Yapılan bu çalışmada öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeyleri ve hayat boyu öğrenme eğilimleri araştırılmıştır. Zonguldak ilinde
kamuya bağlı okullarda görev yapan 210 öğretmenden veriler toplanmıştır. Verilerin toplanmasında Dijital Okuryazalık Ölçeği ve Yaşam
Boyu Öğrenme Eğilim Ölçeği olmak üzere iki adet ölçme aracı kullanılmıştır. Tarama yöntemiyle gerçekleştirilen çalışmada öğretmenlerin
cinsiyet, branş ve yaş değişkenleri ile dijital okuryazarlık ve hayat boyu öğrenme eğilimleri arasındaki fark araştırılmıştır. Ayrıca
öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeyleri ve hayat boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Verilerin analizinde betimsel
istatistikler, bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre,
öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeyleri ve hayat boyu öğrenme eğilimleri ile cinsiyet, eğitim durumu (lisans-yüksek lisans) ve branş
(Sınıf öğretmeni-Kültür dersi öğretmeni) değişkenlerine göre anlamlı bir farka rastlanılmamıştır. Yaşı 46 ve üzerinde olan öğretmenlerin
dijital okuryazarlık düzeylerinin daha genç olan öğretmenlere göre düşük düzeyde oldukları görülmüştür. Öğretmenlerin yaşı ile hayat
boyu öğrenme eğilimleri arasında anlamlı bir farka rastlanılmamıştır. Öğretmenlerin hayat boyu öğrenme eğilimleri ile dijital okuryazarlık
düzeyleri arasında pozitif yönlü orta düzey bir ilişki olduğu görülmüştür.
In this study, digital literacy levels and lifelong learning tendencies of teachers were investigated. Data were collected from 210 teachers
working in public schools in Zonguldak province. Two measurement tools, namely Digital Literacy Scale and Lifelong Learning Tendency
Scale, were used in data collection. In the study conducted with the scanning method, the difference between the variables of gender,
branch and age of the teachers and digital literacy and lifelong learning tendencies was investigated. In addition, the relationship between
teachers’ digital literacy levels and lifelong learning tendencies was examined. Descriptive statistics, independent samples t-test and
one-way analysis of variance (ANOVA) were used in the analysis of the data. According to the results obtained from the research, no
significant difference was found between the digital literacy levels and lifelong learning tendencies of teachers and gender, educational
status (undergraduate-graduate), branch (Classroom teacher-Culture lesson teacher). It was observed that the digital literacy levels of
teachers aged 46 and over were lower than those of younger teachers. No significant difference was found between the ages of teachers
and their lifelong learning tendencies. It has been observed that there is a medium-level positive relationship between teachers’ lifelong
learning tendencies and digital literacy levels.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 3 |