016, 722.
  • Newman, F., Couturier, L., & Scurry, J. (2010). The Future of Higher Education: Rhetoric, Reality, and The Risks of The Market. United States: John Wiley & Sons.
  • Özer, M. (2017). Türkiye’de Yükseköğretimde Uluslararasılaşmanın Son On Beş Yılı. Journal of Higher Education & Science/ Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 7(2), 177-184.
  • Rocca, F. (2003). Study Notes an Uptick in Programs Taught in English at European Colleges. Retrieved from https://www. chronicle.com/article/Study-Notes-an-Uptick-in/110800
  • Shea, K., Turner, S., & Nerad, M. (2018). Globalization and Strategies for the Internationalization of Higher Education: A Comparative Study of Brazil and Australia. Retrived from http://www. sturneroliveira.com/uploads/1/1/9/3/119386023/edlps_594_ globalization_of_higher_education_final_paper.pdf
  • Shinn, S. (2009). Ready or not, here comes IFRS. BizEd Magazine, 8(4), 44-50. Retrieved from https://bized.aacsb.edu/ articles/2009/07/ready-or-not-here-comes-ifrs
  • Sikkema, S. E., & Sauerwein, J. A. (2015). Exploring Culture-Specific Learning Styles in Accounting Education. Journal of International Education in Business, 8(2), 78-91.
  • Spencer, K. (2003). Approaches to Learning and Contemporary Accounting Education. In Education in a Changing Environment Conference Proceedings.
  • Suljović, E., & Meta, M. (2017). The Effects of Globalization in Accounting Profession and Education with Emphasis on Management Accounting. Ekonomski Izazovi, 6(12), 32-45.
  • T. C. Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı. (2013). Avrupa Birliğinin tarihçesi. Retrieved from https://www.ab.gov. tr/_105.html
  • T. C. Kamu Gözetimi Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu (KGK). (2016). Kamu yararını ilgilendiren kuruluşlar. Retrieved from Tablo-3-Kamu-Yararını-İlgilendiren-Kuruluşlar-(KAYİK’ler)- (01.09.2016-İtibarıyla)
  • Terzi, A. (2010). Muhasebe Mesleği ve Rize’deki Meslek. Mensuplarına Yönelik Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Van der Wende, M. (2017). How do globalisation forces affect higher education systems? University Web News, 465. Retrieved from https://www.universityworldnews.com/post. php?story=20170620114312877
  • Varghese, N. V. (2018). Globalization and Cross-Border Mobility in Higher Education. Educational Access and Excellence, 1, 9-29.
  • Vincent-Lancrin, S., & Kärkkäinen, K. (2009). Globalization and Higher Education: What might the future bring? France: OECD Publishing. Retrieved from http://www.oecd.org/edu/ imhe/44302672.pdf, Erişim Tarihi: 1.02.2018.
  • Yılmaz, D. V. (2016). Türkiye’deki Devlet Üniversitelerinde Uluslararasılaşma Süreci: Stratejik Planlar Üzerinden Bir Değerlendirme. Suleyman Demirel University Journal of Faculty of Economics & Administrative Sciences, 21(4), 1191-1212.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2007). Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi. Ankara: YÖK.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2015). Yükseköğretim Kurulu Stratejik Planı 2016-2020. Ankara: YÖK.
  • United Nations. (2003). International accounting and reporting issues: 2003 Review. New York: United Nations.

The Effects of Globalization on Higher Education and Accounting Education in Turkey

Year 2019, Issue: 2, 335 - 341, 01.08.2019

Abstract

Effects of globalization have become significantly apparent in every aspect. Along with globalization, the need for accounting education is being triggered by the development of financial markets and the elimination of barriers to trade. This study explains how some aspects of globalization affect higher education and accounting education in Turkey. Moreover, the aim of this study is to examine the effects of globalization on higher and accounting education by using focus group technique in order to perform a SWOT analysis to create strong sides, weak sides, opportunities, and threats. Ten accounting and finance instructors are brought together from one state and two foundation universities in Istanbul to discuss on the subject, and as a result, eight strong, five weak, five opportunity and four threat items emerged

