Research Article
BibTex RIS Cite

Klinisyenlerin Akademisyenliğe ve Akademik Üretkenlik Sürecine Dair Görüş ve Beklentilerinin Değerlendirilmesi Ölçeği Geçerlik Güvenirlik Çalışması

Year 2021, Volume: 11 Issue: 3, 575 - 580, 31.12.2021

Abstract

Temel tıp eğitimi, klinik eğitim ve akademisyenlik süreçleri birbirleri ile yakın ilişkili kavramlardır. Uzun soluklu meslek pratiği bu dinamik
süreçler arasındaki uyumu bozabilir. Bu çalışmada temel ve klinik tıp eğitimi, hasta ilişkileri ve akademik hayat üçgeninde denge kurmaya
çalışan klinisyenlerin, akademisyenlik süreçleri ile ilgili sorulara verdikleri cevapların değerlendirilmesi amaçlandı. Ondokuz kapalı
uçlu sorudan oluşan anket formu alanında uzman, akademisyen olan ve olmayan klinisyenler tarafından cevaplandı, elde edilen veriler
ölçeklendirildi, analizi yapılarak değerlendirildi ve sonuçlar yorumlandı.

References

  • 1. ’’Clinician’’, Merriam-Webster Dictionary, retrieved 2018-12-14.
  • 2. Yuksel S. Kohlberg and hidden curriculum in moral education: An opportunity for students’ acquisition of moral values in the new Turkish primary education curriculum. Educational Sciences: Theory&Practice. 2005; 5(2): 329-338.
  • 3. Demirören M. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi lisans programında tıp etiği eğitiminin değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Anabilim Dalı, Eğitimde Program Geliştirme Bilim Dalı, Doktora Tezi. Ankara, 2013
  • 4. Birden B, Gören ŞY, Soydan NY, Yalım NY. Klinik öncesi dönemde verilen etik eğitiminin klinik döneme uygunluğu açısından irdelenmesi. Türkiye Biyoetik Dergisi. 2015; 2(1): 47-62
  • 5. Cincioğlu O. Eğitimde gizli müfredat ve öğretmen ilişkisi. Hasan Ali Yücel Eğitim Bilimleri Dergisi. 2011; 15(1): 49-59
  • 6. Uzel İ. Tıp etiği eğitimi. Türkiye Klinikleri Tıbbi Etik Dergisi. 1994; (2)3: 121-126.

Evaluation Scale of Clinicians’ Views and Expectations About Academics and Academic Productivity Process, Validity and Reliability Study

Year 2021, Volume: 11 Issue: 3, 575 - 580, 31.12.2021

Abstract

Basic medical education, clinical education and academician processes are closely related concepts. Long-term professional practice can
disrupt the harmony between these dynamic processes. In this study, it was aimed to evaluate the answers given by clinicians who try to
balance the triangle of basic and clinical medical education, patient relations and academic life to questions about their academic processes.
The questionnaire, consisting of nineteen closed-ended questions, was answered by clinicians who are experts in their fields, academics
and non-academicians, the data obtained were scaled, analyzed and evaluated, and the results were interpreted.

References

  • 1. ’’Clinician’’, Merriam-Webster Dictionary, retrieved 2018-12-14.
  • 2. Yuksel S. Kohlberg and hidden curriculum in moral education: An opportunity for students’ acquisition of moral values in the new Turkish primary education curriculum. Educational Sciences: Theory&Practice. 2005; 5(2): 329-338.
  • 3. Demirören M. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi lisans programında tıp etiği eğitiminin değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Anabilim Dalı, Eğitimde Program Geliştirme Bilim Dalı, Doktora Tezi. Ankara, 2013
  • 4. Birden B, Gören ŞY, Soydan NY, Yalım NY. Klinik öncesi dönemde verilen etik eğitiminin klinik döneme uygunluğu açısından irdelenmesi. Türkiye Biyoetik Dergisi. 2015; 2(1): 47-62
  • 5. Cincioğlu O. Eğitimde gizli müfredat ve öğretmen ilişkisi. Hasan Ali Yücel Eğitim Bilimleri Dergisi. 2011; 15(1): 49-59
  • 6. Uzel İ. Tıp etiği eğitimi. Türkiye Klinikleri Tıbbi Etik Dergisi. 1994; (2)3: 121-126.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Cenk Ahmet Şen 0000-0003-1043-8105