References

  • Adeyemi, S. B., & Fagbemi, T. O. (2010). Audit Quality, Corporate Governance and Firm Characteristics in Nigeria. International Journal of Business and Management, 5(5), 169-179.
  • Akkutay, E. A. (2017). Yükseköğretimde Küreselleşme Ve Yansımaları. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 4(1), 1-16.
  • Ball, R. (2016). Why we do international accounting research. Journal of International Accounting Research, 15(2), 1-6.
  • Breslauer, T., & Hazelkorn, E. (2016). Globalization Broadens Higher Education. International Educator, 25(4), 18-21.
  • Byers, P. Y., & Wilcox, J. R. (1988). Focus groups: An alternative method of gathering qualitative data in communication research. 74th Annual Meeting of the Speech Communication Association, New Orleans, LA.
  • Civan, M., & Yıldız, F. (2003). Globalleşme Sürecinden Muhasebe Meslek Eğitiminin Etkilenmesi. 6. Muhasebe Denetimi Sempozyumu, 16-19.
  • Çürük, T., & Doğan, Z. (2001). Muhasebe eğitiminin işletmelerin taleplerini karşılama düzeyi: Türkiye örneği. ODTÜ gelişme Dergisi, 28(3-4), 281-310.
  • Collins, A. (2016). Higher Education Globalization and Student Mobility: A Case Study of Comparision of Tourism and Hotel Management Schools. Conference Paper, CAUTHE 2016, 722.
  • Newman, F., Couturier, L., & Scurry, J. (2010). The Future of Higher Education: Rhetoric, Reality, and The Risks of The Market. United States: John Wiley & Sons.
  • Özer, M. (2017). Türkiye’de Yükseköğretimde Uluslararasılaşmanın Son On Beş Yılı. Journal of Higher Education & Science/ Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 7(2), 177-184.
  • Rocca, F. (2003). Study Notes an Uptick in Programs Taught in English at European Colleges. Retrieved from https://www. chronicle.com/article/Study-Notes-an-Uptick-in/110800
  • Shea, K., Turner, S., & Nerad, M. (2018). Globalization and Strategies for the Internationalization of Higher Education: A Comparative Study of Brazil and Australia. Retrived from http://www. sturneroliveira.com/uploads/1/1/9/3/119386023/edlps_594_ globalization_of_higher_education_final_paper.pdf
  • Shinn, S. (2009). Ready or not, here comes IFRS. BizEd Magazine, 8(4), 44-50. Retrieved from https://bized.aacsb.edu/ articles/2009/07/ready-or-not-here-comes-ifrs
  • Sikkema, S. E., & Sauerwein, J. A. (2015). Exploring Culture-Specific Learning Styles in Accounting Education. Journal of International Education in Business, 8(2), 78-91.
  • Spencer, K. (2003). Approaches to Learning and Contemporary Accounting Education. In Education in a Changing Environment Conference Proceedings.
  • Suljović, E., & Meta, M. (2017). The Effects of Globalization in Accounting Profession and Education with Emphasis on Management Accounting. Ekonomski Izazovi, 6(12), 32-45.
  • T. C. Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı. (2013). Avrupa Birliğinin tarihçesi. Retrieved from https://www.ab.gov. tr/_105.html
  • T. C. Kamu Gözetimi Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu (KGK). (2016). Kamu yararını ilgilendiren kuruluşlar. Retrieved from Tablo-3-Kamu-Yararını-İlgilendiren-Kuruluşlar-(KAYİK’ler)- (01.09.2016-İtibarıyla)
  • Terzi, A. (2010). Muhasebe Mesleği ve Rize’deki Meslek. Mensuplarına Yönelik Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Van der Wende, M. (2017). How do globalisation forces affect higher education systems? University Web News, 465. Retrieved from https://www.universityworldnews.com/post. php?story=20170620114312877
  • Varghese, N. V. (2018). Globalization and Cross-Border Mobility in Higher Education. Educational Access and Excellence, 1, 9-29.
  • Vincent-Lancrin, S., & Kärkkäinen, K. (2009). Globalization and Higher Education: What might the future bring? France: OECD Publishing. Retrieved from http://www.oecd.org/edu/ imhe/44302672.pdf, Erişim Tarihi: 1.02.2018.
  • Yılmaz, D. V. (2016). Türkiye’deki Devlet Üniversitelerinde Uluslararasılaşma Süreci: Stratejik Planlar Üzerinden Bir Değerlendirme. Suleyman Demirel University Journal of Faculty of Economics & Administrative Sciences, 21(4), 1191-1212.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2007). Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi. Ankara: YÖK.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2015). Yükseköğretim Kurulu Stratejik Planı 2016-2020. Ankara: YÖK.
  • United Nations. (2003). International accounting and reporting issues: 2003 Review. New York: United Nations.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Nida Türegün This is me

Can Tansel Kaya This is me

Publication Date August 1, 2019
Published in Issue Year 2019 Issue: 2

Cite

APA Türegün, N., & Kaya, C. T. (2019). Küreselleşmenin Türkiye’deki Yükseköğretim ve Muhasebe Eğitimi Üzerindeki Etkileri. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(2), 335-341.
AMA Türegün N, Kaya CT. Küreselleşmenin Türkiye’deki Yükseköğretim ve Muhasebe Eğitimi Üzerindeki Etkileri. J Higher Edu Sci. August 2019;(2):335-341.
Chicago Türegün, Nida, and Can Tansel Kaya. “Küreselleşmenin Türkiye’deki Yükseköğretim Ve Muhasebe Eğitimi Üzerindeki Etkileri”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, no. 2 (August 2019): 335-41.
EndNote Türegün N, Kaya CT (August 1, 2019) Küreselleşmenin Türkiye’deki Yükseköğretim ve Muhasebe Eğitimi Üzerindeki Etkileri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 335–341.
IEEE N. Türegün and C. T. Kaya, “Küreselleşmenin Türkiye’deki Yükseköğretim ve Muhasebe Eğitimi Üzerindeki Etkileri”, J Higher Edu Sci, no. 2, pp. 335–341, August 2019.
ISNAD Türegün, Nida - Kaya, Can Tansel. “Küreselleşmenin Türkiye’deki Yükseköğretim Ve Muhasebe Eğitimi Üzerindeki Etkileri”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 (August 2019), 335-341.
JAMA Türegün N, Kaya CT. Küreselleşmenin Türkiye’deki Yükseköğretim ve Muhasebe Eğitimi Üzerindeki Etkileri. J Higher Edu Sci. 2019;:335–341.
MLA Türegün, Nida and Can Tansel Kaya. “Küreselleşmenin Türkiye’deki Yükseköğretim Ve Muhasebe Eğitimi Üzerindeki Etkileri”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, no. 2, 2019, pp. 335-41.
Vancouver Türegün N, Kaya CT. Küreselleşmenin Türkiye’deki Yükseköğretim ve Muhasebe Eğitimi Üzerindeki Etkileri. J Higher Edu Sci. 2019(2):335-41.