Mustafa Agah Tekindal 0000-0002-4060-7048

Publication Date December 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 11 Issue: 3

Cite

APA Şen, C. A., & Tekindal, M. A. (2021). Klinisyenlerin Akademisyenliğe ve Akademik Üretkenlik Sürecine Dair Görüş ve Beklentilerinin Değerlendirilmesi Ölçeği Geçerlik Güvenirlik Çalışması. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 11(3), 575-580. https://doi.org/10.5961/higheredusci.983242
AMA Şen CA, Tekindal MA. Klinisyenlerin Akademisyenliğe ve Akademik Üretkenlik Sürecine Dair Görüş ve Beklentilerinin Değerlendirilmesi Ölçeği Geçerlik Güvenirlik Çalışması. J Higher Edu Sci. December 2021;11(3):575-580. doi:10.5961/higheredusci.983242
Chicago Şen, Cenk Ahmet, and Mustafa Agah Tekindal. “Klinisyenlerin Akademisyenliğe Ve Akademik Üretkenlik Sürecine Dair Görüş Ve Beklentilerinin Değerlendirilmesi Ölçeği Geçerlik Güvenirlik Çalışması”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 11, no. 3 (December 2021): 575-80. https://doi.org/10.5961/higheredusci.983242.
EndNote Şen CA, Tekindal MA (December 1, 2021) Klinisyenlerin Akademisyenliğe ve Akademik Üretkenlik Sürecine Dair Görüş ve Beklentilerinin Değerlendirilmesi Ölçeği Geçerlik Güvenirlik Çalışması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 11 3 575–580.
IEEE C. A. Şen and M. A. Tekindal, “Klinisyenlerin Akademisyenliğe ve Akademik Üretkenlik Sürecine Dair Görüş ve Beklentilerinin Değerlendirilmesi Ölçeği Geçerlik Güvenirlik Çalışması”, J Higher Edu Sci, vol. 11, no. 3, pp. 575–580, 2021, doi: 10.5961/higheredusci.983242.
ISNAD Şen, Cenk Ahmet - Tekindal, Mustafa Agah. “Klinisyenlerin Akademisyenliğe Ve Akademik Üretkenlik Sürecine Dair Görüş Ve Beklentilerinin Değerlendirilmesi Ölçeği Geçerlik Güvenirlik Çalışması”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 11/3 (December 2021), 575-580. https://doi.org/10.5961/higheredusci.983242.
JAMA Şen CA, Tekindal MA. Klinisyenlerin Akademisyenliğe ve Akademik Üretkenlik Sürecine Dair Görüş ve Beklentilerinin Değerlendirilmesi Ölçeği Geçerlik Güvenirlik Çalışması. J Higher Edu Sci. 2021;11:575–580.
MLA Şen, Cenk Ahmet and Mustafa Agah Tekindal. “Klinisyenlerin Akademisyenliğe Ve Akademik Üretkenlik Sürecine Dair Görüş Ve Beklentilerinin Değerlendirilmesi Ölçeği Geçerlik Güvenirlik Çalışması”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, vol. 11, no. 3, 2021, pp. 575-80, doi:10.5961/higheredusci.983242.
Vancouver Şen CA, Tekindal MA. Klinisyenlerin Akademisyenliğe ve Akademik Üretkenlik Sürecine Dair Görüş ve Beklentilerinin Değerlendirilmesi Ölçeği Geçerlik Güvenirlik Çalışması. J Higher Edu Sci. 2021;11(3):575-80.